Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-17, 20:41
  #565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver-fur
En polare såg BalkongTarzan idag när han åkte bil! Han hade kryckor och nedre delen av benet var amputerat! Han stod och pendlade med stumpen!
Vilken jävla loser!

Han kanske är ute och kollar vilka ni är som skriver här. Han lovade inte bara att besöka er utan att [skjuta huvudet av er era menlösa fittbarn] men han ändrade statusen efter några timmar till att " bara" besöka er. Säkert ett tips från advokaten, eftersom han aldrig skulle komma på själv att det är olämpligt att hota folk med att döda dem när man är utsläppt på nåder. Men flickvännen stöttar så fint genom att säga [Köping är så litet och fullt av ormar, det vet du. Dessutom fullt med folk dom inte kan hålla reda på vad som är deras business och inte. Bry dig inte om dom, dom är inte värda din tid och energi]

Kunde hon inte ha berättat det lite tidigare för sin älsklig!
Citera
2014-04-20, 00:31
  #566
Medlem
beaver_ses avatar
Intressant och roande läsning
Men vad som inte framkommit är huruvida BalkongParkourern innehade brunt bälte i detta akrobatiska flyktscenario, finns det eller inte olika grader i sporten? Om inte hur gör man detta klättrande om man är nykter, liksom man har väl spärrar när man förstår att "det här kan aldrig gå vägen".
Citera
2014-04-20, 00:48
  #567
Medlem
Venators avatar
Ok, sammanfatta kan jag inte göra för det är för många namn som flyter runt utan att jag kan koppla dem till själva händelsen på Furuvägen 14, natten mellan den 24 och 25 februari i år. Men som en liten början finns här en kortfattad inledande sammanfattning och ett antal namn. Kan någon av er som är insatta säga om någon av de olika perifera personer som nämns nedan med större eller mindre sannolikhet kan vara inblandade i rånet mot FJ? Någon som vill ta denna inledning till sammanfattning och jobba vidare?

Det finns ju en del hypoteser i tråden att det är oro och kamp om knarkförsäljningen, och det finns hypoteser om obetalda skulder med den ena eller andra berörda parten som gäldenär. Vad är det förresten de här grabbarna handlar med? Cannabis? Amfetamin? Allt möjligt?

Citat:
Från magazine24.se:

Klockan 02.20 natten till tisdagen kallades polispatrull till en lägenhet i Köping. På plats togs flera gärningsmän på bar gärning, då de försökte råna en person. Polisen grep de tre personerna, och förhör och undersökning inleds på tisdag morgon. De misstänkta var alla i 20-årsåldern, och målsägaren är i 25-årsåldern.

En av brottslingarna försökte undvika polisen genom att hänga på utsidan av bostadens balkong. Han tappade dock greppet och föll handlöst ner. Lägenheten låg på nionde våningen. Personen vårdas nu på sjukhus med allvarliga skador. I nuläget är de inte livshotande, utan läget ska vara stabilt.

Brottsoffret:

Fil*p Jon*son (* = i, s)

Tre killar rusade in och tvingade ned mig i en fåtölj. En av männen hade ett baseball-trä, men jag har aldrig sett dem tidigare, säger 26-åringen, själv misstänkt för narkotikabrott.

Det kom ganska snart fram, från flera källor, att den GM som snart döptes till Balkongtarzan här i tråden heter Po*tus A*dersson (* = n). Det är också bekräftat genom att han skriver om sina skador på sin Facebook (se längre ner).

Denne PA ska enligt uppgift ha varit anhållen när han skrevs ut från sjukhuset men släpptes sedan. Drygt två veckor före rånet skulle PA också fått sin bil uppeldad men det skulle enligt användaren Sakaj bero på att PA golat på någon som då hämnades. Enligt Sakaj ska PA golat ganska friskt på olika personer. Han har försökt vara vän med folk samtidigt som han gått bakom ryggen på dem, satt dit dem och försökt att själv ta över handeln.

Enligt OmDuVillDe och MrMonrole är de båda andra rånarna:

Sh*rokh Mur*dian (* = a)
https://www.facebook.com/sharokhmuradian?ref=ts&fref=ts

Kha*eel A*i (* = l)
https://www.facebook.com/khaleel.ali2?fref=ts

Dessa två anhölls för grovt rån men förnekar brott. Jag har inte sett någon uppgift om häktning.

Citat från användare JollyBumper: "Blattarna som namngavs i tråden har utpressat andra i köping som inte vågat anmäla. Stora summor pengar."
Användaren Spritsson kompletterar: "Jag har släktingar i området och fick höra rykten om att det här knäppa fallet handlar om drogaffärer som inte lösts. Enligt samma rykten ska stöket i Köping (och även i Arboga) bero på att polisen har tagit flera knarklangare. Därför är det troligtvis panik i leden nu. Pengarna måste väl in och nya langare passar på och sno åt sig marknad när andra sitter inne."

Många namn har nämnts, utan att jag är kapabel att reda ut dem och utan att det finns någon nämnd koppling till detta specifika brott. Så kan något ljus spridas över dem i detta specifika fall, eller hör de mer hemma i den där allmänna tråden (FB) Det kriminella Köping - Allt och lite till ? I ingen särskild ordning:
  • Georg*s"J*rre" Axelss*n (* = o)
  • Dainie* E*gh (* = l) (knivhjälte?)
  • M*ttias "Tjobbe" L*rsson (* = a)
  • A*jus Baj*ami (* = r)
  • Bang*n She*ko (* = i) (som ska ha en eller flera bröder)
  • Albe*t "Abbe" *yman (* = r)
  • A*ton "Pli*ton" Sa*dberg (* = n)
  • A*ton Brez*ik (* = n)
  • Muh*rem "Muki" Osm*novic, (* = a) (som sitter i rullstol för att han fick stryk av knarkhandlare, ramlade från en brygga och bröt nacken)
  • Diverse kusiner, bruschor, flickvänner och/eller luder som jag inte ens orkar försöka hålla reda på innan jag vet om de är relevanta.

En person som enligt Sakaj ska vara extra förbannad på PA (Balkongtarzan) är Ha*an Ja*hari (* = s).
https://www.facebook.com/hasan.jashari
Enligt Sakaj: "Hasan är den "största skit åt alla håll å kanter... säljer droger till småungar fifflar dom till sig får dom att göra sjuka skit grejer som överfall rån misshandel av oskyldiga... samtidigt kan han gola på dom han själv gett uppgifter till... saknar moral och heder totalt... egentligen en liten skit…"

Rånaren PA (Balkongtarzan) skrev 8 april på Facebook:
Citat:
Till er alla som inte vet ett skit om diverse skador och bara går runt och snackar skit. Jag är så trött på att höra vad folk har att säga om mina skador bara, jag är inte förlamad, jag blev inte av med halva min kropp, jag är inte död! nej jag lever alla pluttisar...

Jag kan börja med att säga att jag fick börja med att amputera nedre delen av mitt vänstra ben efter ett flertal operationer varje dag. Det var någon bakterie som kom från jorden som gjorde att dom var tvungna att klippa benet, och jag är såå glad att dom gjorde det i tid för annars hade det blivit ännu högre upp.

Jag bröt även ryggen, som dom opererade under tiden jag var sövd.

Hade även ett flertal frakturer på revbenen som läker av sej självt...

Mina lungor var punkterade och vätskefyllda vilket gjorde att jag var tvungen att ha drenage. Drenage är slangar man sätter in från sidan av bröstkorgen och in i lungorna för att suga ur vätskan som finns. efter det var klart så var det dags för lunginflammation men läkarna botade det fort, också jag som hade en fredspipa att blåsa i för att förhindra att den kom tillbaka.

Binjurar och lever skadades också allvarligt. Jag hade ett blåmärke på hjärtat som gjorde att det slog ojämt men försvann med tiden.

Sist men inte minst en liten bula i pannan.

Och allt som gjordes på sjukhuset vet bara mina föräldrar och syster som var där med mej hela tiden och gjorde mej stark! Jag har inget minne alls, men hjärnan börjar funka bättre och bättre för var dag som går.

Här har ni de flesta skador vad jag vet. Så ni som är nyfikna läs igenom så behöver ni inte gå runt och snacka så mycket skit, för allt jag hört gör att jag bara mår sämre. det räcker med det som är.. och blablabla om det som hänt, jag har ingen aning egentligen så har inget att tillägga där men antar att det var fel. Jag försöker bara blicka framåt och bli så stark och frisk jag bara kan för att kunna ta hand om dom jag älskar och dom som älskar mej.

Bakterie från jorden låter som stelkramp, helt klart en komplikation att räkna med om man kör ner benpipan i gräsmattan...

Jag vet att många av namnen jag maskat här är fullt utskrivna i tråden men för att inte behöva ha koll på vilka som är outade och inte så maskade jag alla. I en sådan här tråd är det ju inte lätt att veta vilka som faktiskt är busar och vilka som nämns som hämnd för att han knullat någons syster, typ…
Citera
2014-04-20, 08:11
  #568
Medlem
Bra jobbat med sammanfattningen, Venator!

Tyvärr försvinner väl det här, numera stympade, geniet från offentlighetens ögon eftersom han numera är hindrad att genomföra liknande eskapader...

Nog för att han inte verkar vara särskilt lyckad till att börja med, men efter sitt illa genomtänkta val av gömställe så blev ju följden att hans redan uppenbara psykiska handikapp även blivit fysiskt.

Så vem ska denna White-Trash-Icaros nu ingjuta fruktan hos när han på hjul rullar fram med stomipåse och krum rygg och försöker hota någon att betala/lämna över sina tillhörigheter?

Hans valmöjlighet av offer är ju numera kraftigt reducerad(likt hans egen längd) till småbusar i rullstolstillgängliga bostäder.

Och någon alternativ karriär kan jag inte se, då han inte ens kan stava eller uttrycka sig på svenska ens när han gör sitt bästa för att bortförklara sitt misslyckade liv genom att skylla på de som lyckats få ett jobb och förtjänar sitt eget uppehälle.

Nä, det här självutnämnda stjärnskottet har ju redan, genom förevisning av hur en sådan beter sig, visat sig vara en meteor...
__________________
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-04-20 kl. 08:13.
Citera
2014-04-20, 08:48
  #569
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver-fur
En polare såg BalkongTarzan idag när han åkte bil! Han hade kryckor och nedre delen av benet var amputerat! Han stod och pendlade med stumpen!
Vilken jävla loser!
Ingen som har sett honom på gymmet än? Bänkpress är väl en typisk grej som benstympade nollor brukar fastna för. Då kan han ju fortsätta dopa sig också.
Citera
2014-04-25, 22:59
  #570
Medlem
Tråkigt för dem men, Sh*rokh Mur*di*n och Kh*leel *li (*= a) är häktade än, två månader idag!
Citera
2014-04-26, 02:18
  #571
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Bra jobbat med sammanfattningen, Venator!

Tyvärr försvinner väl det här, numera stympade, geniet från offentlighetens ögon eftersom han numera är hindrad att genomföra liknande eskapader...

Nog för att han inte verkar vara särskilt lyckad till att börja med, men efter sitt illa genomtänkta val av gömställe så blev ju följden att hans redan uppenbara psykiska handikapp även blivit fysiskt.

Så vem ska denna White-Trash-Icaros nu ingjuta fruktan hos när han på hjul rullar fram med stomipåse och krum rygg och försöker hota någon att betala/lämna över sina tillhörigheter?

Hans valmöjlighet av offer är ju numera kraftigt reducerad(likt hans egen längd) till småbusar i rullstolstillgängliga bostäder.

Och någon alternativ karriär kan jag inte se, då han inte ens kan stava eller uttrycka sig på svenska ens när han gör sitt bästa för att bortförklara sitt misslyckade liv genom att skylla på de som lyckats få ett jobb och förtjänar sitt eget uppehälle.

Nä, det här självutnämnda stjärnskottet har ju redan, genom förevisning av hur en sådan beter sig, visat sig vara en meteor...
Vilken kul kille!
Han lär väl fortsätta med sina små tilltag att råna folk, men fortsättningsvis blir det väl uteslutande handikappade offer i rullstol
Citera
2014-04-30, 17:46
  #572
Medlem
jaaså! senaste nytt.. http://bblat.se/nyheter/koping/1.247...fran-balkongen
Citera
2014-04-30, 18:11
  #573
Medlem
murder_us avatar
Lol! Balkongtarzan var inte ensam, bara svagast. Från artikeln:
Citat:
Efter att polisen sökt igenom lägenheten ett tag upptäckte man fyra händer på balkongräcket. Två personer firades upp, när en av dem plötsligt säger: ”vi var tre”.
Inte så jävla genomtänkt. Trodde man att polisen efter att ha hittat en gaffatejpad snubbe som hade fått stryk i en knarklägenhet bara skulle bara sticka efter ett par minuter igen ?
__________________
Senast redigerad av murder_u 2014-04-30 kl. 18:15.
Citera
2014-04-30, 18:20
  #574
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Lol! Balkongtarzan var inte ensam, bara svagast. Från artikeln:

Inte så jävla genomtänkt. Trodde man att polisen efter att ha hittat en gaffatejpad snubbe som hade fått stryk i en knarklägenhet bara skulle bara sticka efter ett par minuter igen ?
Precis. Och när rånoffret berättade att rånarna var på balkongen så skulle polisen inte tro honom utan dra utan att titta efter. Vilka totala jävla nollor. Otroligt synd att inte alla tre behövde grävas fram.
Citera
2014-04-30, 18:22
  #575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Lol! Balkongtarzan var inte ensam, bara svagast. Från artikeln:

Ha ha ha, vilka jävla retards....

Om det här är modus hos Köpings kriminella patrask så har ju ett nytt brottsförebyggande grepp(pun intended) uppenbarat sig:

Larmfirmor kan utöka sitt utbud genom att börja erbjuda Grönsåpa när de säljer larm och lås!
Billigt och enkelt att installera, bara smörj in balkongräcket och vänta på att smutset ska dyka upp!

För bästa effekt så bör tillkallande av ambulans fördröjas med några minuter för att säkerställa den Darwinistiska utrensningen.
Snart nog är Köpings gator säkra igen, dock berikade med fler rullstolsbundna fd desperados och en hel del hål i marken....
Citera
2014-04-30, 19:34
  #576
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buZZa
jaaså! senaste nytt.. http://bblat.se/nyheter/koping/1.247...fran-balkongen

Citerar lite mer ur artikeln som kan vara av intresse...

Citat:
[...]
- En granne slog larm om att det var livat i en lägenhet och en polispatrull kom snabbt till platsen. Det handlade om fem-tio minuter. Inne i lägenheten hittades en ung man fastbunden och misshandlad i en fåtölj. Det visade sig att han hade blivit slagen med ett baseballträ på ryggen och i huvudet.
[...]
En föll. Han klarade sig, men landningen blev hård.
- Han satt fast i marken. Ambulanspersonalen var tvungna att gräva för att få loss honom, säger Bbl/AT:s källa.
[...]
Hans två kumpaner, två 21-åriga Köpingsbor, sitter häktade. Mannen som föll är släppt ur häktet av humanitära och hälsomässiga skäl, men behöver och har också inställt sig hos polisen för vidare förhör.
Åtalet mot männen ska vara väckt senast den 5 maj och åklagaren Gustav Martelieur räknar med att vara i tid.
- Det ska jag hinna. Jag kommer att väcka åtal för grovt rån, alternativt försök till grovt rån, samt grovt hemfridsbrott och även ringa narkotikabrott, säger Gustav Martelieur.
[...]

Åklagaren kanske räknar med att balkongtarzan kan slippa häkte eftersom han knappast lär springa sin väg...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback