Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-02-11, 22:03
  #25
Medlem
Parls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Som jag förstått det är det inte helt spikat ännu, utan det måste gå genom en instans till. Det har röstats igenom av "regeringen" men måste godkännas av "riksdagen" (de har inte exakt samma politiska system som vi) också, typ. Men det ser ut som att det kommer gå igenom, det verkar som att en majoritet av politikerna är för. Det ska dock tilläggas att innehav och användning av cannabis fortfarande kommer vara olagligt, bara det att de som ertappas i framtiden enbart kommer få motsvarande en ordningsbot, som inte hamnar i brottsregistret. Dock är det tal om att legalisera odling och användning helt och hållet för rastafarier.
Jag förstår. I mina ögon ett stort och framförallt viktigt steg att ta.

Det sista du skrev har jag inte hört talas om tidigare. Hur är det tänkt att lösas rent praktiskt? Kommer alla som bekänner sig själva som Rasta att slippa ev. bot?
Citera
2017-03-20, 21:43
  #26
Medlem
Lacerdas avatar
Lånar tråden. Är det någon som har rökt bra gräs på Jamaica? (Svar från amatörer undanbedes).
Spenderade nyligen två veckor i Negril. Allt jag fick tag i var jävligt dåligt, frön var det också i allt! Ganska märkligt att Jamaica inte kan leva upp till sitt rykte.

Det bästa utomhusodlade jag rökt hittade jag i Colombia, och satan vilka grejer.
Inomhusodlade varianter från Sverige slår också den där Jamaicanska skiten med hästlängder!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback