Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-06-11, 23:08
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Ja jag har frågat , men vill nu gärna få lite feedback,
Tripadvisor är jävligt korrupta,tar mutor för att vissa hotel ska få gott betyg
Så på deras forum att dom bluffar sina rykten, direkt ban.....
tack tripadvisor

men dom skickar mig dagligen nyhetstips som jag fan inte kan bli av med .,,för jag kan inte kontakta dom
Så pls help

Bumpar

Frågar igen ,hur sjutton man blir av med sitt konto på TA
Tydligen bannad för jag skrev olämplig recension på deras älsklingshotell
dom vill gärna ha kvar mitt account för alla positiva saker jag skrivit,,
men kommer inte åt mitt konto för att avregga?
Tips tack
Email direkt verkar inte finnas ,utan du måste uppenbarligen logga in ....på ett konto du inte kommer åt
Citera
2016-02-20, 08:30
  #26
Medlem
morkfromorks avatar
Recensioner skrivna av personer som bara gjort en och sedan aldrig skrivit mera kan man bortse från, jag tror många är skrivna av hotellpersonal och liknande...
Citera
2018-02-21, 17:16
  #27
Medlem
Floridasidans avatar
Bumpar tråden nu då jag efterhand blivit mer och mer skeptisk till Tripadvisor.

Först så blir recensioner mer och mer meningslösa att läsa, har bott på många hotell och knappt några recensioner jag läst har stämt med verkligheten, folk verkar ta högsta poäng som standard. Man kan läsa recensioner med klagomål på än det andra, ändå högsta poäng! Normalläget ska ju vara i mitten och sen stiga eller minska efter om det är bättre eller sämre. Betygssystemet är alltså helt meningslöst. Att sitta och försöka tolka ut vilka få recensioner som är seriösa och verklighetstrogna för att kunna tolka ut ett realistiskt betyg på en massa hotell man jämför är i praktiken ogörligt.

Jag har också märkt att hotellen ljuger väldigt mycket i sina svar. T.A har ingen funktion för att rätta och gör inget åt sådant, ägaren får alltså alltid sista ordet och kan ljuga hur som helst.

Har t.ex. nyligen bott på ett lägenhetshotell (Bristol Sunset Beach i Corralejo) (som visade sig vara vanliga lägenheter för att de skulle kringgå vissa regler) som nästan alla gav högsta betyg, de få man läste som gav dåligt betyg tolkade man som petimetrar som antagligen var missnöjda med någon detalj men då skrev ner stället totalt när man också läste hotellets svar (som man efteråt förstod var ren lögn).
Detta hotell försökte dessutom hävda att vi inte fick recencera dem då vi fått en kompensation för vårt fuktskadade rum.

Hotellen påverkar också betygen genom t.ex. att skriva själv, skriva ner andra, men också genom att anmäla recensioner med dåliga omdömen för att få bort dem. Sen att hotellen kan köpa sig plats i rankingen är helt sjukt.

Har dessutom bekanta som använt sig av deras förmedling av uthyrning av semesterbostäder, de blev blåsta på pengar och T.A vägra göra något trots att allt, inkl. betalning, gått genom dem.

Sammantaget gör allt detta att mitt förtroende för TA. är noll och jag har nu avslutat mina medlemsskap (ett på svenska och ett på Amerikanska TA).

Allt handlar så klart om pengar men det är illa när det går ut över deras egna trovärdighet.

Fler som upplever samma försämring eller tycker ni att TA. funkar bra?
Citera
2018-08-25, 16:06
  #28
Medlem
Mackan52s avatar
Bumpar lite.

Går det att göra en inställning så man kan filtrera bort de mellanmjölkiga recensionerna och bara läsa de riktigt hatiska om hur hemska vissa hotell är och hur usel personalen är?

Varför vill du veta det?

Jag älskar hat och missnöje.
Citera
2018-08-25, 16:47
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Bumpar lite.

Går det att göra en inställning så man kan filtrera bort de mellanmjölkiga recensionerna och bara läsa de riktigt hatiska om hur hemska vissa hotell är och hur usel personalen är?

Varför vill du veta det?

Jag älskar hat och missnöje.

Jag tror inte att vi är ensamma om att tycka att det är kul. För min del finner jag inte mycket underhållningsvärde i hat, men däremot missnöje och i ännu större utsträckning genuin besvikelse och grusade förväntningar hos uppenbara puckon.
Man(jag!) fattar precis vilken typ av restaurang/hotell man är på direkt när man kommer dit. Man fattar det till och med om man besöker internet innan man bokar, genom att till exempel titta på priserna, språket som används i kommunikationen, menyn och så de berömda recensionerna. Kanske inte så mycket själva betyget som sättet de är skrivna på och av vilka typer av människor.

On topic så begriper jag mig inte på Tripadvisor, alls.
Citera
2018-08-25, 16:52
  #30
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag tror inte att vi är ensamma om att tycka att det är kul. För min del finner jag inte mycket underhållningsvärde i hat, men däremot missnöje och i ännu större utsträckning genuin besvikelse och grusade förväntningar hos uppenbara puckon.
Man(jag!) fattar precis vilken typ av restaurang/hotell man är på direkt när man kommer dit. Man fattar det till och med om man besöker internet innan man bokar, genom att till exempel titta på priserna, språket som används i kommunikationen, menyn och så de berömda recensionerna. Kanske inte så mycket själva betyget som sättet de är skrivna på och av vilka typer av människor.

On topic så begriper jag mig inte på Tripadvisor, alls.

Ok kanske inte "hat" dock, man märker ju bland att vissa recensioner skrivs av människor som förväntar sig allt för ingenting.

Om jag säger såhär då. Jag gillar att läsa historier om snorkig personal och hemska hotellrum
Citera
2018-08-25, 17:41
  #31
Medlem
Ett tips från en finsmakare till en annan(recensionerna, antagligen inte hotellet).
Ronneby brunn! Stort ställe, starkt varumärke(på grund av fornstora dagar och den omgivande parken). Men vilka bäääsvikelser! Oj, oj oj.
Jag vet inte hur många recensioner jag har läst som handlar om att man påstår att det är ett spa, men sedan när man kommer dit så är det inget spa utan en simbassäng full med barn. Det är ju heller inget ställe dit affärsresenärer bara checkar in för att få en säng över natten utan ett rätt dyrt ställe dit man åker och typ firar olika saker. Vilket ytterligare förstärker bäääsvikelserna.
Citera
2018-08-31, 21:17
  #32
Medlem
B´stards avatar
Använd https://www.fakespot.com/ för att analysera betygen.

Dock så betyder ett dåligt betyg på Fakespot att stället/produkten är dålig - om hotellet/restaurangen är ny så behövs det recensioner för att folk ska våga besöka det, och då försöker såklart många köpa sig till recensioner för att få många omdömen.
Citera
2018-10-05, 13:20
  #33
Medlem
Captinheros avatar
TripAdvisor har hjälpt mig under hela min Budapest resa. På något konstigt sätt så vägrade Yelp fungera som jag annars brukar använda. Men tripadvisor har visat mig saker att se göra och äta. Så rekommenderar den väldigt mycket.

Det jag tycker yelp är bättre med är att visa saker i närheten
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2323871

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback