Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-25, 13:20
  #1
Medlem
Viracochas avatar
Citat:
Vanligare och vanligare blir det att den antirasistiska rörelsen blir kritiserad för att den är för vit. Vanligare och vanligare blir det att vita s.k. antirasister tar sig platsen att trampa på oss, redan trampade på, rasifierade antirasister. Och någonstans här skulle en av dessa antirasister anklaga mig för att vara splittrande. Att dela upp människor i ”rasifierade antirasister” och ”vita antirasister”.
http://rbuf.se/2014/02/till-vita-ant...r-rorelse.html
Hur ska ni lösa detta?

Ska ni ha en rörelse för rasifierade och en annan för vita?
Citera
2014-02-25, 13:47
  #2
Medlem
Viracochas avatar
Här utvecklar de rasifierade sitt argument, ni ska gå med i demonstrationerna, men får inte vara tongivande.

Citat:
Att som vit låta sig ledas istället för att leda handlar om att stötta rörelsen i ett demonstrationståg, inte att hålla i megafonen.
https://twitter.com/JorgeCLondono/st...52473674133504

Ska ni nu lägga ner AFA, EXPO osv, då de styrs av vita?
Citera
2014-02-25, 13:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Hur ska ni lösa detta?
Vad ska lösas?
Citera
2014-02-25, 13:58
  #4
Medlem
Viracochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Vad ska lösas?
Att ni inte får leda antirasistiska organisationer.
Citera
2014-02-25, 14:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Att ni inte får leda antirasistiska organisationer.
Löjligt försök till antydan på att du på något sätt skulle veta vem jag är.

Jag kontrar då med att säga att jag får leda en antirasistisk rörelse.
Citera
2014-02-25, 14:05
  #6
Medlem
Viracochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Löjligt försök till antydan på att du på något sätt skulle veta vem jag är.

Jag kontrar då med att säga att jag får leda en antirasistisk rörelse.
Uppenbart vänder jag mig de de vita som är organiserade antirasister.
Citera
2014-02-25, 14:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Uppenbart vänder jag mig de de vita som är organiserade antirasister.
Det känns återigen som att du försöker att antyda att jag är vit eller icke-vit. Have fun! Jag ska försöka diskutera ämnet så länge.

Jag har aldrig hört talats om en antirasistisk organisation som förbjuder någon folkgrupp av en annan hudfärg. Det vore ganska rasistiskt, i mina ögon. Kontraproduktivt.

Om du sedan anser att tvångskvotering är en bra metod, så är det nog snarare ditt problem än mitt. Hur det nu ska fungera, när de du efterfrågar är i minoritet.
__________________
Senast redigerad av 3. 2014-02-25 kl. 14:21.
Citera
2014-02-25, 14:24
  #8
Medlem
.buenaventura.s avatar
Antifascism =! Antirasism

Jag har inte märkt av att det finns någon kultur som överhuvudtaget stödjer det du säger. Jag tycker det är grundlösa anklagelser och förstår inte heller riktigt vad ditt case är. Kan du vänligen utveckla ditt resonemang så att det finns något att diskutera mer än en tweet.

F.ö så hade det varit intressant om du skrev vilka som styr AFA enligt dig eftersom du verkar veta hurvida dom är rasifierade eller inte.
Citera
2014-02-25, 14:30
  #9
Medlem
Viracochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Antifascism =! Antirasism

Jag har inte märkt av att det finns någon kultur som överhuvudtaget stödjer det du säger. Jag tycker det är grundlösa anklagelser och förstår inte heller riktigt vad ditt case är. Kan du vänligen utveckla ditt resonemang så att det finns något att diskutera mer än en tweet.

F.ö så hade det varit intressant om du skrev vilka som styr AFA enligt dig eftersom du verkar veta hurvida dom är rasifierade eller inte.
En debattartikel på Rädda Barnens ungdomsförbund är länkad i första inlägget.
Citera
2014-02-25, 14:44
  #10
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Antifascism =! Antirasism

Jag har inte märkt av att det finns någon kultur som överhuvudtaget stödjer det du säger. Jag tycker det är grundlösa anklagelser och förstår inte heller riktigt vad ditt case är. Kan du vänligen utveckla ditt resonemang så att det finns något att diskutera mer än en tweet.

F.ö så hade det varit intressant om du skrev vilka som styr AFA enligt dig eftersom du verkar veta hurvida dom är rasifierade eller inte.
http://www.friatider.se/svenska-anti...-fullt-raskrig

Vita kommunister har alltid varit folkförrädare och nyttiga idioter åt rasfrämlingar, man agerar lydhundar åt juden helt enkelt. Man kommer inte heller inse att negrerna och araberna skiter fullständigt i svennarnas antirasism och kommer bara fortsätta rasblanda bort sina vita gener med undermänniskorna, vilket är populärt i deras etnomasochistiska och självförintande kretsar. Patetiskt.
Citera
2014-02-25, 15:10
  #11
Medlem
Viracochas avatar
Antirasistdemonstrationer ska alltså delas upp rasbiologiskt i fortsättningen med de mest svarta längst fram med megafoner och banderoller, medan de mest vita går sist som passiv stödgrupp.
Citera
2014-02-25, 15:12
  #12
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
http://www.friatider.se/svenska-anti...-fullt-raskrig

Vita kommunister har alltid varit folkförrädare och nyttiga idioter åt rasfrämlingar, man agerar lydhundar åt juden helt enkelt. Man kommer inte heller inse att negrerna och araberna skiter fullständigt i svennarnas antirasism och kommer bara fortsätta rasblanda bort sina vita gener med undermänniskorna, vilket är populärt i deras etnomasochistiska och självförintande kretsar. Patetiskt.

En artikel full med spekulationer om bråk inom den liberala antirasistiska rörelsen har ingenting med min rörelse att göra och har ingenting på detta forumet att göra. Antirasism och antifascism är som sagt två helt skilda saker.

Det andra stycket är ju bara samma fjantiga mantra drypande av argumentationsfel som ni väser överallt på nätet. Onödigt att bemöta eftersom det bygger på vanföreställningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback