Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-26, 20:52
  #1
Medlem
Brain-Levels avatar
Går det att köpa Windows 8.1 och ladda ned den, eller måste jag gå in i någon butik för att köpa en låda/kartong med ett serienummer på? Jag har Windows 8 idag, men en företagslicens som inte går att uppgradera. Den är låst till Windows 8 bara via de där MSDN-skivorna som kommer lite nu och då.

Edit: Hittade den på något som kallas microsoft store men vetifan om det är en seriös sida, någon som har koll? Går det att installera den från en USB-sticka?

Länk till köp-sidan: http://www.microsoftstore.com/
__________________
Senast redigerad av Brain-Level 2014-02-26 kl. 20:57.
Citera
2014-02-26, 22:23
  #2
Medlem
Ladda ner det från Piratebay och bränn på en skiva. Går också att mounta på ett USB, det är lite krångligare tycker jag. Du behöver detta program.
Citera
2014-02-26, 23:45
  #3
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boroshlawa
Ladda ner det från Piratebay och bränn på en skiva. Går också att mounta på ett USB, det är lite krångligare tycker jag. Du behöver detta program.

Tack för svaret. Jag laddade ned från microsoft och betalade online, fick nyckel direkt. Så, ja, svaret på min egen fråga är att sidan jag länkade till är en Microsoft-sida och betalningen är kopplat till mitt konto där, så nu sitter jag med en 8.1 på engelska istället för 8 svenska. Känns bara bra i hela magen.
Installationsprogrammet fixade USB-installationen on the fly. Behövde inte göra något alls, i med en USB på minst 4GB och så skötte installationen resten. Smidigt.
__________________
Senast redigerad av Brain-Level 2014-02-26 kl. 23:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback