Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-01, 09:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXXAnonymousXXx
Jag tänkte hur funkar ID kapning? Om det kan vara fallet?
Jag ser inte hur dom kan få ut pengar från Safello utan bank id godkännande oavsett.

Finansiella tjänster är så sofistikerade att det inte skall gå att bara ID kapa. Det är krav dom har på sig för att operera i Europa.
ID kapning funkar möjligtvis för att ringa och beställa pizza.

Är det helt otroligt att din farsa kunnat blivit scamad så som beskrivet tidigare? Det är fortfarande den enklaste förklaringen om du frågar mig.
Citera
2022-11-01, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag ser inte hur dom kan få ut pengar från Safello utan bank id godkännande oavsett.

Finansiella tjänster är så sofistikerade att det inte skall gå att bara ID kapa. Det är krav dom har på sig för att operera i Europa.
ID kapning funkar möjligtvis för att ringa och beställa pizza.

Är det helt otroligt att din farsa kunnat blivit scamad så som beskrivet tidigare? Det är fortfarande den enklaste förklaringen om du frågar mig.

Asså han säger att han inte blivit uppringd av någon och att han inte signerat något över bankid i samtal med någon. Bara att han ska ha försökt swisha min bror och då då märkt att han inte haft saldo.

Så jag är lite osäker på vad som hänt exakt..
Citera
2022-11-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXXAnonymousXXx
Asså han säger att han inte blivit uppringd av någon och att han inte signerat något över bankid i samtal med någon. Bara att han ska ha försökt swisha min bror och då då märkt att han inte haft saldo.

Så jag är lite osäker på vad som hänt exakt..

Kontakta Safello. Dem bör ju se vem som är mottagarkontot hos dem. Är det inte din farsa så rör det sig ju om nåt sorts bedrägeri.
Citera
2022-11-01, 17:50
Moderator
HelgeBuks avatar
Trådar om Safello sammanfogade. /Mod
Citera
2023-03-17, 09:59
Medlem
Förde över från btcx till Safello för att sälja vidare till mitt Swedbank konto och transaktionen fryste och sedan skrev jag till dom och då fryste dom mitt konto.. antar att jag inte kommer få se dom pengarna igen.

Har inte fört över pengar någon kont till nått konstigt har bara skickat till min wallet så vet inte vad som kommer hända nu

Någon som vet om dom kan ta bort frysningen ?
Citera
2023-03-21, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lathunden444
Förde över från btcx till Safello för att sälja vidare till mitt Swedbank konto och transaktionen fryste och sedan skrev jag till dom och då fryste dom mitt konto.. antar att jag inte kommer få se dom pengarna igen.

Har inte fört över pengar någon kont till nått konstigt har bara skickat till min wallet så vet inte vad som kommer hända nu

Någon som vet om dom kan ta bort frysningen ?

Är det swedbank fryser ditt konto eller Safello? Tänker att använda de senare, men nu ser det inte bra ut i Sverige
Citera
2023-03-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Är det swedbank fryser ditt konto eller Safello? Tänker att använda de senare, men nu ser det inte bra ut i Sverige

Det va Safello som fryste mitt konto och blev spärrad helt från att använda det då dom tydligen misstänkte pengar tvätt. Dom är så roliga det handlande om en transaktion på 1400 kr som jag ville plocka ut
Citera
2023-07-02, 08:50
Medlem
Safello byter bank på grund av Handelsbankens uppsägning av affärsrelationen..
https://safello.com/sv/press/release...11536C74C6D076
Citera
2023-07-05, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Safello byter bank på grund av Handelsbankens uppsägning av affärsrelationen..
https://safello.com/sv/press/release...11536C74C6D076

Jag ser att både safello och goobit har förlorat sina bank konto (handelsbanken och SEB). Det är inte konstigt, förr eller senare ett krypto företag ska dra in för mycket konstiga pengar så att banken vill inte har de som kund

Kanske man ska lära sig hur man tradera i Kina, där alla krypto exchange är olagligt, men de hittar vägen att handla hos vänner och släktingar i alla fall
Citera
2023-07-15, 14:52
Medlem
Safello ingår avtal med Finshark för betaltjänster
https://safello.com/sv/press/release...8D8E55F5D37189
Citera
2023-07-18, 01:48
Medlem
Hej, kan ens bankkonto verkligen bli spärrat (nordea) för att man köper bitcoins på Safello som vissa har hävdat här tex? Vi pratar om summor 500/1000 kr som högst.

Undrar också ifall Safello blockerar ditt konto ifall man skickar krypto summor från sitt konto hos dom till att köpa olika saker på nätet eller skicka krypton till personer? inte till darknet nej
För det står någon i den stilen på deras sida? Igen det är summor under 1000 kr typ som högst..
Senast redigerad av Hakkanmalmo 2023-07-18 kl. 01:56.
Citera
2023-07-18, 10:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkanmalmo
Hej, kan ens bankkonto verkligen bli spärrat (nordea) för att man köper bitcoins på Safello som vissa har hävdat här tex? Vi pratar om summor 500/1000 kr som högst.
Banken kan stoppa transaktionen. För att få bankkontot spärrat så måste du lägga till en drös grövre brott i sammahanget.

Citat:
Ursprungligen postat av Hakkanmalmo
Undrar också ifall Safello blockerar ditt konto ifall man skickar krypto summor från sitt konto hos dom till att köpa olika saker på nätet eller skicka krypton till personer? inte till darknet nej
För det står någon i den stilen på deras sida? Igen det är summor under 1000 kr typ som högst..
Ja. Skickar du till kända svartlistade adresser så stoppar Safello transaktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in