Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 12:29
  #277
Medlem
KemikalienXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Safello är en av parterna som gått med på NYA och kommer att sälja bitcoin2x under namnet bitcoin. Alltså kommer du köpa bitcoins som tillhör 2x-kedjan, vilket kommer att heta "B2X" och inte "BTC" på dom flesta stora cryptobörsar. Alltså kan du komma att köpa på dig "fel" valuta om du inte ser upp (om du nu inte tror att 2x kommer bli den officiella kedjan).


Finns tusentals med sökresultat som bekräftar att Safello är en av dom som gått med på NYA-avtalet.

Ok, får väl tro dig men har inte sett något från Safello själva, skulle vara kul om du länkade till något dokument eller tweet som de har gett ut. Forumposts hittar jag massa.

Sedan blev det ju ingen 2x fork... än.
Citera
2017-11-13, 15:58
  #278
Medlem
Om man tycker att Safello är för dyra, var ska man handla sina Bitcoins istället?
Citera
2017-11-26, 23:31
  #279
Medlem
Falukorvarnas avatar
Hej. Hur illa är det om man höll på att köpa bitcoin med "handelsbanken direkt". Men inte kunde få tag på sin Internetdosa? Jag var inte medveten att man behövde ha det för vissa belopp. Trodde man alltid klarade sig med mobilt bankid.

Ordern finns kvar i min orderhistorik. Och de visar hur länge sedan det var jag beställde.

Tänkte dra ner till min lokala bankkontor imorgon. Hur allvarligt är detta?
Citera
2017-12-22, 18:57
  #280
Medlem
KemikalienXs avatar
Hur står sig BT.cx mot Safello? För/nackdelar?

Citat:
Ursprungligen postat av 2018-Aktiespanaren
Om man tycker att Safello är för dyra, var ska man handla sina Bitcoins istället?

Kanske sajten jag nämnde ovan, okänd för mig. Men så handlar jag inte längre med BTC heller
__________________
Senast redigerad av KemikalienX 2017-12-22 kl. 19:00.
Citera
2017-12-22, 19:10
  #281
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemikalienX
Hur står sig BT.cx mot Safello? För/nackdelar?



Kanske sajten jag nämnde ovan, okänd för mig. Men så handlar jag inte längre med BTC heller

Jag rekommenderar bt.cx starkt. Visst, det är dyrare än att köpa via t.ex kraken/bitstamp men man slipper göra banköverföringar osv för någon extra % avgift. Köper där med swish och har aldrig haft något problem. Att supporten svarar kl 03 en tisdagmorgon inom några minuter är också ett plus. Som jag förstår det kör bt.cx bara som en mellan hand, de köper själva sina coins från kraken och tar en avgift för det. Klart det blir lite dyrare när det ska växlas SEK>Euro>Bitcoin. Men enligt min åsikt är det värt.
Citera
2017-12-25, 19:30
  #282
Medlem
788578s avatar
Tänkte köpa BTC for en tusing, men fick nu "The minimum amount for the order is 3000 SEK". Aldrig hänt på Safello innan. Någon som vet varför?
Citera
2017-12-25, 21:23
  #283
Medlem
788578s avatar
Listade ut det, dom har höjt minimisumman till 3k

"We always had a minimum amount. It's now been increased due to mining fees our liquidity provider charges us. Apologies for the inconvenience."

https://twitter.com/SafelloAB/status/944804147827822592
Citera
2018-01-24, 18:22
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 788578
Tänkte köpa BTC for en tusing, men fick nu "The minimum amount for the order is 3000 SEK". Aldrig hänt på Safello innan. Någon som vet varför?

Skulle också köpa och upptäckte samma sak. Wtf hur många kunder tappar de inte nu? Och btcx kräver tusen olika verifieringar så det blir till att fixa ett kraken konto. Svenska skitföretag
Citera
2018-01-24, 19:21
  #285
Medlem
Lilabanans avatar
Också lack på safellos nya 3k minimum gräns.

Har en wallet på blockchain, har de också minimum krav vid köp via de?

Mvh
Citera
2019-11-24, 02:16
  #286
Medlem
Är Safello fortfarande okej att använda? 180kr i avgift jämfört med närmare 500kr på localbitcoins så... Ser inget på deras hemsida om den där 3000 kronors-gränsen som nämnts i tidigare inlägg då mitt testköp på 2500 kr ser ut att gå igenom.
Citera
2019-11-26, 18:40
  #287
Avstängd
uniktanvandarnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxon
Är Safello fortfarande okej att använda? 180kr i avgift jämfört med närmare 500kr på localbitcoins så... Ser inget på deras hemsida om den där 3000 kronors-gränsen som nämnts i tidigare inlägg då mitt testköp på 2500 kr ser ut att gå igenom.

Jag är helnöjd.
Köp och HODL!

/ BTC-maximalist
Citera
2019-11-28, 02:15
  #288
Medlem
Monorailcats avatar
Gjorde precis ett mindre testköp på Safello. För 300kr skulle deras avgift vara 21kr och enligt kvittot var payout ett belopp i BTC som motsvarar 279kr. I min wallet mottog jag dock bara motsvarande 265kr. Enligt blockchain.com var avgiften ~4kr. Kan någon förklara var resterande 11kr försvann? Har Safello dolda avgifter utöver den som redovisas?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback