Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-02-22, 21:06
  #61
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Rosengårdsborna känner ett oerhört agg mot svennar. Tror man klandrar hela ursprungsbefolkningen för den hetsjakt som pågår mot invandrare, orättvisa osv. En svensk blond strossa omkring i rosengård kvällstid innebär stor risk att råka illa ut. Det blir en docka som man ventilerar ilska på. I guess..

Orättvisa vad snackar du om?

OnT: Har ni namnen på berikarbarnen häng ut dom i såna fall.
Citera
2014-02-23, 00:46
  #62
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Orättvisa vad snackar du om?

OnT: Har ni namnen på berikarbarnen häng ut dom i såna fall.

Citat:
Ursprungligen postat av konstigastesaken
http://topnews.se/69448-3440-malmo-2...or-mordforsok/

26-årig kvinna gripen för mordförsök
Det var inga jävla berikarbarn. LÄS tråden för helvete och sluta tjata om blattebarn.
Citera
2014-02-23, 12:09
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Orättvisa vad snackar du om?

Jag tror han menar att de som är bosatta i förorter har det svårare att ta sig ut i världen, svårare att få jobb. Vem vill anställa någon från Rosengård, Hermodsdal?
Citera
2014-02-23, 12:55
  #64
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Det var inga jävla berikarbarn. LÄS tråden för helvete och sluta tjata om blattebarn.

Oj då är det ju ännu mer angeläget kan man tycka för er PK:iter att hänga ut dom "titta svenskar kan också mörda i grupp!"
Citera
2014-02-23, 13:00
  #65
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolkarlen
Jag tror han menar att de som är bosatta i förorter har det svårare att ta sig ut i världen, svårare att få jobb. Vem vill anställa någon från Rosengård, Hermodsdal?

Men vänta nu, det låter ju på dig som det var berikare ändå. De är alltid så synd om dom.
Citera
2014-02-24, 12:13
  #66
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolkarlen
Jag tror han menar att de som är bosatta i förorter har det svårare att ta sig ut i världen, svårare att få jobb. Vem vill anställa någon från Rosengård, Hermodsdal?
Om du nu bor på plats så vet du mycket väl att det inte är några förorter det handlar om, det är stadsdelar innanför ringvägen.
Citera
2014-02-24, 19:57
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
Om du nu bor på plats så vet du mycket väl att det inte är några förorter det handlar om, det är stadsdelar innanför ringvägen.

Kallar det förorter eftersom det låter finare än Ghetto... men ja du har helt rätt, egentligen är det inga förorter!
Citera
2014-03-01, 00:37
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolkarlen
Jag är inte alls rasist mot svenskar, jag vill att ni inte ska vistas där för eran egen säkerhet. Det finns massa ungdomar som springer runt och "håller koll" på området, då menar jag att de skickar ut varenda en som inte bor där. Måste inte va en svensk utan kan va en blatte också! Jag gissar att du aldrig varit i Hermodsdal på kvällen runt 21-23.
I nuläget är det rätt så lungt i Hermodsdal.

Hehe, trevligt att du antar att jag är blond och blåögd bara sådär.
- Sen menade jag inte att DU är rasist utan de du beskriver..

Har varit i de flesta områdena runt 21 - 23 tiden, aldrig varit några problem. Sen å andra sidan kan det handla om på vilket sätt man är i områdena..

Har bekanta som blivit rånade osv. dock har de inte varit genomsvenska. Så vet inte om det är det som avgör egentligen. Kanske är det att man råkar vara fel person på fel plats just där och då..
Citera
2014-03-01, 12:09
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handii
Hehe, trevligt att du antar att jag är blond och blåögd bara sådär.
- Sen menade jag inte att DU är rasist utan de du beskriver..

Har varit i de flesta områdena runt 21 - 23 tiden, aldrig varit några problem. Sen å andra sidan kan det handla om på vilket sätt man är i områdena..

Har bekanta som blivit rånade osv. dock har de inte varit genomsvenska. Så vet inte om det är det som avgör egentligen. Kanske är det att man råkar vara fel person på fel plats just där och då..

Vissa dagar är det värre en andra.

Mycket har med att göra att man är på fel plats vid fel tidpunkt, när man rånar står man inte och låter personer passera för att hitta den bästa att råna, utan man tar den första man ser. De flesta brotten sker just utanför området. Det var aldrig så att jag rånade i Hermodsdal, det hade varit idiotiskt. Utan man gick ut ur området, till exempel Almvik, Eriksfält och Lindeborg.

Det skedde förresten ett rån mot videobutiken I Hermodsdal (bredvid ICA Hermodsdal) för typ tre dagar sen. Massor av poliser, var hemma under tiden men jag märkte inget eftersom huset tillhör Docentgatan och jag bor långt in i Professorsgatan. Rånarna ska ha flytt till fots med massor av pengar. Skedde runt elva tiden, när jag kom på plats runt 12-1 tiden var det poliser fortfarande kvar.

Man märker direkt när någon inte är blatte. Bästa sättet att skydda sig mot rån är väl att ha lita fattigare kläder
Citera
2014-04-21, 02:39
  #70
Medlem
Var tjejen som gjorde det


http://www.skanskan.se/article/20140...ka---knivhoggs
Citera
2014-04-21, 23:11
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handii
Var tjejen som gjorde det


http://www.skanskan.se/article/20140...ka---knivhoggs

Oj. Undra vad hon har för etnicitet? Tror det kan handla om en WT-tjej?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback