Hej,
Jag har sett lite reklam för utländska kanaler via s.k. IPTV. Det står att bara man handlar deras box så kan man se massa gratis (utländska) kanaler - inget abonnemang, ingen månadsavgift, bindningstid osv. Senaste reklamen jag såg för en sådan tjänst var "JadooTv 3", en skandinavisk tjänst med indiska och pakistanska kaneler:
http://www.jadoobox.dk/sweden/
Mina frågor är nu:
1. För att använda en tjänst som ovannämnda (exempelvis), krävs det en speciell tjänst som min ISP måste erbjuda, eller kan vem som helst med internetuppkoppling använda en sådan tjänst?
2. Vet någon fler exempel på liknande tjänster (gärna med kanaler på engelska, men inget krav), där alla (eller åtminstone många) kanaler är gratis? Gärna tjänster med många kanaler att välja på.
3. I reklamen står det att man kan "se hundratals live TV kanaler" m.m. Är detta något som går att göra med vilken IPTV box som helst? Hur funkar det liksom, får man reda på gratis kanaler via nätet och så lägger man till dem manuellt, eller har varje box unika kanaler och inga nya kanaler kan läggas till av användaren? Om man bara vill se gratis kanaler och inga specifika sådana, vilken skulle vara en bra box att köpa?