• 2
  • 3
2014-02-24, 02:11
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Steg 1. Ha munnen öppen och andas häftigt så att du blir torr i munnen.
Steg 2. Lägg gräset mellan tänderna och växla din hållning från ett avslappnat läge till prognatisk, i en hög hastighet.
Steg 3. Ta fram ditt rökverktyg och tilta huvudet sakta framåt, över ditt valda verktyg.
Steg 4. Använda högra handen (vänster för vänsterhänta) och klappa dig lätt på bakhuvudet ända tills allt gräs ligger på önskad destination.

Bra och utförlig beskrivning!
Citera
2014-02-24, 11:42
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell
Det beror på hur mycket tid över man har. Tycker man det är käckt att vispa grädde för hand är man fri att göra det också. Det finns många sätt att krångla till det för sig själv för den som är uppfinningsrik
Självklart, men tänkte när ingen hade nämnt att man kan göra det för hand, det handlade ju trotsallt bara om "lite fina gröna växter" inte ett hg. Tänkte att det blir mycket sämre när man kör för hand (t.ex att trichomer fastnar på händerna eller så).
Citera
2014-02-24, 13:38
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Folk är så bortskämda nu för tiden..
Grinder är ju lyx jämfört med vad jag brukar använda.

Jag rekommenderar en snusdosa, smula ner det lite lätt med fingrarna och lägg sedan en krona i dosan, stäng locket och skaka som en idiot i någon minut.

Om du är inomhus och har tillgång till verktyg så använd sax.
Citera
2014-02-24, 15:28
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnguishNbudwire
Folk är så bortskämda nu för tiden..
Grinder är ju lyx jämfört med vad jag brukar använda.

Jag rekommenderar en snusdosa, smula ner det lite lätt med fingrarna och lägg sedan en krona i dosan, stäng locket och skaka som en idiot i någon minut.

Om du är inomhus och har tillgång till verktyg så använd sax.

Minut? Klipp ner skiten i en dosa och skaka runt med en femma. Det räcker med 10-15 sek max och då kan du redan ha det smuligaste smul om du klippt smått och/eller har lite torrt gräs.

Ska du rulla i spliff så är krondosa inte perfekt. Det är skitnice med smul till bong och pipa men vill man ha lite luftigare meck till att rulla så är grinder eller bara lite sax bättre.
Citera
2014-02-24, 15:46
Medlem
Faber Castells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Självklart, men tänkte när ingen hade nämnt att man kan göra det för hand, det handlade ju trotsallt bara om "lite fina gröna växter" inte ett hg. Tänkte att det blir mycket sämre när man kör för hand (t.ex att trichomer fastnar på händerna eller så).

En grinder är kraftigt tidsbesparande och ger en mycket jämn kvalitet. Den kostar runt femtiolappen att köpa. Har svårt att se någon som helst anledning att inte använda grinder.
Citera
2014-02-24, 15:58
Medlem
who-s avatar
Citat:
En grinder är kraftigt tidsbesparande och ger en mycket jämn kvalitet. Den kostar runt femtiolappen att köpa. Har svårt att se någon som helst anledning att inte använda grinder.

Precis. Skall köpa en ny grinder idag för min gamla är spårlöst borta.. Dom är ju väldigt billig. Använder mina fingrar till att grinda/mecka medans Blir bra det med.
Citera
2014-02-24, 16:02
Medlem
Citat:

Eller hur, finns bara fördelar med att använda grinder, får man lite kief också )
Tyvärr så är min grinder som jag köpte för ca 70 spänn sönder grindad så får bli gamla meck-saxen!
Citera
2014-02-24, 16:09
Medlem
Citat:
Japp, tycker grinder funkat jävligt bra innan. Körde med sax+glas igår som sagt, funkade rätt så väl måste jag erkänna.
Citera
2014-02-24, 16:14
Medlem
muntiis avatar
Smula gräset i en snusdosa, lägg i en krona och skaka Aldrig ägt en grinder
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto