Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-28, 01:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av witthuser
Men turkisk yogurt är ju jättefet?

Funkat för mig än så länge.. men är å andra sidan ingen expert och det skiftar ju iofs från person till person och hur den äter. Men, men
Citera
2014-02-28, 15:37
  #14
Medlem
UlfGullivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av witthuser
Men turkisk yogurt är ju jättefet?

Det finns inte nödvändigtvis ett samband mellan att äta fett och att vara överviktig. Lägg ner den här skräcken för fett nu!

Citat:
Ursprungligen postat av witthuser
Vad är kaloriunderskott egentligen? Haha...

Låt säga du behöver 2000 kalorier per dag för att hålla din vikt, ligger du på t.ex. 1800 ligger du på ett underskott och förlorar också vikt.

Kvoten kalorier du har får du spendera hur du vill, men kan vara smart att använda i alla fall 80% på vettiga saker som gör dig mätt.
__________________
Senast redigerad av UlfGulliver 2014-02-28 kl. 16:10.
Citera
2014-02-28, 15:40
  #15
Medlem
SALLAD, SALLAD och ännu mer SALLAD! Sallad gör att du känner dig mätt men innehåller väldigt få kalorier. Det innehåller även viktiga vitaminer. Gurka fungerar också men innehåller mindre vitaminer och du känner dig inte lika mätt.
Citera
2014-02-28, 16:38
  #16
Medlem
Finns ju kalorifria nudlar, jag gillade dom. Smakade bra när man blandade dom med kött osv men spydde av dom en dag då jag ätit mycket av dom, inte vart sugen sen dess. Vet inte om kroppen sa ifrån.

Annars sportbröd utan smör med en skinkbit. där har du kalorisnålt.

Tror en skiva sportbröd är 55 kcal o en skinkbit är 12 kcal, o så en kopp te till det gött!
Citera
2014-02-28, 23:36
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av witthuser
Nu är det såhär, jag tränar inte och kommer inte vilja börja med det heller.
Så skippa det snacket. Ge mig lite tips på kalorisnål mat!
varför vill du absolut inte träna?
Citera
2014-03-04, 07:30
  #18
Medlem
healing79s avatar
Ja, sallad och frukt brukar jag köra hårt på, sen om jag råkat äta på mig lite för mycket som nu, så äter jag Garcinia samtidigt, då går det lite fortare och lättare. Det är väl rätt självklara grejer egentligen? Föresten är det nån som vet var jag kan skaffa bra garcinia, den jag köpte av förra året är inte kvar och det är ju snart sommarsesång? (fast det kanske är en annan tråd?)
Citera
2015-09-29, 09:24
  #19
Avstängd
KringExs avatar
Synd att allid det som är godast är det sämsta man kan äta (kebab, skrov, pizza osv)
men skitsamma om man väger lite för mkt, man lever bara en gång
Ät, drick och var glad!
Citera
2015-09-29, 11:05
  #20
Medlem
FlatbackTurtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av witthuser
Vad är kaloriunderskott egentligen? Haha...

Alla människor har ett energibehov, som varierar beroende på vilken längd, vikt, ålder och hur mycket man tränar.

Vi tar mig som ett exempel. Jag är 156 cm lång (kort) och väger 52 kg. Jag är i 20+ åldern och tränar 5-6 dagar i veckan. För att behålla min nuvarande vikt ska jag ligga på ungefär 2000 kcal/dag. Vill jag gå ner i vikt så ska jag ligga under detta, oftast så drar man bort ca. 500 kcal. Jag ska alltså äta runt 1500 kcal/dag för att gå ner i vikt på ett hälsosamt och stadigt sätt.

Vad man äter under en dag är upp till var och en. Man kan trycka i sig chips, godis och läsk så länge man ligger på ett kaloriunderskott. Man kan dock inte äta så mycket utav detta då det brukar vara rätt så energirikt... Exempelvis så är 100 gram lättsaltade chips ca. 540 kcal. Jämför man med vanlig kokt potatis så ligger det på ca. 90kcal/100 gram. Ska man dock äta hälsosamt så borde man undvika allt vad heta chips, godis, läsk och annat snacks och hålla sig till bra mat med bra fetter och näringsrikt innehåll. Med bra fetter menar jag fet fisk, oljor, vissa nötter, avokado osv. Frukt och grönt är bra, speciellt spenat som är kalorisnålt och har bra med näringsämnen i sig. Att äta mat med mycket protein kan hålla hungern borta (varierar från person till person), ägg och kvarg är bra exempel på proteinrika livsmedel som är lätt att få tag i.

Jag förespråkar dock inte för att du ska gå ner i vikt, speciellt inte med den målvikten du har (ett BMI på 16.8 är undervikt), men du gör som du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback