Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-19, 09:06
  #13
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Precis min poäng, många i vänstern tar hellre borgliga ståndpunkter i olika frågor för att undvika att behöva kritisera muslimer.

Du är ute och cyklar. Vänstern visar internationell solidaritet som vanligt med vänstergrupper runtom i världen. Sen skiftar det självklart beroende på vilken organisation vi talar om.

I Sverige så finns det inget att hämta av att kritisera en liten minoritet som inte har något inflytande överhuvudtaget.
Citera
2014-03-19, 17:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Tyvärr tycks arbetaren ha tagit bort sin stödförklaring till Hizbollah från hemsidan. Får se om jag kan gräva fram pappersupplagan.
Den redaktionen är ju utröstad sedan länge...bland annat på grund av sådant antiimperialistiska skitpositioner.
Citera
2014-03-19, 20:06
  #15
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
I Sverige så finns det inget att hämta av att kritisera en liten minoritet som inte har något inflytande överhuvudtaget.

Du menar att man förföljer olika nazi-sekter bara för att man gillar att sparka nedåt?
Citera
2014-03-20, 09:23
  #16
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Du menar att man förföljer olika nazi-sekter bara för att man gillar att sparka nedåt?
nej men vänstern är ju emot etablissemanget, som är nazianstruket, och stöds av rika kapitalister, endast vänstern har mod nog att slåss emot dom, och media visar bara hur rätt dom har
du har givetvis rätt, sparka neråt är vänsterns melodi, då det är kapitalet dom själva tjänar, ironiskt med tanke på dom anklagar nationalisterna för att göra detsamma, men kopplingen saknas för nationalister medans detsamma för dom syns överallt
Citera
2014-03-22, 08:48
  #17
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Du menar att man förföljer olika nazi-sekter bara för att man gillar att sparka nedåt?

Högern och vänstern har pucklat på varandra regelbundet enda sedan 1930-talet. Till skillnad från muslimer som inte brukar bråka med vänsterarrangemang och därför inte utger något hot.
Citera
2014-03-22, 14:40
  #18
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Högern och vänstern har pucklat på varandra regelbundet enda sedan 1930-talet. Till skillnad från muslimer som inte brukar bråka med vänsterarrangemang och därför inte utger något hot.

Det var ett tag sedan du var på ett vänsterarrangemang i Iran?
Citera
2014-03-23, 09:11
  #19
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Det var ett tag sedan du var på ett vänsterarrangemang i Iran?

Spelar du dum nu eller?

Har redan gjort det klart att det är i Sverige jag diskuterar och att här finns det inga konflikter mellan muslimer och vänstern. Jag har även nämnt att det existerar utomlands då nämnde jag t.ex. black bloc i Egypten.
Citera
2014-03-23, 10:36
  #20
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Spelar du dum nu eller?

Har redan gjort det klart att det är i Sverige jag diskuterar och att här finns det inga konflikter mellan muslimer och vänstern. Jag har även nämnt att det existerar utomlands då nämnde jag t.ex. black bloc i Egypten.

Då har du bekräftat mitt påstående jag kom med tidigare i tråden. Ni hittar alltid en orsak till att inte bråka med muslimer.

Till och med sådana ni annars inte erkänner, såsom landsgränser.
Citera
2014-03-24, 05:39
  #21
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Då har du bekräftat mitt påstående jag kom med tidigare i tråden. Ni hittar alltid en orsak till att inte bråka med muslimer.

Till och med sådana ni annars inte erkänner, såsom landsgränser.

Det är du som missuppfattat det hela.

1. Det finns inga orsaker för oss(vänstern) lokalt här i Sverige att bråka med muslimer då de inte utgör ett hot mot någon vänsterrörelse. Till skillnad från fascister som ger sig på våra arrangemang och vi självklart svarar genom att ge tillbaks och detta är konflikter som existerat i Sverige sedan 1930-talet.

2. Vi arbetar på vår egen hemmaplan vilket är målet. Det finns ingen poäng med att vi t.ex. skulle åka till mellanöstern och bråka med muslimer bara för att vänstern där nere gör det. Det närmsta du kommer med är solidaritetsaktioner i nuläget.
Citera
2014-03-24, 11:03
  #22
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Det är du som missuppfattat det hela.

1. Det finns inga orsaker för oss(vänstern) lokalt här i Sverige att bråka med muslimer då de inte utgör ett hot mot någon vänsterrörelse. Till skillnad från fascister som ger sig på våra arrangemang och vi självklart svarar genom att ge tillbaks och detta är konflikter som existerat i Sverige sedan 1930-talet.

Fast det där är ju inte sant, grupper som SD har ju i många år haft som policy att aldrig angripa er men det har inte dämpat er lust att använda våld mot dem. Tvärtom verkar ni tycka att det är roligast att slå mot dem som inte slår tillbaka.
Citera
2014-03-25, 14:00
  #23
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Fast det där är ju inte sant, grupper som SD har ju i många år haft som policy att aldrig angripa er men det har inte dämpat er lust att använda våld mot dem. Tvärtom verkar ni tycka att det är roligast att slå mot dem som inte slår tillbaka.

Nu byter du ju ämne.

Det enda som SD möter är ändå motdemonstrationer och då är det ändå mer vanligt folk än den militanta vänstern. Är säkert mindre än 1% av den militanta vänsters aktioner som ger sig på SD. Våld mot SD är ju rätt så ovanligt. Men för övrigt så bryr jag mig inte om några internetkrigare som ändå bara sitter och lipa på nätet.
Citera
2014-03-26, 03:17
  #24
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Nu byter du ju ämne.

Det enda som SD möter är ändå motdemonstrationer och då är det ändå mer vanligt folk än den militanta vänstern.

Jag vet inte vad du har för kontakt med "vanligt folk" men motdemonstrationer, stenkastning och politiskt våld är inget bredare folklager ägnar sig åt.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Är säkert mindre än 1% av den militanta vänsters aktioner som ger sig på SD.

Att man gör en massa annan skit också ändrar inget i sak.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Våld mot SD är ju rätt så ovanligt.

Det finns hur många exempel som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Men för övrigt så bryr jag mig inte om några internetkrigare som ändå bara sitter och lipa på nätet.

Fast nu diskuterar du på ett nätforum. Oavsett om jag har huggit ihjäl femton antifascister eller inte vågar visa att jag dricker saft på nationaldagen så ändrar det inget i diskussionen här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback