Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-07-15, 01:21
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Tror dessa sk medium/spåkärringar är duktiga på psykologi och läsa av människor. När de säger ngt som inte stämmer så är de snabba på att släta över det.
Ja.

Däremot kunde jag själv som ung vid flera tillfällen faktiskt plötsligt känna saker eller drabbas av insikter. En kompis skaffade en ny pojkvän och det blixtrade till och jag visste att det var min gamla klasskamrat. Sådant hände många gånger även om man räknar bort det med att hjärnan efterkonstruerar mönster genom att minnas detaljer som sedan fått betydelse. Jag får aldrig sådana uppenbarelser längre men tror att det är något mer inom fysiken. De som påstår sig ha en massa kunskaper andra saknar är snarare störda eller bedragare. Unika vill dock vi alla känna oss som.
Citera
2018-07-15, 01:31
  #62
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Hur menar du nu?

Trolldom vare en dödssynd, hmm får du reda på din egen framtid förändrar du framtiden.

Ska du verkligen vara bland oss monster, du som är så renhjärtad blir till en ängel efter din död!
Citera
2018-07-15, 01:35
  #63
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Däremot kunde jag själv som ung vid flera tillfällen faktiskt plötsligt känna saker eller drabbas av insikter. En kompis skaffade en ny pojkvän och det blixtrade till och jag visste att det var min gamla klasskamrat. Sådant hände många gånger även om man räknar bort det med att hjärnan efterkonstruerar mönster genom att minnas detaljer som sedan fått betydelse. Jag får aldrig sådana uppenbarelser längre men tror att det är något mer inom fysiken.

Jag har fortfarande kvar sådan förmåga, trots att jag inte är ung längre.

Jag har filosoferat ganska mycket om detta i många år, och min nuvarande teori är att vissa helt enkelt påverkas mer av fluktuationer i luft mm än andra.
Jag vet alltid flera sekunder innan det sker en olycka, att en olycka skall ske.
Mönsterigenkänning, luftcirkulation, temperaturfluktuationer mm ger alla en föraning om vad som är på gång.

Innan en händelse kristalliserar fullt ut i den materiella världen, så föregås den alltid av spänningar i "etern".
Jag TROR att det är detta vi känner.
Citera
2018-07-15, 01:39
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har fortfarande kvar sådan förmåga, trots att jag inte är ung längre.

Jag har filosoferat ganska mycket om detta i många år, och min nuvarande teori är att vissa helt enkelt påverkas mer av fluktuationer i luft mm än andra.
Jag vet alltid flera sekunder innan det sker en olycka, att en olycka skall ske.
Mönsterigenkänning, luftcirkulation, temperaturfluktuationer mm ger alla en föraning om vad som är på gång.

Innan en händelse kristalliserar fullt ut i den materiella världen, så föregås den alltid av spänningar i "etern".
Jag TROR att det är detta vi känner.
Jag vet inte. Jag har iallafall inte föraningar eller liknande medan något sker längre.

Men jag ser ingen mening i vanligt nonsens längre heller. Det kanske påverkar.
Citera
2018-07-15, 01:47
  #65
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag vet inte. Jag har iallafall inte föraningar eller liknande medan något sker längre.

Vad menar du?

Har du ingen magkänsla som i fara och vägkorsningar i livet varnar dig?
Den där känslan i magen som säger något till dig?!
Citera
2018-07-15, 01:47
  #66
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag vet inte. Jag har iallafall inte föraningar eller liknande medan något sker längre.

Du har kanske fyllt ditt liv med så mycket andra saker att du inte längre "hör" dem?

Mitt liv är lika "tomt" nu som det var när jag var ung, varpå det inte finns så många saker som kan störa min höga känslighet.


Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Men jag ser ingen mening i vanligt nonsens längre heller. Det kanske påverkar.

Delvis, men du borde fortfarande bli lite orolig i kroppen 1-2 veckor innan det sker en massiv jordbävning nånstans i världen. Sådana skapar ELF-vågor i flera veckor innan "utbrottet" och som känns över hela jorden för de som är känsliga för lågfrekventa stötvågor.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-07-15 kl. 01:59.
Citera
2018-07-15, 02:31
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vad menar du?

Har du ingen magkänsla som i fara och vägkorsningar i livet varnar dig?
Den där känslan i magen som säger något till dig?!
Nej. Jag tror inte det. Tänkte på det nyligen när jag åkte iväg med en främmande kille utan att känna någon större oro medan någon jag ändå kände, fick mig att tro att jag skulle dö. Kan inte förklara men de som gått sönder mentalt någon gång, kan förstå det med total irrationell dödsskräck utan orsak. Jag har lidit av paranoia och brukar reflektera över hur många situationer inte väcker sådan. Att jag inte direkt känner någon oro eller ens udden av obehag. Många människor är knäppare än vad man kan ana men ändå helt dött på reaktioner.
Citera
2018-07-15, 02:38
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du har kanske fyllt ditt liv med så mycket andra saker att du inte längre "hör" dem?

Mitt liv är lika "tomt" nu som det var när jag var ung, varpå det inte finns så många saker som kan störa min höga känslighet.




Delvis, men du borde fortfarande bli lite orolig i kroppen 1-2 veckor innan det sker en massiv jordbävning nånstans i världen. Sådana skapar ELF-vågor i flera veckor innan "utbrottet" och som känns över hela jorden för de som är känsliga för lågfrekventa stötvågor.
Nej. Det närmaste jag kan tänka på är hur jag under vinter/våren pladdrande skrivit dikter och knasiga pm om råttfångaren för att läsa om pojkarna i Thailand som hamnade i en underjordisk grotta. Men det är på tok för långt tidsmässigt avstånd (tror jag skrev om det i Mars) och letar man tillräckligt över världen passar alltid något in. Det brukar annars vara inom dygnet eller dagarna. Inte månader.

Tänk på allt vi missar. Vulkanutbrott har varit i samband med något o fått innebörden förr. Magiskt tänkande är kul, men ingenting att ta på allvar.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback