Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-02-26, 22:07
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeNo
Vad fan är problemet? Sälj datorn! = Problem solved.


För i dagens samhälle är datorn verkligen bara en spelmaskin, eller? Och att köpa en kontorsdator lär inte hjälpa då spel som LoL inte kräver en gamingburk.

Alltså det fina med gaming är att man faktiskt kan spela på en bra nivå i framtiden. Du behöver inte känna att du måste ge upp liret för all framtid. Men grejen är ju den att man måste, på något sätt, hitta ett alterntiv.

Oftast tröttnar man ju dock. Men sätt ett alarm på telefonen vid en viss tid och en 2h senare. Döp det till "dra ur sladden" och sedan följer du det slaviskt. Det efter ger dig sedan tillåtelse att spela om du så önskar.

Däremot vill jag säga direkt att om du "måste" läsa vidare kommer det gå åt helvete om du redan nu har problem. Gymnasiet är inte ens värt att benämna studier i min mening, jag studerade då fan inte på gymnasiet men inte hade jag några problem för det. Visst att det finns folk som behöver lägga lite energi på tramset men...
Citera
2014-02-26, 22:14
  #26
Medlem
Fridaynights avatar
Som tidigare nämnts är jobb det bästa botemedlet.

.. eller jobb/familj rättare sagt, funkade för mig åtminstone.

HC raidade i WoW och spelade ohälsosamt mycket spel öht förr, men när jag fick ett bra jobb och familj försvann suget av sig själv - och nu spelar jag den lilla lediga tid jag har någon helg ibland, inte för att jag måste utan för att jag VILL.

Om inte jobb/familj finns på tapeten för dig rekommenderar jag dig att ta stöd av familj samt vänner för att ta dig igenom det Cold turkey är det bästa.
Citera
2014-02-28, 12:40
  #27
Medlem
Känns som att du är väldigt medveten om ditt eget problem, tror inte att någon annan kan lösa ditt problem genom att härma deras lösning. Du har uppenbarligen funderat mycket över vad problemet är och fått ner en bra beskrivning på det, dela upp problemet i delar och funderar på vilka sätt du kan lösa dessa på och skräddarsy sedan din egen lösning på ditt problem. Vill du ha det svart på vitt kan du köpa post-it lappar och skriva upp problem och lösningar så att du alltid kan återgå till vilka aktiva åtgärder du skall göra för att spela mindre.

Lycka till!
Citera
2014-06-05, 02:05
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
För i dagens samhälle är datorn verkligen bara en spelmaskin, eller? Och att köpa en kontorsdator lär inte hjälpa då spel som LoL inte kräver en gamingburk.

Alltså det fina med gaming är att man faktiskt kan spela på en bra nivå i framtiden. Du behöver inte känna att du måste ge upp liret för all framtid. Men grejen är ju den att man måste, på något sätt, hitta ett alterntiv.

Oftast tröttnar man ju dock. Men sätt ett alarm på telefonen vid en viss tid och en 2h senare. Döp det till "dra ur sladden" och sedan följer du det slaviskt. Det efter ger dig sedan tillåtelse att spela om du så önskar.

Däremot vill jag säga direkt att om du "måste" läsa vidare kommer det gå åt helvete om du redan nu har problem. Gymnasiet är inte ens värt att benämna studier i min mening, jag studerade då fan inte på gymnasiet men inte hade jag några problem för det. Visst att det finns folk som behöver lägga lite energi på tramset men...

Nej, det är den inte. Men är datorn ett så stort problem så finns det datorer på biblioteket man kan låna. Där kan man inte spela utan får göra sina ärenden och sedan gå.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback