Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-02-23, 23:33
  #37
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Här är en dokumentär om dem som ger lite svar på vad de vill: http://www.youtube.com/watch?v=iEF440_k-Og

Tack, nu har jag tittat på dokumentären. Den var intressant. Min slutsats utifrån den är att de är ett missnöjesgäng som vill provocera med något de själva kallar konst, men som även i Sverige hade ansetts vara inget annat än förargelseväckande beteende.
Citera
2014-02-24, 11:36
  #38
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
10 av 10 sunda människor skulle säga att vem som helst får sitta vart de vill på bussen. 10 av 10 skulle inte säga att band ska kunna ha tvångsspelningar hur de vill utan några konsekvenser oavsett budskap.

Givet att du stödjer just pussy riot, för nu handlar det ju om en god sak.

Att vara otrevlig är ju också något som tyder på intelligens

Du svarade inte frågan. Man kan göra slutsatsen att du inte fattar vad spelningen handlar om. Ta reda på vad det handlar om i stället för att göra bort dig.
Citera
2014-02-24, 15:15
  #39
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Du svarade inte frågan

Ska det vara något roligt med att skriva det samtidigt som du själv ignorerar ett helt inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Man kan göra slutsatsen att du inte fattar vad spelningen handlar om. Ta reda på vad det handlar om i stället för att göra bort dig.

Jag är väl medveten om vad det hela handlade om.
Citera
2014-02-24, 19:09
  #40
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Tack vare Pussy riot finns rysk politik/ förhållanden i folks medvetna i väst.
Hört talas om Kalla kriget..? Rysshotet? Rysskräcken?
Citera
2014-02-24, 19:11
  #41
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det rör sig alltså om en, enligt min mening mycket sund, feministisk punkgrupp som gör "uppträdanden" för att just protestera. FEMEN är en annan feministgrupp, "sextremister", med ytterst välriktade angrepp emot patriarkala fenomen.
Trollar du?!?
Citera
2014-02-24, 19:15
  #42
Medlem
Kaospojkens avatar
Vet inte vad ni gnäller över riktigt.
Det är Ryssland, inte Sverige där feministerna gnäller över att dom inte har mer makt än männen.
Det är väl ingen hemlighet att Ryssland har massa lagar som hör hemma i en diktatur?
Dom bevisades ju ha rätt när dom blev inspärrade för att dansa i en kyrka, eller vad fan det nu var dom gjorde.
Dom drar uppmärksamhet till orättvisor. Det är så saker har förändrats historiskt sett.
Allt är inte svart eller vitt, bara för att det finns feminister här i Sverige som är sjuka i huvudet betyder det inte att dom inte har bra poänger på andra ställen i världen.

Dessa brudarna har ju för övrigt mer "balls" än alla här på flashback, då dom fortsätter protestera direkt efter dom kommit ut ur fängelse i sibirien. Ni hade gråtit o sprungit hem till mamma.
Citera
2014-02-24, 19:55
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Dessa brudarna har ju för övrigt mer "balls" än alla här på flashback, då dom fortsätter protestera direkt efter dom kommit ut ur fängelse i sibirien. Ni hade gråtit o sprungit hem till mamma.
Detta.

Jag är den första att klaga på efterblivna feminister. Men de här brudarna har faktiskt något att kämpa för fortfarande. Ryssland (och stor del av östra europa) är fortfarande fucked up på många sätt och vis. Och Pussy Riot har inte enbart en feministisk agenda, de vill belysa många olika orättvisor.

En intressant sak är att när Pussy Riot benådades av Putin och släpptes ur fängelset hade de bara månader kvar på sitt straff, och ville inte ta del av den. De sa att det fanns andra som behövde den mer än de, och ville hellre sitta av den lilla tid de hade kvar om andra kunde bli släppta.

Att gnälla på den här gruppen är fett omanligt, ni är som feministerna i Sverige, gnäller bara för att gnälla. Allt som är "feminism" är inte efterblivet. Pungkulor.
Citera
2014-02-25, 01:44
  #44
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag är väl medveten om vad det hela handlade om.

Gör en redogörelse över vad det handlar om då? Jag är rätt säker på att du inte har någon aning ens med tanke på vad du skrivit i dina inlägg.
Citera
2016-02-25, 11:14
  #45
Medlem
Kan inte säga vad de vill, men jag ser Pussy Riot som en bra karikatur på hur en ung kvinnas upfattas i den här "kulturen" - som en idiot med en ung kropp.
Citera
2018-01-23, 20:07
  #46
Medlem
Asyl i Sverige. Antagligen har deras sugardaddy slutat leverera sedan Trump blev president i USA. Pussy hats göre sig inte besvär.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...asyl-i-sverige
Citera
2018-07-17, 16:31
  #47
Medlem
Pussy Riot fick idag rätt mot ryska staten i Europadomstolen för mänskliga rättigheter. En nesa för Putin. De tilldöms skadestånd. Artikel. Vältajmat med tanke på VM-final-aktionen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback