Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-04-22, 00:37
  #49
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83
Ett skepp gör knappast en flotta. Hade de haft 8-10 fartyg i den klassen så hade det varit en annan femma.
Du skrev att inga större fartyg sjösatts sedan Sovjet föll och du hade fel. Sen skiter jag i om de har en flotta eller inte, det var inte därför jag kommenterade dig.
Citera
2014-04-22, 01:13
  #50
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Kryssaren Pjotr Velikij då? Den är ju rätt maffig. Den kom ju 1996.

Nja.

Peter Den Store hette från början Yuri Andropov och bygget påbörjades 1986, alltså 5 år innan sovjets fall. Fartyget var dock inte i tjänst förän 1998.

I rättvisans namn är det alltså ett extremt utdraget fortsättningsarbete på något som påbörjades en god tid innan Sovjet stängde butiken.
Citera
2014-04-22, 03:06
  #51
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nja.

Peter Den Store hette från början Yuri Andropov och bygget påbörjades 1986, alltså 5 år innan sovjets fall. Fartyget var dock inte i tjänst förän 1998.

I rättvisans namn är det alltså ett extremt utdraget fortsättningsarbete på något som påbörjades en god tid innan Sovjet stängde butiken.
Iförsig. Men de byggde ju klart henne trots Sovjetunionens fall och allt kaos som följde.
Citera
2014-04-22, 14:21
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Du skrev att inga större fartyg sjösatts sedan Sovjet föll och du hade fel. Sen skiter jag i om de har en flotta eller inte, det var inte därför jag kommenterade dig.

Sant, en jagare och en kryssare sjösattes på 90-talet. Men som T-80U skriver så var det fartyg som påbörjades under sovjettiden och var kraftigt försenade.
Man hade även andra jagare under konstruktion när Sovjets kollapasade. Dessa såldes bla till Kina senare.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback