Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-23, 21:34
  #1
Medlem
Första frågan för uppgiften är så luddig så undra jag om någon kan hjälpa mig?

1.Vad ska man använda 1TByte i mobilen till och vad ska man ha 1Gbit/s till mobilen till? Vilken resurs används till vad? Diskutera tre exempel.
2.Vilka bithastigheter kommer det uppkopplade hemmet att behöva? Internet och things / Pervasive computing / Ubiquitous computing lovar att koppla upp alla saker i huset mot Internet. Skatta bithastigheten för din bostad.
3.Vilka maximala fördröjningar kommer prylarna i det uppkopplade hemmet att behöva? Diskutera detta för några av prylarna i fråga 2.
__________________
Senast redigerad av nima8 2014-02-23 kl. 21:41.
Citera
2014-02-23, 21:46
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nima8
Första frågan för uppgiften är så luddig så undra jag om någon kan hjälpa mig?

1.Vad ska man använda 1TByte i mobilen till och vad ska man ha 1Gbit/s till mobilen till? Vilken resurs används till vad? Diskutera tre exempel.
2.Vilka bithastigheter kommer det uppkopplade hemmet att behöva? Internet och things / Pervasive computing / Ubiquitous computing lovar att koppla upp alla saker i huset mot Internet. Skatta bithastigheten för din bostad.
3.Vilka maximala fördröjningar kommer prylarna i det uppkopplade hemmet att behöva? Diskutera detta för några av prylarna i fråga 2.

Vad, exakt, gör du på den där kursen om du inte ens kan svara/resonera kring de där frågorna?

Jag menar, om du vill att vi skall göra läxan åt dig så får du väl ändå anstränga dig så mycket att du berättar hur du tänkt kring varje punkt?

Skärpning.
Citera
2014-02-23, 21:52
  #3
Medlem
1TByte är den mängd datatrafik man använder
1Gbit/s är hastigheten man koppla upp sig
Stämmer det?
Citera
2014-02-23, 21:53
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nima8
1TByte är den mängd datatrafik man använder
1Gbit/s är hastigheten man koppla upp sig
Stämmer det?

Ja. Men inget av det där är ju någon direkt kreativ spekulation kring frågan.
Citera
2014-02-23, 22:01
  #5
Medlem
Kan man tolka det som diskutrymme då?
Citera
2014-02-23, 22:04
  #6
Medlem
Eller om man vill streama video så behöver man 1TByte.
Citera
2014-02-23, 22:54
  #7
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nima8
Eller om man vill streama video så behöver man 1TByte.
Man behöver 1 TB för att lagra 1 TB barnporr också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback