Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-22, 09:09
  #1
Medlem
Tjena

Är väldigt dålig på datorer och skulle behöva hjälp av någon som inte är det.

Igår kväll så kunde jag helt plötsligt inte öppna vissa program, VLC, Bittorent, chrome etc. Får endast upp en ruta som det står

"C:users ....

Det går inte att starta programmet eftersom dess sida vid sida konfiguration är felaktig. Kontrollera händelseloggen eller använd kommandoradsverktyget sxstrace.exe för mer information."

Har en relativt ny lenovo bärbar dator om det spelar in... någon som har någon ide?
Citera
2014-02-22, 11:23
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donsweden
Kontrollera händelseloggen eller använd kommandoradsverktyget sxstrace.exe för mer information."

Det är detta man är ute efter och skulle vilja veta mer om detta scenarie.
Citera
2014-02-22, 12:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är detta man är ute efter och skulle vilja veta mer om detta scenarie.

Hej och tack för att du skriver. Som jag skrev är jag väldigt dålig på datorer. Hur kommer jag in där, samt vad bör jag göra och leta efter?

Finns ju ett par trådar på internet om detta, dock är de flesta gamla. De flesta rekommenderar att ladda hem Microsoft Visual. Jag kan dock inte ladda hem något utan då kommer ovanstående beskriven ruta fram.
Citera
2014-02-22, 12:27
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken version på Windows använder du?
Citera
2014-02-22, 12:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilken version på Windows använder du?


Hur ser man det? Tror jag har 8? Fått förfrågningar att uppdatera till windows 8.1 eller något sådant utan att uppdatera
Citera
2014-02-22, 12:53
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donsweden
Hur ser man det? Tror jag har 8? Fått förfrågningar att uppdatera till windows 8.1 eller något sådant utan att uppdatera

Har läst lite om detta scenarie och man tipsar att man gör en ominstallation som avser Microsoft Visual C++

Du har ingen kunnig kompis som kan hjälpa dig med detta?
Citera
2014-02-22, 14:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har läst lite om detta scenarie och man tipsar att man gör en ominstallation som avser Microsoft Visual C++

Du har ingen kunnig kompis som kan hjälpa dig med detta?

Jo skall väl försöka höra med polarn.. gjorde en fabriksåterställning och sparade filer osv och nu är problemet med att öppna program borta.. Dock relativt seg..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback