Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-23, 00:52
  #1
Medlem
Slaminas avatar
Tjena mina fellow tokers, jag tänkte höra hur ni brukar gå tillväga när ni ska röka på hotellrummet, för att minimera att bli påkomna, samt minska att lukten sitter kvar.
Jag har aldrig testat själv men har funderat lite och kommit fram till två lösningar.

1. Att röka ut genom fönstret är ju nog självklart det bästa alternativet, men vet att på endel hotell går det inte öppna fönstret helt utan bara en liten springa.

2. Bara lägga en blöt handuk under dörren, slå på fläkten inne på toan och sen tokea på?

Kom gärna med fler alternativ och helst med saker ni testat själva! Ha en fortsatt trevlig lördagkväll))
Citera
2014-02-23, 00:54
  #2
Medlem
S-cups avatar
Går utomhus, varken roligare eller svårare än så.
Citera
2014-02-23, 00:57
  #3
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slamina
Tjena mina fellow tokers, jag tänkte höra hur ni brukar gå tillväga när ni ska röka på hotellrummet, för att minimera att bli påkomna, samt minska att lukten sitter kvar.
Jag har aldrig testat själv men har funderat lite och kommit fram till två lösningar.

1. Att röka ut genom fönstret är ju nog självklart det bästa alternativet, men vet att på endel hotell går det inte öppna fönstret helt utan bara en liten springa.

2. Bara lägga en blöt handuk under dörren, slå på fläkten inne på toan och sen tokea på?

Kom gärna med fler alternativ och helst med saker ni testat själva! Ha en fortsatt trevlig lördagkväll))

På toan, om ni är riktigt nojjiga så är det bara o hitta utsuget i badrummet o blåsa ut röken där.
Citera
2014-02-23, 01:04
  #4
Medlem
BenAsslicks avatar
Ja, håll gåsen vid utblåset i fönstret (kommer inte ihåg om det är i överkanten eller underkanten, håller på att landa från tjack så lite bränd atm) så kommer ingen lukt in.


Om du går in på muggen så får du vara beredd på att venten kan vara dassigt installerad/justerad (tex på Södersjukhuset i STHLM så går luften lite som den vill oavsett om det är till eller frånventiler) och det kan bli baksug in till andra sektioner vilket sprider lukt, men det brukar vara skit samma för det mesta.
Citera
2014-02-23, 01:05
  #5
Medlem
Slaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Går utomhus, varken roligare eller svårare än så.
Ja utomhus är ju självklart bästa alternativet, men i Stockholms innerstad känns det nästan tryggare att röka på rummet.
Citera
2014-02-23, 01:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slamina
Ja utomhus är ju självklart bästa alternativet, men i Stockholms innerstad känns det nästan tryggare att röka på rummet.

Hitta något soft ställe bara, finns ju fan hur mycket ödsliga platser som helst vid alla kanaler eller vad man ska kalla det? Bara långa små gångar precis vid vattnet där det finns bänkar och grejer, hur fett som helst!

Jag kommer ihåg senast jag var där, typ med i ettan på gymnasiet. Då var det bara att gå till vattnet så var det helt öde, gick man en liten bit längs gångarna hittade man typ små picknick utrymmen man kunde sitta vid, helt utan insyn från något håll, utom vattnet då. Kommer tyvärr inte ihåg vilken holme vi var på.
Citera
2014-02-23, 01:09
  #7
Medlem
Slaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Ja, håll gåsen vid utblåset i fönstret (kommer inte ihåg om det är i överkanten eller underkanten, håller på att landa från tjack så lite bränd atm) så kommer ingen lukt in.


Om du går in på muggen så får du vara beredd på att venten kan vara dassigt installerad/justerad (tex på Södersjukhuset i STHLM så går luften lite som den vill oavsett om det är till eller frånventiler) och det kan bli baksug in till andra sektioner vilket sprider lukt, men det brukar vara skit samma för det mesta.
Okej, men då kanske man lika gärna kan skita att ha igång fläkten på badrummet och bara hotboxa toan, lär ju inte vara särskilt mycket lukt kvar dagen efter. Om man röker typ 3-5 joppar på kvällen innan man ska ut och slira?

Har ni några egna erfarenheter?
Citera
2014-02-23, 01:20
  #8
Medlem
Slaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonshinJohn
Hitta något soft ställe bara, finns ju fan hur mycket ödsliga platser som helst vid alla kanaler eller vad man ska kalla det? Bara långa små gångar precis vid vattnet där det finns bänkar och grejer, hur fett som helst!

Jag kommer ihåg senast jag var där, typ med i ettan på gymnasiet. Då var det bara att gå till vattnet så var det helt öde, gick man en liten bit längs gångarna hittade man typ små picknick utrymmen man kunde sitta vid, helt utan insyn från något håll, utom vattnet då. Kommer tyvärr inte ihåg vilken holme vi var på.
Okej, jaa men grejen är att vi ska väll försöka förfesta typ på hotellrummet, och ska på konsert så vi behöver gå ut ca kl 20.00. Är nog ganska mycket folk och spatserar då, så det bästa vore att röka på rummet. Men tack för svaret iaf!
Citera
2014-02-23, 02:04
  #9
Medlem
fistvakts avatar
Såg en video där dom körde igång duschen på högt tryck och lät röken blandas med ångan typ, som i sin tur åkte upp i någon ventil skulle jag tro.
Lycka till!
Citera
2014-02-23, 02:10
  #10
Medlem
funktioners avatar
Rök onehitters i pipa! Knappast det roligaste sättet att röka på men ack så diskret!
Citera
2014-02-23, 03:13
  #11
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Maxa duschen på stråle och värme och stå och rök i ångorna. Rulla inte för stort bara för du kommer svettas som fan och det blir svårt att andas efter ett tag. Tar bort typ 80% av röklukten
Citera
2014-02-23, 03:25
  #12
Medlem
det enda man behöver göra är att se till att man får ett rum för rökare. det ligger inte direkt i hotellets intresse att ange gäster till polisen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback