Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2014-03-13, 17:49
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
Med tanke på universums storlek så är det högst osannolikt att vår planet skulle vara den enda med liv.

Ingen KT at tro det. Inte ens att tro att det kan finnas I denna galax.

Om du däremot tro att dom är här, men kan inte upptäckas av någon.. utom social utslagna psykfall, ja då är det KT land.
Citera
2014-03-13, 17:57
  #86
Medlem
carlps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thingamabob
Du verkar insatt, skönt, så kan du berätta hur SD kommer förhålla sig till EU som ju Sverige nu lyder under?

Förhoppningsvis så kommer dom att vara fortsatt kritiska mot EU.
EU är ett maktinstrument för USA att styra över Europa så det är inte positivt för länder som Sverige att vara med i EU.

Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Nej, psykiska störningar och IQ har inte med varnadra att göra.

Och vart är mina fakta fel?
Det är alltid lätt att bete sig som dig för du har hela etablissemanget i ryggen.
Men om du tar reda på fakta och använder din hjärna förstår du att jag inte har fel.
Om du inte är mentalt efterbliven förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
Med tanke på universums storlek så är det högst osannolikt att vår planet skulle vara den enda med liv.

Däremot är det löjeväckande att tro på alla dessa konspirationsteorier. T.ex 9/11.

2 flygplan 3 torn perfekt demolerade.......
Citera
2014-03-25, 23:44
  #87
Medlem
Har inte läst igenom allt än. Men svara på första inlägget i denna tråd.

Jag tror att de som tror på, eller för den delen bara intresserar sig för konspirationsteorier är en betydligt smartare människa än de som inte tror på något. För den person som tror att allt är frid och fröjd. Att allt som regeringen säger är sanning osv är oftast personer som är riktigt pantade. Enligt min åsikt att djupt religiösa de största idioterna vi har på jorden.

Jag tror att det är ett smarthetstecken när man kollar på saker och ting från andra vinklar. Att man inte bara ser det som är "fakta" utan försöker bilda sig en egen uppfattning.

Jag intresserar mig för många konspirationsteorier medans jag tycker att vissa är helt åt helskotta idiotiska.

Så för att summera det hela tycker jag att en "smartare" människa nöjer sig inte bara med alternativ 1 utan vill ha fler svar på det som intresserar de. Att man inte bara lyssnar på "vad alla andra säger". För det finns många incidenter som är extremt konstiga.
Citera
2014-03-27, 14:03
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoffa91

Jag tror att det är ett smarthetstecken när man kollar på saker och ting från andra vinklar. Att man inte bara ser det som är "fakta" utan försöker bilda sig en egen uppfattning.

Men nu talar vi om foliehattar (I SD) som blint köper konspirationsteorier rakt av utan krav på bevis eller forsök till kritiskt tänkande. Vad tycker du om det?
Citera
2014-03-27, 14:07
  #89
Medlem
Det är inte helt fel tänkt. Jag har också märkt att många som skriker och gapar om invandrare/judar/romer faktiskt även gapar om flera olika konspirationsteorier med samma övertygelse.

Hur vanligt det är? Ärligt, det är ett fåtal som hörs mycket. Jag skulle gissa på 3-4% utav sverigedemokraterna. Men jag skulle gissa att även 3-4 % av socialdemokraterna och moderaterna har samma typ av människor som tror på konspirationsteorier, även om en del av teorierna har mycket tydliga politiska förtecken.
Citera
2014-04-02, 17:10
  #90
Medlem
Jag ser inte vad det spelar för roll.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback