Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-11, 10:30
  #13
Medlem
christerys avatar
Använd http://www.matpriskollen.se/startsida och handla en gång i veckan.

Köp inte nudlar eller godis, men billigt kött och rotsaker+ris+pasta. Lax i storpack (hel, eller halv) är inte så jäkla dyrt, men jag hittade ett kg laxrens för 10kr som jag hade till laxsoppa med potatis i en vecka när det var lite knapert. Dessutom gott som fan.
Citera
2014-03-18, 23:10
  #14
Medlem
Author7s avatar
Tortellini med mer än bara ost som fyllning? Nyttigt och billigt.
Sen kan det nyttigt att äta grönsaker också. Köp billiga grönsaker om du gillar det och gör sopor och grytor. Gärna matlådor som räcker länge.

Nu äter jag ju inte kött men har hört att en del typer av kött kan man frysa in rätt så länge.
Citera
2014-03-19, 15:45
  #15
Medlem
Jag hittade den här sidan idag, http://www.matsmart.se, har inte testat den men det är verkligen en bra ide! Dem säljer produkter (konserveringsburkar, pasta, kakor, såser mm) där utgångsdatumet nyligen gått ut. Man ska inte lite blint på utgångsdatumen då torrmat kan hållas mycket längre än vad som står. Iaf, så den nätbutiken säljer sina varor för upp till 90% rabatt.
Citera
2014-03-27, 21:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Hej. Har det väldigt svårt ekonomiskt ställt och kommer ha det rent ekonomiskt iallafall ett år framåt.
Samtidigt måste jag träna muskler och kondition. Ärtsoppa varje dag metoden håller inte längre. Men har överlevt men enormt lite energi som resultat. Ohållbart.

Frågan: vad kan jag billigt äta samt bygga muskler på? Jag bryr mig inte alls om smak. Är det äkligt men funkar kör jag på det.

Tacksam för svar. Jag reder inte ut det här själv.
Ägg och paprika och kål. Nån gång har du kanske råd med lax... och glöm inte köpa hem smör!!!
Citera
2015-08-11, 16:55
  #17
Medlem
dovAkins avatar
Falukorv med mkt kött i. Hericort verts frysta typ 16 kr för ett kilo. Sen ett ägg
Citera
2018-08-20, 00:25
  #18
Medlem
2 st 33 cl läskburk för 10 kr.
5 nudelpaket för 10 kr.
Megasize chipspåse 450 gram 20 kr
3 hallonmazariner 10 kr

Allt på dollarstore.

Finns även koncentrerad fruktdryck 5 för 20. Blandas med 1 liter vatten så 5 liter totalt. Räckte flera dagar i somras trots värmen


Nudlarna gick att äta men föredrar andra på tex ica. Är nån krona dyrare per paket men.

Går att leva gott på kring 1500 kr per månad.
Citera
2018-09-01, 16:56
  #19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Hej. Har det väldigt svårt ekonomiskt ställt och kommer ha det rent ekonomiskt iallafall ett år framåt.
Samtidigt måste jag träna muskler och kondition. Ärtsoppa varje dag metoden håller inte längre. Men har överlevt men enormt lite energi som resultat. Ohållbart.

Frågan: vad kan jag billigt äta samt bygga muskler på? Jag bryr mig inte alls om smak. Är det äkligt men funkar kör jag på det.

Tacksam för svar. Jag reder inte ut det här själv.

En diet som består av ung. lika delar fullkorns(av olika typer spanmåls)-produkter, säsongens grönsaker och olika bönor, ärter m.m. är billig och är en nyttig basdiet.

Om det finns nån som är intresserade, så kan jag (utan att missionera) hänvisa till recpt på tråden om veganska recepter.

Sen kan du ju inkludera kött- och mejeriprodukter i den mån din ekonomi tillåter det.
Citera
2018-09-04, 11:26
  #20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
En diet som består av ung. lika delar fullkorns(av olika typer spanmåls)-produkter, säsongens grönsaker och olika bönor, ärter m.m. är billig och är en nyttig basdiet.

Om det finns nån som är intresserade, så kan jag (utan att missionera) hänvisa till recept på tråden om veganska recepter.

Sen kan du ju inkludera kött- och mejeriprodukter i den mån din ekonomi tillåter det.

Jag måste korrigera ovanstående vad angår mängden av bönor, ärter m.m. Det är i överkant att rekommendera att en tredjedel av kosten består av bönor m.m. 10-15% är mera realistisk.

My bad; jag beklagar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback