Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-19, 20:08
  #1
Medlem
Tjo jag ska dra detta kort tänkte jag!

Jag har alltid använt Adblock Plus för att slippa all kommersiell skit som finns på internet. Det har alltid fungerat prima även på TV4Play. förutom just idag! Jag får bara en grå tråkig ruta utan något innehåll överhuvudtaget när jag har på Adblock, dock när jag stängde av det fungerade det igen. Är jag ensam om detta eller vad fan är det som pågår och hur kommer jag runt det?

Sorry om tråden ligger i fel delforum, mod får gärna hänvisa mig rätt i sådana fall.

Mvh K
Citera
2014-02-19, 20:23
  #2
Medlem
frihetskrigares avatar
Du får väl helt enkelt stänga av adblock när du vill titta på tv4play. Tror dom har gjort så där för att man inte ska kunna blockera annonser och det innebär att dom förlorar pengar på det.
Citera
2014-02-19, 20:37
  #3
Medlem
lessyogets avatar
Fungerar fint med adblock plus på Firefox kollade senast idag och inga problem. Bara en ruta som informerar om att man har en adblock men bara att trycka sig vidare utan att se någon reklam.
http://i61.tinypic.com/34slb38.png
__________________
Senast redigerad av lessyoget 2014-02-19 kl. 20:44.
Citera
2014-02-19, 21:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lessyoget
Fungerar fint med adblock plus på Firefox kollade senast idag och inga problem. Bara en ruta som informerar om att man har en adblock men bara att trycka sig vidare utan att se någon reklam.
http://i61.tinypic.com/34slb38.png

Jag använder Firefox as well. Och det var precis så som du säger (förut) bara en ruta som hänvisar till att man stänger av Adblock, men det går att klicka sig förbi utan problem. Men jag kommer inte ens dit, det är det som är problemet.

Citat:
Du får väl helt enkelt stänga av adblock när du vill titta på tv4play. Tror dom har gjort så där för att man inte ska kunna blockera annonser och det innebär att dom förlorar pengar på det.

Aldrig i livet. Reklam får mig vilja skjuta mig i huvudet.

Mvh K
Citera
2014-03-16, 06:42
  #5
Medlem
Fredros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lessyoget
Fungerar fint med adblock plus på Firefox kollade senast idag och inga problem. Bara en ruta som informerar om att man har en adblock men bara att trycka sig vidare utan att se någon reklam.
http://i61.tinypic.com/34slb38.png

Jag har skapat en chrome extension som tar bort den rutan som säger att man ska stänga av adblock. När man klickar på en video så startar den direkt.
Ska testa den lite mer och sen lägger jag upp den.
Citera
2014-03-22, 15:09
  #6
Medlem
Fredros avatar
Här är chrome extensionet jag pratade om, den kanske kan göra någon nytta

https://chrome.google.com/webstore/d...pjjkaonhonikdl
Citera
2014-04-04, 18:04
  #7
Medlem
Nån som vet om det går att kringgå det nya som Tv4 hittat på, på Play ? Att man inte kan titta i mer än Låg Kvalite om man har adblock på.
Citera
2014-04-05, 23:37
  #8
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Nån som vet om det går att kringgå det nya som Tv4 hittat på, på Play ? Att man inte kan titta i mer än Låg Kvalite om man har adblock på.

Märkte det också. Kör med Piratplayer istället, går rätt fort att dra ner tvprogram.
Citera
2014-04-06, 22:09
  #9
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Nån som vet om det går att kringgå det nya som Tv4 hittat på, på Play ? Att man inte kan titta i mer än Låg Kvalite om man har adblock på.

Tillfälligt kan du göra så här.

* Aktivera PAUS på addblockern.
* Ladda om sidan med klippet/programmet du ska se.
* Starta det, tvinga dig igenom första reklamen före programmet, brukar bara 2 reklamer på ca 20 sekunder bara.
* Så fort ditt program börjar, ändra upplösningen till HIGH. Avaktivera sedan PAUSEN så kommer du slippa reklam i alla pauser framöver.
Citera
2014-04-12, 16:33
  #10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Tillfälligt kan du göra så här.

* Aktivera PAUS på addblockern.
* Ladda om sidan med klippet/programmet du ska se.
* Starta det, tvinga dig igenom första reklamen före programmet, brukar bara 2 reklamer på ca 20 sekunder bara.
* Så fort ditt program börjar, ändra upplösningen till HIGH. Avaktivera sedan PAUSEN så kommer du slippa reklam i alla pauser framöver.

Men det funkar väl bara för det aktuella programmet? Dvs man måste väl göra om den proceduren nästa gång man vill titta på något?
Citera
2014-04-13, 22:14
  #11
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men det funkar väl bara för det aktuella programmet? Dvs man måste väl göra om den proceduren nästa gång man vill titta på något?

Japp tyvärr är det så. Men det är iaf bättre än att tvingas se reklamen i programmen. Det är ju en rätt snabb procedur, 2 klick bara, + 2 reklamen pre-program
Citera
2014-04-15, 20:22
  #12
Medlem
SuperPuttes avatar
Detta script stänger av Tv4 Plays anti adblock funktion http://userscripts.org/scripts/show/461196
Installera det, sedan kan du ha Adblock Edge på (troligen också Adblock Plus) utan reklam och utan försämrad bildkvalité.

Case closed
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback