Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-25, 19:48
  #13
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Tre personer på 800 ha??

Jag förstår din undran.... och eftersom jag träffar på GW:s "jaktbetjänter" från tid till annan, så... dom ser inte ut att drabbas av förslitningsskador direkt

Men har ens arbetsgivare för mycket pengar så....

Samtidigt är det ett av Sveriges vilttätaste områden vi pratar om, lägg till fågeluppfödning och sådär 200 jakttorn som skall skötas, så helt arbetsbefriade är dom inte.
Citera
2014-02-25, 21:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Jag förstår din undran.... och eftersom jag träffar på GW:s "jaktbetjänter" från tid till annan, så... dom ser inte ut att drabbas av förslitningsskador direkt

Men har ens arbetsgivare för mycket pengar så....

Samtidigt är det ett av Sveriges vilttätaste områden vi pratar om, lägg till fågeluppfödning och sådär 200 jakttorn som skall skötas, så helt arbetsbefriade är dom inte.


hahaha ja han är nog inte där för motionen med så mycket torn
Citera
2014-02-26, 11:36
  #15
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Jag förstår din undran.... och eftersom jag träffar på GW:s "jaktbetjänter" från tid till annan, så... dom ser inte ut att drabbas av förslitningsskador direkt

Men har ens arbetsgivare för mycket pengar så....

Samtidigt är det ett av Sveriges vilttätaste områden vi pratar om, lägg till fågeluppfödning och sådär 200 jakttorn som skall skötas, så helt arbetsbefriade är dom inte.

Nej jag kan tänka mig att de inte är i riskzonen för att bli utbrända... Låter som en trevligt jobb, förutom chefen då.
Citera
2014-03-13, 16:44
  #16
Medlem
RobMcKennans avatar
Det är ju märkligt att efter LGW tog över marken så dök en flock mufflon upp bara så där. Mufflon är väl typ det vilten som inte gärna sprider sig och att de ska ha tagit från Molstaberg torde vara osannolikt...
Citera
2014-04-20, 06:35
  #17
Medlem
buffalos avatar
Är det någon som vet vilka vapen GW har? Jag vet att han äger ett gevär från VO Vapen men mer vet jag inte. Har läst någonstans att han är en stor motståndare till halvautomater.
__________________
Senast redigerad av buffalo 2014-04-20 kl. 06:41.
Citera
2014-04-20, 13:12
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Är det någon som vet vilka vapen GW har? Jag vet att han äger ett gevär från VO Vapen men mer vet jag inte. Har läst någonstans att han är en stor motståndare till halvautomater.
Tror jag sett honom med en helstock. Vad för någon vet jag inte.
Citera
2014-05-05, 14:06
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Är det någon som vet vilka vapen GW har? Jag vet att han äger ett gevär från VO Vapen men mer vet jag inte. Har läst någonstans att han är en stor motståndare till halvautomater.

Det är han ju inte ensam om att vara, motståndare till halvautomat alltså..
Citera
2014-05-08, 19:15
  #20
Medlem
Turrluffs avatar
Kan informera om att det finns 3 avsnitt på svtflow med Leif GW på jakt med Lotta (hon som gör matprogram). Mycket sevärt.
Citera
2014-05-10, 14:19
  #21
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turrluff
Kan informera om att det finns 3 avsnitt på svtflow med Leif GW på jakt med Lotta (hon som gör matprogram). Mycket sevärt.

Bra program. Ger en nyanserad bild av jakt! Lagom långt också. GW är för härlig, känns ju som han ska falla ihop och dö vilken sekund som helst.
Citera
2014-05-10, 14:32
  #22
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lierno
Kolla in "Grabbarna på Fagerhult" gammal klassisk macho-tv med GW !


Tror det var tidningen Svensk Jakt som verkligen totalsågade det programmet på tiden det begav sig. Tydligen så tyckte Svensk Jakt att det gav en felaktig bild av svenska jägare, uppmuntrade till dåliga vanor (alkohol dagen innan jakt).

Sen visade de på ett par rena lögner som fanns i grabbarna på fagerhult.
Vet inte om det var JG eller GW som skjöt, men nåt av dem skulle skjuta ett äpple som var placerat på huvudet på en skyltdocka. Perfekt skott!, utropade grabbarna på fagerhult. När jakttidningen visade bild för bild såg man tydligt hur en spricka uppstod från huvudet på skyltdockan och ned mot halsen.

Ett annat inslag var när GW ville visa hur farliga halvautomatiska gevär var. De hade lånat en skyddsväst av polisen som de placerade på en skyltdocka och sköt på. Det å så farliga halvautomatiska vapnet kunde tydligen skjuta igenom västen utan problem.
Den där jakttidningen unsersökte saken och fick fram vad det var för väst de hade fått ut från polisen och det visade sig vara en klass 2-väst (har jag för mig det hette), avsedd att skydda mot knivstick och lättare pistolammunition.
Citera
2014-05-10, 18:20
  #23
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ett annat inslag var när GW ville visa hur farliga halvautomatiska gevär var. De hade lånat en skyddsväst av polisen som de placerade på en skyltdocka och sköt på. Det å så farliga halvautomatiska vapnet kunde tydligen skjuta igenom västen utan problem.
Den där jakttidningen unsersökte saken och fick fram vad det var för väst de hade fått ut från polisen och det visade sig vara en klass 2-väst (har jag för mig det hette), avsedd att skydda mot knivstick och lättare pistolammunition.
Var det inte så att han använde klass två västar för att polisen använde det då? (ren spekulation, har ingen aning)
Citera
2014-05-10, 18:35
  #24
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turrluff
Var det inte så att han använde klass två västar för att polisen använde det då? (ren spekulation, har ingen aning)

Nu var det inte direkt igår jag läste den aktuella texten. Men jag har för mig att de påstod att det var en klass 4-väst och att de lånade ut två västar från polisen, en 4 och en 2. Kan till och med varit så att den klass 4-väst som enligt dem skulle ha blivit sönderskjuten i tv lämnades tillbaka utan skador men den klass 2-väst som de lånade aldrig blev tillbakalämnad.
Men kan inte svära på att det var så, det var som sagt väldigt längesen jag läste det där så kan långt ifrån garantera att jag kommer ihåg allt korrekt och exakt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback