Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-02, 00:25
  #517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Dina känslor ersätter inte verkligheten.....

Kul för Sara, visste inte att du kände henne.

Det spelar roll för mig.

Uppenbarligen inte.... den är pronomen.
Kallar du alla du inte känner för den?
Citera
2023-07-02, 00:47
  #518
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Precis, du anser att hon är kvinna och det gör hon också. I själva verket är hon en genetisk man som anser sig vara och ser ut som en kvinna.
Det spelar ingen roll. Du för en ny debatt om någonting helt annat och använder det för få leka Gud om vad människor ska få anse i en annan fråga där du har fel. Du vill bara inte inse, att du faktiskt anser att du har rätt att förtrycka andra människor om vad de ska få anse och att det är där problemet och frågan faktiskt är.
Citera
2023-07-02, 00:50
  #519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det spelar ingen roll. Du för en ny debatt om någonting helt annat och använder det för få leka Gud om vad människor ska få anse i en annan fråga där du har fel. Du vill bara inte inse, att du faktiskt anser att du har rätt att förtrycka andra människor om vad de ska få anse och att det är där problemet och frågan faktiskt är.
Klart det spelar roll. Nu har ni samma åsikt om att Sara är en kvinna, hade Sara däremot helt korrekt ansett sig vara en man hade du ansett att Saras åsikt var felaktig.
Citera
2023-07-02, 01:03
  #520
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Klart det spelar roll. Nu har ni samma åsikt om att Sara är en kvinna, hade Sara däremot helt korrekt ansett sig vara en man hade du ansett att Saras åsikt var felaktig.
Det är skillnad på det som är oklart och det som är otvetydigt. Sara är bara ett objekt för dina åsikter som du utnyttjar.

Försök igen: Undantagen är inte normen.
Citera
2023-07-02, 01:11
  #521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är skillnad på det som är oklar och det som är otvetydigt. Sara är bara ett objekt för dina åsikter som du utnyttjar.

Försök igen: Undantagen är inte normen.

Har du sett Sara i duschen så är det väl otvetydigt att Sara är kvinna. Vad skulle du annars gå efter? Vad Sara säger sig vara?

Nej precis, undantagen är inte normen. Undantagen är de här som säger sig vara något som du inte anser att de är.
Citera
2023-07-02, 10:16
  #522
Medlem
Buck Angel är en kvinna som lever som en man och säger så själv.

Buck talar nämligen sanning om sig själv, precis som det stora flertalet transpersoner som är färdiga i sin transition.

De som inte talar sanning om sig själva brukar ha problem med att definiera sig själva och med den självbilden följer också kravet på andras respekt precis som vilken knarksäljande rapparbabbe som helst.

Jag definierar mig, ni andra vet för lite och ett pronomen gör varken till eller från. Min egen mor säger fel ibland på både mig och sina hundars namn och pronomen kan bli beroende på dagsform.

Är det ett problem? Nej.

Men alltid trevligt när människor försöker vara artiga. Då vill man göra affärer med dem och bli kompisar.
__________________
Senast redigerad av NewRomancers 2023-07-02 kl. 10:18.
Citera
2023-07-03, 16:39
  #523
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Ja man är fortfarande människa även om man avviker från normen, och en kvinna är fortfarande kvinna även om hon inte kan bli gravid, vilket jag försökt säga. Mycket i ditt svamliga i inlägg understryker mina poänger.
Tvärt om. Mycket av det du säger bekräftar det som de som säger emot dig säger, eftersom du till stor del säger emot dig själv.
V.v. håll dig till ämnet och påvisa hur hjärnan kan vara det som avgör kön. Det är ju snarare så att hjärnan på grund av dess olika struktur hos olika individer inte avgör något sådant.
Citera
2023-07-03, 17:51
  #524
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Tvärt om. Mycket av det du säger bekräftar det som de som säger emot dig säger, eftersom du till stor del säger emot dig själv.
V.v. håll dig till ämnet och påvisa hur hjärnan kan vara det som avgör kön. Det är ju snarare så att hjärnan på grund av dess olika struktur hos olika individer inte avgör något sådant.
Nej, att du inte förstår vad jag säger är en annan sak. Som vetenskapen bevisat sitter den främsta skillnaden mellan män och kvinnor i våra hjärnor, varav transpersoners existens när deras hjärnstrukturer ser ut som de gör.

Ni vill tro att skillnaderna mellan och män och kvinnor enbart är anatomiska, men det är tyvärr ingen teori som håller.
Citera
2023-07-03, 18:54
  #525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Nej, att du inte förstår vad jag säger är en annan sak. Som vetenskapen bevisat sitter den främsta skillnaden mellan män och kvinnor i våra hjärnor, varav transpersoners existens när deras hjärnstrukturer ser ut som de gör.

Det stämmer inte. det finns ingen evidens för det (tyvärr, för det vore fantastiskt om det var så, då skulle inga fler psykiskt sjuka barn skäras sönder och steriliseras på enbart ideologiska grunder)

Citat:
Ni vill tro att skillnaderna mellan och män och kvinnor enbart är anatomiska, men det är tyvärr ingen teori som håller.

biologi…objektivt bekräftad av genetik…

du verkar synnerligen efterbliven och förvirad när du oenasidan fantiserar om skillnader i hjärnan, för att därefter insistera på att anatomiska skillnader inte håller….
Citera
2023-07-05, 19:40
  #526
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Nej, att du inte förstår vad jag säger är en annan sak. Som vetenskapen bevisat sitter den främsta skillnaden mellan män och kvinnor i våra hjärnor, varav transpersoners existens när deras hjärnstrukturer ser ut som de gör.

Ni vill tro att skillnaderna mellan och män och kvinnor enbart är anatomiska, men det är tyvärr ingen teori som håller.
Nej, det stämmer inte. Som sagt är skillnaderna större inom könen än mellan dem när det gäller hjärnan. Det finns män som är "transpersoner" men vars hjärna ser ut som genomsnittsmannens, och likadant hos kvinnor. Helt oavsett det spelar det ju ingen roll, den största och dessutom definitionsgivande skillnaden är i generna, inte i hjärnan.
Citera
2023-07-05, 20:40
  #527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Det finns bara 2 kön, "Hen" är ett påhitt, ett politiskt sådant skulle jag gissa.

Svårare än så är det ej och behöver inte göras svårare i förståelse heller.
Hur många kön det finns är art beroende.
https://www.the-scientist.com/news-o...00-sexes-69930
Citera
2023-07-05, 21:11
  #528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Hur många kön det finns är art beroende.
https://www.the-scientist.com/news-o...00-sexes-69930

det intrssant är väll att principen är densamma i praktiken för att konstatera att där finns två kön bland homo sapiens sapiens.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback