Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-21, 01:17
  #1
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Tja, töjde förut från 5 till 6....det sprack helt klart och blödde osvosv....så gick till 5;an igen...har gått ett tag nu så testade igen för ville ha i den snygga färgade spiralen till en fest imorgon!

Fick in 6;an mer än förr, satt på hur mkt olja och glidkräm som helst...så lyckades kroka fast sen iaf...sen kom mamma och sa åt mig att skynda mig...så gick ut och kom tbx senare, då tröck jag in det sista...blev som ett plopp! så funderar på om det kan spräckts igen....men ser inget blod eller någonting, dunkar bara lite i örat just nu men har inte direkt ont.


Vad tror ni? Vill ju gärna ha kvar den...kan jag vänta tills imorrn och se vad som händer eller borde jag ha i 5;an igen?
Citera
2014-02-21, 05:42
  #2
Medlem
Ska inte va några problem att töja från 5 till 6 egentligen. Du kanske tryckte på för fort bara, låt den vara i och läka än att byta tillbaka. Vart så för mig med fast det kommit blod och var efter ett tag. Men sedan läker det. Så låt den vara i =)
Citera
2014-02-21, 06:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaseltzer
Ska inte va några problem att töja från 5 till 6 egentligen. Du kanske tryckte på för fort bara, låt den vara i och läka än att byta tillbaka. Vart så för mig med fast det kommit blod och var efter ett tag. Men sedan läker det. Så låt den vara i =)

Ni kanske ska ta det lite lugnt istället för att tvinga öronen? Har det spruckit lär det garanterat blivit ärrvävnad där nu. Vilket kan leda till att det inte kan gå ihop ordentligt om du vill ta ut töjningen.

Töj endast då örat är varmt. Typ precis efter man har duschat. Då är örat som mest flexibelt.
Citera
2014-02-22, 06:40
  #4
Medlem
Pikazhys avatar
Det ska inte blöda, eller göra speciellt ont, men det kommer förmodligen kännas lite annorlunda, "spänna" lite, möjligtvis blir det lite varmt, det sitter ju trots att ett större smycke där. Men det ska gå över rätt fort, innan du vaknat.

Låt den sitta i om den inte fortfarande gör ont eller blöder, men till framtiden, låt mammas viktiga påhitt vänta, det är trots allt rätt viktigt att dina öron töjs rätt också, alltså bara då du har mycket glid, öronen är varma och mjuka osv. Mamma får vänta eller så får du ta ut och köra igen nästa gång du duschar!
Citera
2014-02-25, 00:46
  #5
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Töjt igen till 6 med en nomal spiral....ser ut att ha funkat finemang! Blödde inte denna gång...och gjorde knappast ont så kanske bara hade otur med konstigt smycke och otålighet.


Haha töjer jag i duschen ser jag inte vad jag gör och lär tappa töjningen i avloppet elr faila med att sätta in den....jag är ju bara bäst!

Gjorde inte lika ont denna gång....dunkade lite...men var direkt bra på morgonen fann dock liiite var en dag efter jag hade pillat på den rätt mkt...men annars känns den fint läkt...ser redan ett litet mellanrum
__________________
Senast redigerad av TaeYeonGoo 2014-02-25 kl. 00:49.
Citera
2014-02-25, 07:09
  #6
Medlem
Pikazhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Töjt igen till 6 med en nomal spiral....ser ut att ha funkat finemang! Blödde inte denna gång...och gjorde knappast ont så kanske bara hade otur med konstigt smycke och otålighet.


Haha töjer jag i duschen ser jag inte vad jag gör och lär tappa töjningen i avloppet elr faila med att sätta in den....jag är ju bara bäst!

Gjorde inte lika ont denna gång....dunkade lite...men var direkt bra på morgonen fann dock liiite var en dag efter jag hade pillat på den rätt mkt...men annars känns den fint läkt...ser redan ett litet mellanrum
Själv började jag töja framför spegeln efter att jag hade duschat för att också se hur det såg ut men så småningom när jag kom upp i storlekar gjorde jag det på fri hand i duschen, det är och känns som sagt lättare då örat är varm osv.
Men om du vet med dig att du lätt kan klanta till det så stå i spegeln, bara du ser till att göra det ASAP efter att du lämnat duschen!
Citera
2014-02-25, 07:21
  #7
Medlem
mckillahs avatar
Ett bra tips är att töja när ni ligger i ett varmt bad, har alltid gjort detta själv och kunde töja från 1 till 10 på ett par veckor max. Sen ska det ju dunka lite i snibben efter töjning så man vet att det tar.
Citera
2014-02-27, 05:33
  #8
Medlem
Pikazhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckillah
Ett bra tips är att töja när ni ligger i ett varmt bad, har alltid gjort detta själv och kunde töja från 1 till 10 på ett par veckor max. Sen ska det ju dunka lite i snibben efter töjning så man vet att det tar.
Jag kan absolut tänka mig att det är en lättare i ett varm bad, men nu är det ju så att det inte finns någon badkarsplikt i Sverige så tyvärr har inte alla ett hemma.

Hur lång tid det tar är olika för de flesta, nog fan kan många töja 1-10 på några veckor, men inte alla (ytterst få till och med) får bra resultat på grund utav detta senare, snibben (om du nu töjer öra) ser hemsk ut, framförallt då inget smycke sitter i, det kommer inte dra ihop sig bra (om alls) ifall du ångrar dig eller vill gå ner i storlek.
Citera
2014-02-27, 08:21
  #9
Medlem
mckillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikazhy
Jag kan absolut tänka mig att det är en lättare i ett varm bad, men nu är det ju så att det inte finns någon badkarsplikt i Sverige så tyvärr har inte alla ett hemma.

Hur lång tid det tar är olika för de flesta, nog fan kan många töja 1-10 på några veckor, men inte alla (ytterst få till och med) får bra resultat på grund utav detta senare, snibben (om du nu töjer öra) ser hemsk ut, framförallt då inget smycke sitter i, det kommer inte dra ihop sig bra (om alls) ifall du ångrar dig eller vill gå ner i storlek.

Förstår vad du menar men jag själv fick inga komplikationer iaf sen tycker jag det alltid ser hemskt ut när inget smycket sitter i inte värre på mig än nån som gått från 1 - 10 på ett år.
Citera
2014-02-28, 01:41
  #10
Medlem
Pikazhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckillah
Förstår vad du menar men jag själv fick inga komplikationer iaf sen tycker jag det alltid ser hemskt ut när inget smycket sitter i inte värre på mig än nån som gått från 1 - 10 på ett år.
Beror väl kanske på hur noga man tittar, och ifall man vet vad man letar efter?

Som sagt finns det ju dom som klarar det utan problem, även om dom är få, så ifall det ser "bra" ut för dig kanske du bara råkar vara ett sådant underbarn
Citera
2014-04-20, 19:29
  #11
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Oh well, mitt öra ser läkt ut nu iaf. Men vill ha lite tips på när man ska töja från 6 till 8 mm....Finns ingen 7:a i butikerna så måste nog ta till en 8:a men....känns helt klart som jag kommer lyckas spräcka..
Citera
2014-04-21, 18:46
  #12
Medlem
Pikazhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Oh well, mitt öra ser läkt ut nu iaf. Men vill ha lite tips på när man ska töja från 6 till 8 mm....Finns ingen 7:a i butikerna så måste nog ta till en 8:a men....känns helt klart som jag kommer lyckas spräcka..
6-8 mm är väl rätt vanligt? Dom flesta hoppar över 7 mm och därav är det inte så vanligt att det finns smycken med 7 mm storlek, det lär ju säkert inte vara helt omöjligt att hitta dock om du bara letar på Internet, in i tråden om nätbutiker ( (FB) Någon som har bra tips på nätbutiker? (Stora tråden om nätbutiker! FRÅGA HÄR! /Mod)) ska du se att du lär hitta något hos någon. Föreslår att du letar om du redan nu känner dig säker på att du kommer spräcka örat.

Annars vet jag från egen erfarenhet att en del "hopp" känns mer än andra, 5-6 mm kändes mer för mig än något annat hopp, 6-8 mm kanske är ditt. Tid, värme och mycket glid är väl att rekommendera om du trots allt tänker försöka dig på ökningen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback