Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-13, 15:07
  #25
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liamo
Tänkte bumpa denna tråd med tanke på hur det ser ut nu.

https://www.svenskalag.se/linkopingcity

"Bästa FC Linköping City Supporter!
Senaste dagarna har rykten om matchfixning florerat på sociala medier där enskilda spelare från FC Linköping City pekas ut. Även lokala nyhetsmedier som Corren och Nerikes Allehanda har skrivit om det"

Det är alltså matchen mot BK Forward som det talas om och jag kan väl i princip bekräfta att det var en läggmatch. Stora och väldigt onaturliga oddsförändringar innan match i kombination med att det tog svenska spel onaturligt länge att betala ut.
Citera
2018-09-14, 10:44
  #26
Medlem
Liamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Det är alltså matchen mot BK Forward som det talas om och jag kan väl i princip bekräfta att det var en läggmatch. Stora och väldigt onaturliga oddsförändringar innan match i kombination med att det tog svenska spel onaturligt länge att betala ut.

Hur har du fått dess uppgifter?
Citera
2018-09-14, 11:03
  #27
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liamo
Hur har du fått dess uppgifter?

Följde oddsändringarna själv, jobbat länge i branschen så vet hur det fungerar, spelade ju själv på matchen också. Förmodligen läggmatch, inte från hela laget då nödvändigtvis. Tänkte inte på det mer förrän jag såg deras ursäkt där som det länkades till och då "bekräftades" det.
Citera
2018-09-18, 14:14
  #28
Medlem
Liamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Följde oddsändringarna själv, jobbat länge i branschen så vet hur det fungerar, spelade ju själv på matchen också. Förmodligen läggmatch, inte från hela laget då nödvändigtvis. Tänkte inte på det mer förrän jag såg deras ursäkt där som det länkades till och då "bekräftades" det.


Då jobbar du som oddssättare eller liknande antar jag. kanske ett större bolag antingen utomlands eller svenskt?.
Hur ofta uppmärksammar du onormala oddsrörelser. Vad tänker du när det är onormalt, tänker du att matcherna är riggade eller att de har naturliga förklaringar?
Citera
2018-09-18, 21:22
  #29
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liamo
Då jobbar du som oddssättare eller liknande antar jag. kanske ett större bolag antingen utomlands eller svenskt?.
Hur ofta uppmärksammar du onormala oddsrörelser. Vad tänker du när det är onormalt, tänker du att matcherna är riggade eller att de har naturliga förklaringar?

Finns inget kort svar, det händer så pass ofta att det är halvlätt att hitta läggmatcher men ändå så pass sällan att det globalt inte är ett allvarligt problem, typ. "Hur långt är ett snöre" liksom, finns inget svar direkt.
Citera
2018-09-23, 21:40
  #30
Medlem
Liamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Finns inget kort svar, det händer så pass ofta att det är halvlätt att hitta läggmatcher men ändå så pass sällan att det globalt inte är ett allvarligt problem, typ. "Hur långt är ett snöre" liksom, finns inget svar direkt.

Har du koll på den asiatiska spelmarknaden?
Citera
2018-09-25, 19:27
  #31
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liamo
Har du koll på den asiatiska spelmarknaden?

Det beror på vad du menar.
Citera
2018-09-26, 15:52
  #32
Medlem
Liamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Det beror på vad du menar.

När det förekommer avvikelser som kan vara på grund av riggade matcher
Citera
2018-09-26, 15:54
  #33
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liamo
När det förekommer avvikelser som kan vara på grund av riggade matcher

Snabb spridning på läggmatcher så det är ju inte så att man måste sitta och stirra sig blind på just den asiatiska marknaden för att upptäcka läggmatcher, "alla har samma odds" så.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback