Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 00:54
  #265
Medlem
Nochillss avatar
Jag förlorade häromveckan ca 300:- när jag använde mig av Safellos tjänster för att skaffa mig Bitcoins.

Det är knappast Safellos fel, för det verkar som om att värdet på valutan har halverats på bara en månad men jag vet inte om det är normalt. Förhoppningsvis så vänder det uppåt igenom efter att folk kommer hem från sina semestrar och börja att konsumera kryptovalutor igen.

http://www.coindesk.com/cryptocurren...ne-time-highs/
Citera
2017-07-23, 19:58
  #266
Medlem
KemikalienXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Vad i helvete har safello börjat med nu. Jag loggar in för att köpa några coins.. alltid haft problem men inte kunnat skaffa swish och safello har varit det enklaste alternativet för mig.. Och nu måste man fylla i värsta formuläret.. fuck safello nu. Vart skall jag söka mig localbitcoins ? Och safello är sega arroganta människor. 2-3dagar innan betalning dålig service. fått påminna dem par gånger om att skicka och alltid något lam ursäkt som "vi håller på att expanderar företaget".. och deras jävla spreadfee ligger mellan 4-6%!! när man handlar utan av dem.

http://www.anony.ws/image/JSJO

Nu har ni tappat en kund i alla fall. Ingen stor kund men några tusenlappar mindre blir det.

Edit. Aldrig har Jag gjort en sådan bild. Fick sitta och klistra som fan i paint för att få till det.
Edit. Rättade bilden.

Någon annan som kommer in på reklam av denna länk? Blir irriterad av sådant, har rapporterat!

Klickade en gång till och nu redirectar länken mig till en sajt som säger att jag har virus, haha!
__________________
Senast redigerad av KemikalienX 2017-07-23 kl. 20:00.
Citera
2017-08-17, 08:32
  #267
Medlem
Är det någon mer som upplevt att ni fått en kurs när ni lagt säljordern och en helt annan (sämre) när ni fått kvittot? Det hände mig nyligen och jag blev chockad på den stora kursskillnaden. Så detta är första och sista gången jag använder Safello.
Citera
2017-08-23, 18:02
  #268
Medlem
Nochillss avatar
Bitcoins stiger som fan för tillfället och jag har fått tillbaka nästan hela summan som jag gick back på när jag investerade i e-valutan för över en månad sedan.

Det jag gillar med Safello är att man inte behöver bekräfta med sina id-handlingar för att kunna handla med bitcoins vilket "Kraken" och andra kräver.
Citera
2017-10-02, 21:00
  #269
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Bitcoins stiger som fan för tillfället och jag har fått tillbaka nästan hela summan som jag gick back på när jag investerade i e-valutan för över en månad sedan.

Det jag gillar med Safello är att man inte behöver bekräfta med sina id-handlingar för att kunna handla med bitcoins vilket "Kraken" och andra kräver.


Safello är dom sämsta man kan sälja på!
Dom har hållt min säljorder nu sen i onsdags förra veckan, Jag är verifierad. och dom vill ha underlag på vart dom kommer ifrån,, när dom köptes & skärmdump på min wallet + min wallet adress.


Rekommenderar alla att bojkotta dessa luffare.
Nu får jag tillbaka mina coins, men inte alls till samma av värde då jag sålde dem.
Citera
2017-10-03, 19:41
  #270
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Safello är dom sämsta man kan sälja på!
Dom har hållt min säljorder nu sen i onsdags förra veckan, Jag är verifierad. och dom vill ha underlag på vart dom kommer ifrån,, när dom köptes & skärmdump på min wallet + min wallet adress.


Rekommenderar alla att bojkotta dessa luffare.
Nu får jag tillbaka mina coins, men inte alls till samma av värde då jag sålde dem.


Jag fick min wallet hur lätt som helst för 3 månader sedan och det var lika enkelt som att fixa och fylla på ett Paypal-konto utan onödig autentisering.
Citera
2017-11-03, 09:55
  #271
Medlem
KemikalienXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Safello är dom sämsta man kan sälja på!
Dom har hållt min säljorder nu sen i onsdags förra veckan, Jag är verifierad. och dom vill ha underlag på vart dom kommer ifrån,, när dom köptes & skärmdump på min wallet + min wallet adress.


Rekommenderar alla att bojkotta dessa luffare.
Nu får jag tillbaka mina coins, men inte alls till samma av värde då jag sålde dem.

Jaha, funderar på att sälja eftersom jag kanske behöver lite cash men blir nervös nu. Kan tänka mig att det är svårt att få sålt Bitcoin för Safello vid ett såhär högt pris men då borde de bara köpa och hålla dem själva.

Sedan borde en investering i bitcoin vara lång, eftersom man tror att de kommer kunna användas som valuta i framtiden och inte som ett vanligt värdepapper. Då ligger inte värdet i hur mycket "fiat"-valuta du får för dem utan att de har ett egenvärde.
Citera
2017-11-03, 22:08
  #272
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemikalienX
Jaha, funderar på att sälja eftersom jag kanske behöver lite cash men blir nervös nu. Kan tänka mig att det är svårt att få sålt Bitcoin för Safello vid ett såhär högt pris men då borde de bara köpa och hålla dem själva.

Sedan borde en investering i bitcoin vara lång, eftersom man tror att de kommer kunna användas som valuta i framtiden och inte som ett vanligt värdepapper. Då ligger inte värdet i hur mycket "fiat"-valuta du får för dem utan att de har ett egenvärde.


Kan rekommendera bitstamp.
Citera
2017-11-05, 20:15
  #273
Medlem
blobben!!!s avatar
VARNING för att Safello kommer gå över till bitcoin2x och inte sälja "orginal bitcoin" längre. Kan vara värt att veta så att ni inte förlorar era nyköpta bitcoins.
__________________
Senast redigerad av blobben!!! 2017-11-05 kl. 20:17.
Citera
2017-11-05, 20:41
  #274
Medlem
KemikalienXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
VARNING för att Safello kommer gå över till bitcoin2x och inte sälja "orginal bitcoin" längre. Kan vara värt att veta så att ni inte förlorar era nyköpta bitcoins.

Safello är ju ingen wallet? Var får du din info ifrån?
Citera
2017-11-05, 21:14
  #275
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemikalienX
Safello är ju ingen wallet? Var får du din info ifrån?
Safello är en av parterna som gått med på NYA och kommer att sälja bitcoin2x under namnet bitcoin. Alltså kommer du köpa bitcoins som tillhör 2x-kedjan, vilket kommer att heta "B2X" och inte "BTC" på dom flesta stora cryptobörsar. Alltså kan du komma att köpa på dig "fel" valuta om du inte ser upp (om du nu inte tror att 2x kommer bli den officiella kedjan).


Finns tusentals med sökresultat som bekräftar att Safello är en av dom som gått med på NYA-avtalet.
Citera
2017-11-06, 09:43
  #276
Medlem
Realinvestings avatar
Så om man har Bitcoin vid tillfället för forken så får man bitcoin2x?
Klarar min Exodusplånka av den?





Om ni har missat detta:

http://infocoin.net/en/2017/10/25/cr...-being-bought/


Safello kommer bara vara mer o mer insyltade med myndigheter och banker framöver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback