Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-24, 19:47
  #13
Avstängd
nowiwanttobefrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Inte så svårt att få dom att diskutera det ändå.
Prata med dem så blir de nästan garanterat upprörda. Alla reaktioner är bra så länge du inte låter efterbliven själv. Kan du argumentera för dig så är det ju ett stort plus.
Vem bryr sig om det är störande att ta upp det?
Deras problem isåfall. Det är ett stort samhällsproblem att det är illegalt.
Ska vi som folk ligga på mage och bli rövknullade av stat och organiserad brottslighet för att det är jobbigt att diskutera frågan?
Som sackt ; De flesta berrörs inte av de, och de är bara ett problem för vissa. Därför kan man undra varför vanligta människor skulle angagera sig, när de lättare bara tro att alla som vill leggalsera kannabis är iddioter.
Citera
2014-02-24, 19:54
  #14
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowiwanttobefree
Som sackt ; De flesta berrörs inte av de, och de är bara ett problem för vissa. Därför kan man undra varför vanligta människor skulle angagera sig, när de lättare bara tro att alla som vill leggalsera kannabis är iddioter.

Nej, det är ett problem för hela samhället.
Organiserad brottslighet drabbar varenda person i landet på något sätt.
Lägg sedan till de oerhörda mängder skattepengar polisen slösar på att jaga rökare. Utgifter som skulle kunna bli intäkter istället, för våran skola och vård.
De vill ju såklart inte engagera sig i ämnet om de tror cannabis är farligt, men grejjen är ju att ändra deras uppfattning, och få dom att inse att även de skulle ha det bättre vid en legalisering.
Citera
2014-02-24, 19:58
  #15
Avstängd
nowiwanttobefrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Nej, det är ett problem för hela samhället.
Organiserad brottslighet drabbar varenda person i landet på något sätt.
Lägg sedan till de oerhörda mängder skattepengar polisen slösar på att jaga rökare. Utgifter som skulle kunna bli intäkter istället, för våran skola och vård.
De vill ju såklart inte engagera sig i ämnet om de tror cannabis är farligt, men grejjen är ju att ändra deras uppfattning, och få dom att inse att även de skulle ha det bättre vid en legalisering.
Kanske det du.
Citera
2014-02-24, 20:04
  #16
Avstängd
Urmakarens avatar
Det pågår redan en debatt...?

Cannabis är antingen avkriminaliserat eller lagligt i Sverige inom 10-15år, inom 5-10i Danmark.

Mina 5 cent
Citera
2014-02-24, 20:11
  #17
Medlem
erkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowiwanttobefree
Kanske det du.

Har du verkligen inget bättre för dig än att sitta på ett forum och trolla?

Ontopic: Pågår väl ganska mycket debatter om cannabis just nu? Visst aldrig dåligt med mer.
Citera
2014-02-24, 21:34
  #18
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Det skulle kunna klassas som organiserad brottslighet, men ett exempel vore om man fick ihop fler cannabisanvändare än vad det finns poliser tillgängliga (cirka 20 000 i hela landet) och alla delade på brass. Visst, skulle nationalgardet kunna sättas in men i slutändan är cirka 65 procent av befolkningen mellan 15 och 65 års ålder så dom kan ju försöka.
Citera
2014-02-28, 14:52
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmakaren
Det pågår redan en debatt...?

Cannabis är antingen avkriminaliserat eller lagligt i Sverige inom 10-15år, inom 5-10i Danmark.

Mina 5 cent


Det är farligt att tänka så. Det sa man för 30år sedan, det sa man för 20 år sedan och det säger man nu. Det måste hända något också!
Citera
2014-03-02, 22:16
  #20
Medlem
goodbye-horsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowiwanttobefree
Som sackt ; De flesta berrörs inte av de, och de är bara ett problem för vissa. Därför kan man undra varför vanligta människor skulle angagera sig, när de lättare bara tro att alla som vill leggalsera kannabis är iddioter.

Att du säger att alla inte berörs bevisar att du inte ska vara på denna tråd och diskutera. ALLA påverkas av att samhället slänger iväg ex antal miljoner när det har chansen att dra in xx antal miljoner istället. Ta Colorado som exempel, går inte en dag utan att media rapporterar om hur mycket skattepengar man får in av legaliseringen. Tänk om alla de miljoner kronor som vi svenskar lägger på cannabis, de går rakt in i fickorna på organiserad brottslighet. Om man istället fick in de här miljonerna till statens skattkistor. Tänk så mycket gott det kunnat göra samhället!

Tips från coachen: Jag rekommenderar starkt att du lär dig stava om folk ska ta dina åsikter seriöst när du argumenterar över internet
Citera
2014-03-02, 22:18
  #21
Medlem
goodbye-horsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirOlsson
Det är farligt att tänka så. Det sa man för 30år sedan, det sa man för 20 år sedan och det säger man nu. Det måste hända något också!

Jag håller med till 100%. Prokrastinering har aldrig varit känt för att vara en metod för att få mycket gjort
Citera
2014-03-04, 13:12
  #22
Medlem
Greenbridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitroCellulosa
Jag är ju sjukt sugen på att skicka ett exemplar av "the pot book":
http://www.adlibris.com/se/bok/the-p...-9781594773686
till partiledarna i S, V, M och MP kanske, tillsammans med ett välformulerat brev som först förklarar syftet med att man har skickat boken (starta en debatt) samt kortfattat varför man tycker så. Sedan skriver man till de största tidningarna i landet vad man gjort, och bifogar en kopia av brevet (och eventuellt några större internationella tidningar). Dom får köpa boken själva om dom är nyfikna
Om tidningarna nappar så lär det ju va på tapeten i åtminstone nån vecka tycker jag !
Jag tror faktiskt inte det är rätt väg att gå via politiker, iaf inte i första hand. De flesta politiker verkar livrädda för cannabis, så jag tror mer på att försöka få ut information till folket till att börja med. Först när politiker inser att de kan vinna röster på att föra en liberalare drogpolitik kommer de börja bry sig tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback