Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-29, 15:04
  #2845
Medlem
Äh när man har korrupta Georgier, Litauer och "världsmedborgare" i regeringen så är väl syriska flyktingar ett steg upp?


Det är lite som hur småmänniskorna kritiserar invandrarna och invandringen men inte kritiserar flyktingförläggningarnas ägare som är de som kostar dem pengar :-)!
Citera
2016-02-29, 15:43
  #2846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sluga-Sluggern
Äh när man har korrupta Georgier, Litauer och "världsmedborgare" i regeringen så är väl syriska flyktingar ett steg upp?


Det är lite som hur småmänniskorna kritiserar invandrarna och invandringen men inte kritiserar flyktingförläggningarnas ägare som är de som kostar dem pengar :-)!

Det funkar inte på det viset. Du förstår inte saker. Det är inte flyktingförläggningarnas ägare som drar pengar från skattekontot. Hade dessa personer inte funnits så hade staten själv tagit tag i det och då hade det kostat minst det dubbla.
Citera
2016-02-29, 15:57
  #2847
Medlem
Ja, statliga baracker hade kostat mer än omgjorda hotellrum vars ägare finner det mer probabelt att hyra ut dem till staten än till gäster som betalar 1000kr natten.

Ftw.

Vi har bara en politiskt svag stat som inte kan göra statliga investeringar längre.
Billiga bostäder skulle kunna byggas och sen när flertalet flyktingar åkt tillbaka så skulle de kunna användas som studentbostäder dessutom.
Citera
2016-05-23, 23:16
  #2848
Medlem
Pro-Enfalds avatar
Sevärd dokumentär om revolutionen i Ukraina. Måhända lite för ryssvänlig för somliga intressen:

http://www.svtplay.se/video/8714307/...morka-sida-svt
Citera
2016-08-12, 01:33
  #2849
Medlem
Afrosvensks avatar
Är det någon som vet när mytomanen Skillt gick med i SMR/NMR? Frågar åt en kompis...

Tråden om mytomanen är stängd varför jag frågar här.
__________________
Senast redigerad av Afrosvensk 2016-08-12 kl. 01:35.
Citera
2016-08-23, 14:26
  #2850
Medlem
DirtySolutionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Är det någon som vet när mytomanen Skillt gick med i SMR/NMR? Frågar åt en kompis...

Tråden om mytomanen är stängd varför jag frågar här.

Mig veterligen har han inte varit medlem senaste åren.
Citera
2016-08-23, 17:27
  #2851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtySolutions
Mig veterligen har han inte varit medlem senaste åren.
Han har inte varit det sedan 2011 skulle jag gissa utifrån minnet. Vet däremot inte exakt när han gick med i organisationen.
Citera
2016-08-24, 21:13
  #2852
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Han har inte varit det sedan 2011 skulle jag gissa utifrån minnet. Vet däremot inte exakt när han gick med i organisationen.
Gick han med före eller efter 2000?
Citera
2016-08-24, 21:34
  #2853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Gick han med före eller efter 2000?
Efter skulle jag nog sätta mycket pengar på. Har för mig jag läst att han skrev nått om 2006 eller så någonstans på Flasback och då var han kanske stödmedlem ett tag först. Är väl bara att PM:a honom här, på Twitter eller Facebook om man vill ha ett exakt svar.
Citera
2016-09-02, 19:16
  #2854
Medlem
NixYOs avatar
Intervju med Mikael Skillt:

Interview with AZOV-volunteer Mikael Skillt.
https://www.youtube.com/watch?v=2HLpBRswZcU
Citera
2016-09-03, 19:46
  #2855
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Intervju med Mikael Skillt:

Interview with AZOV-volunteer Mikael Skillt.
https://www.youtube.com/watch?v=2HLpBRswZcU

Tack för länken. Intressant, Skillt planerar att ge sig in i den Ukrainska politiken. Undrar om han kommer att få en plats i parlamentet? Först KKK, sedan SMR, sedan ND, sedan SVP och nu den Ukrainska politiken efter några år i det militära. En intressant och ovanlig karriär. Han vet hur man lever fullt ut!
__________________
Senast redigerad av FranzMarc 2016-09-03 kl. 19:50.
Citera
2016-11-13, 18:42
  #2856
Medlem
Gerbaniss avatar
Pinsamt dålig engelska hos Mikael Skillt:

https://www.linkedin.com/pulse/new-b...mp-author-card

Han gör alltså fel angående saker man lär sig i mellanstadiet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback