Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 19:59
  #121
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Aha, det var därför du började diskutera mina "argumentationsfel" en bit upp?
Nej, det gjorde jag pga det Tangentinkontinens förklarade för dig redan. Det saknar relevans.
Citat:
Jag förstår.
Tillåt mig tvivla. Du kan dock fritt inbilla dig precis vad du vill.
Citat:
Jag undanber mig också all vidare diskussion med dig,
Aaah, den klassiska "våga vägra debattenmetoden" som är så "superproduktiv" i vänsterkretsar? Du kan låta bli att diskutera bäst du vill, men du tystar inte mig och jag kommer inte be om ursäkt för min existens i vilken debatt jag än väljer att delta i. Okej, daaarlin?
Citat:
då du endast verkar vara ute efter att få utlopp för dina frustrationer
Oj, är det frustrationer du känner att du behöver ge utlopp för? Du kanske skulle prata med en terapeut i stället?
Citat:
och det lånar jag inte ut mig till.
Buhuu, jag kommer bli sååå ledsen om du inte får vara mitt livs medelpunkt... Not.
Citat:
Förhoppningsvis kan andra vara mig behjälpliga i att ge mig mer klarhet om fenomenet manosphere.
Hjälp? Seriöst, ber du om hjälp med detta? Vart finns kartoteket med all fakta egentligen? Har ingen satt etikett på alla människor än och ringat in dem i sina egna fack, så vi kan stoppa undan dem och glömma bort dem för all evighet?
Det fungerar tyvärr inte så. I den riktiga världen är det dagsform och sällskap som avgör vad man ska sträva efter eller skita i. "Manosphere" är inte en klubb med medlemskap och riktlinjer. Det handlar om att tro på den grundläggande iden om att även män kan räknas in som människor och därmed också ges rättigheter. Underavdelningar finns åt precis varje håll, av alla kön, sexualiteter, hudfärg, utbildningsnivåer och status i kompetenshierarkin.
På en fri marknadsplats för idéer förekommer alla sorter som är mogna diskussionen, vilket du visat dig inte riktigt nå upp till, när du använder dig av härskartekniker, projicering och halmdockor i kombination med provokationer.
Här har vi gått igenom den sortens deltagare förr och jag tror vi är överens om att verifierbar fakta, god ton och argument skapat de bästa diskussionerna. Vet du hur man gör?
Välkommen!
Citat:
Tydligen kom det som en överraskning för dig att jag har startat den här tråden just för att jag vill veta mer om manosphere:
Nej, nu ljuger du och jag kan bevisa det. Du hade redan bestämt sig för vad du skulle tycka om den och det var därför du ville styra den åt en alternativ ideologi. När det inte fungerade ville du provocera fram något annat, men detta är fel ställe för att söka sk "confirmation bias".
Detta är ingen filterbubbla och du har inga fördelar av att vara kvinna. Det du skriver är vad som gäller och det är det enda jag kommer bemöta. Den enda styrka du kan visa är dina arguments validitet.
Citat:
Nej, det faktum att du inte är bekväm med att jag ställer frågor om det här fenomenet kommer givetvis inte få mig att sluta. Du kan däremot lämna den här tråden om du bara tänker tjafsa.
Jag vill gärna ta tillfället i akt här för att rekommendera dig att aldrig mer tala om för mig vad jag känner. Okej?
Ställ relevanta frågor så kommer du få massor av svar. Vill du köra härskarteknik kommer du inte gilla svaren du får. Precis som det borde vara i det riktiga livet.


Och visst ja, tyvärr måste jag meddela att jag inte kommer lomma iväg nånstans för att du tar dig lite ton. Här har passerat både större och värre hyndor än du, som lommat iväg med svansen mellan benen.
Citera
2017-06-25, 20:04
  #122
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Är det en manosphere-grej att klappa folk på huvudet och kalla dem för små flickor när man inte håller med dem i sak? Eller råkar det bara vara en av dina mer charmerande sidor att göra så?
Det är det trevliga sättet, nästa nivå är en klassisk och välgörande mansplainingsession. Åt andra hållet finns manginas, som slickar vägen framför dig bara för att få tvätta dina skitiga trosor, och cuckolds som tar dig medan du väntar på någon bättre och över det finns de som tar dig som de behagar och sen dumpar dig för nån bättre. Säg mig, visst är det din personliga favorit? För inte fan är det toffeln i hörnet som inte ens vågar komma och prata med dig utan anledning? Det är väl knappast heller den finnige dataspelsnörden, som aldrig går ut, och gjorde han det fick han inte fram ett enda vettigt ord till en "semisnygg" tjej.
Citera
2017-06-25, 20:12
  #123
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Du har inte startat någon tråd , #1 skrevs av "bananasvenne"
Ooops, så var det ja. Jag ville starta en tråd men hittade den här. Sorry.
Citera
2017-06-25, 20:14
  #124
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är det trevliga sättet, nästa nivå är en klassisk och välgörande mansplainingsession. Åt andra hållet finns manginas, som slickar vägen framför dig bara för att få tvätta dina skitiga trosor, och cuckolds som tar dig medan du väntar på någon bättre och över det finns de som tar dig som de behagar och sen dumpar dig för nån bättre. Säg mig, visst är det din personliga favorit? För inte fan är det toffeln i hörnet som inte ens vågar komma och prata med dig utan anledning? Det är väl knappast heller den finnige dataspelsnörden, som aldrig går ut, och gjorde han det fick han inte fram ett enda vettigt ord till en "semisnygg" tjej.
Jag vet inte vad som är dråpligast: Det faktum att du verkar vara helt besatt av min person eller det faktum att du bara helt automatiskt utgår från att jag skulle ha något som helst intresse av att relatera sexuellt till män. Jag ber att få tacka för underhållningen i alla fall.
Citera
2017-06-25, 20:28
  #125
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Jag vet inte vad som är dråpligast: Det faktum att du verkar vara helt besatt av min person eller det faktum att du bara helt automatiskt utgår från att jag skulle ha något som helst intresse av att relatera sexuellt till män. Jag ber att få tacka för underhållningen i alla fall.
Ännu en halmdocka?
Ingen här är större än sina argument och du har bara visat att du vill vara i uppmärksamhetens centrum.
Med tanke på din fråga i TS, så missade du också att jag faktiskt svarade delvis på den. Kanske du borde fundera på vad du vill veta i stället?
Som jag sagt tidigare, vi kommer troligen inte bekräfta dina förutfattade meningar. Vi tänker själva, vilket en stor andel av de som postar just i denna avdelning visat vid massor av tillfällen.
Citera
2017-06-25, 20:36
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Jag vet inte vad som är dråpligast: Det faktum att du verkar vara helt besatt av min person eller det faktum att du bara helt automatiskt utgår från att jag skulle ha något som helst intresse av att relatera sexuellt till män. Jag ber att få tacka för underhållningen i alla fall.

Du är en person som har gått på feminismens propaganda och påverkats känslomässigt av detta.

Idealet är att man inte ska låta sig påverkas och vara fri i sina tankar.
Citera
2017-11-26, 23:59
  #127
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad som är trevligt är att manosfären har kopplingar till den nya alt-right rörelsen som håller på att bli en global politisk och ideologisk rörelse. Rörelsen har numera kontakter i vita huset, och det finns svenskar med i toppen som driver rörelsen framåt. Exempelvis vid bildandet av Richard Spencers nya webbplattform AltRight.com

Kalla det gärna en identitetspolitik för vita i allmänhet, och vita män i synnerhet.

https://www.buzzfeed.com/lesterfeder...4pP#.qsD1VvL6O

http://nymag.com/thecut/2016/12/mens...alt-right.html

Manosfären + alt-right = True

Icke. Roosh V har ju skrivit om hur alt-right rörelsen är ett gäng betahanar som känner sig hotade av att en maskulin mellanöstern-man som han knullar en massa vita kvinnor och skriver böcker om det. Roosh V har gett ut böcker som Bang Poland, Bang Latvia, men ingen Bang Iran trots att han själv är iranier.

En del av Manosphere-rörelsen är konservativ och traditionell, men inte Roosh V och hans förbannade hedonistiska Pickup-rörelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback