Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-19, 14:48
  #1
Medlem
Ur Borås tidning på nätet:
"Det var vid femtiden i morse som polisen åkte på ett larm till ett bostadsområde i Fritsla.

En man hade olovligen tagit sig in i en lägenhet och attackerat sju personer."

En granne som fått fnatt.

Vilket är området? Någon här på FB som vet mer?

http://www.bt.se/nyheter/mark/man-at...84166657%29.gm
Citera
2014-02-19, 16:10
  #2
Medlem
Området är "Hansagårn" . Aratorpsvägen 3 tror jag.
Citera
2014-02-19, 16:35
  #3
Medlem
Nidingrs avatar
Man blir ju inte direkt förvånad att det hände i Fritsla. Tattarbygdernas tattarbygd. Det var ju inte längesedan T*d var där och klippte fingret på nån krake. Vem kan det vara som ligger bakom detta nu då tro?
Citera
2014-02-19, 16:41
  #4
Medlem
Celerons avatar
Låter väl lite som någon slags "drognoja" tycker jag så här spontant.

EDIT: Om nu adressen är Aratorpsvägen 3 och mannen i "30-årsåldern" som tidningsartikeln anger, så borde man väl på något sätt kunna ta reda på vem han kan vara.
__________________
Senast redigerad av Celeron 2014-02-19 kl. 16:49.
Citera
2014-02-19, 16:44
  #5
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Låter väl lite som någon slags "drognoja" tycker jag så här spontant.

Antagligen. Någon som haft näsan i pulverpåsen nån dag för mycket och försökt tagga ner med lite benso och flippat.
Citera
2014-02-19, 16:56
  #6
Medlem
Celerons avatar
Slog på adressen på ratsit och det kom upp ett antal personer som kan "klassas" som varandes i "trettio-års åldern". Och med skiftande ursprung vad jag kunde se av namnen.

EDIT: Den lokala gratistidningen Markbladet har också uppmärksammat denna händelse och det står väl en liten aning mer i deras artikel än den som förekom i Borås Tidning. http://markbladet.se/?artikel=201402191500034473
__________________
Senast redigerad av Celeron 2014-02-19 kl. 17:05.
Citera
2014-02-19, 17:42
  #7
Medlem
Nidingrs avatar
Jag fann en högintressant person boende i området. En man på 28 år som är välkänd i amfetaminkretsar. Han bor visserligen inte på nr 3 utan nr 7.
Citera
2014-02-19, 22:44
  #8
Medlem
Jag bor i närheten och detta var droppen, 2 år i Fritsla får vara nog. Jag trodde jag och min familj (sambo och dotter) skulle få det bra här i ett relativt lugnt place med mestadels pensionärer boendes i området, men oj vad fel jag hade. Finns ett flertal lägenheter som Migrationsverket står för där det har placerats ut rätt många som inte kan hålla sig till lagen.

Kan säga att det är samma man som inte allt för länge sedan knivskar en annan på gården. Man ser fortfarande blod på huset och balkongen trots att de har varit och sanerat. Då släpptes han fri och var hemma dagen efter.

Kan väl lugna mig att han inte har gett sig på någon Svensk ännu, utan bara de som talar hans eget språk. Men det är var bara en tidsfråga.
Citera
2014-02-20, 01:57
  #9
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Låter väl lite som någon slags "drognoja" tycker jag så här spontant.

I och för sig tycker jag att det låter som ett typiskt negerbrott att bryta sig in i en bostad fullt med människor, samt dessutom försöka våldta någon. Förvisso är säkert många av dessa negrer även narkotikapåverkade, men det är inte ofta jag har hört vita utföra exakt den här formen av brott, trots att de flesta narkotikaanvändare i västvärlden är vita. Faktum är att den enda vita jag kan på rak arm minnas ha gjort något liknande var en amerikansk seriemördare, men då såg han även till att mörda de närvarande.

I vilket fall går det inte veta säkert innan GM:s identitet är outad.
Citera
2014-02-20, 02:01
  #10
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craxer
Jag bor i närheten och detta var droppen, 2 år i Fritsla får vara nog. Jag trodde jag och min familj (sambo och dotter) skulle få det bra här i ett relativt lugnt place med mestadels pensionärer boendes i området, men oj vad fel jag hade. Finns ett flertal lägenheter som Migrationsverket står för där det har placerats ut rätt många som inte kan hålla sig till lagen.

Kan säga att det är samma man som inte allt för länge sedan knivskar en annan på gården. Man ser fortfarande blod på huset och balkongen trots att de har varit och sanerat. Då släpptes han fri och var hemma dagen efter.

Kan väl lugna mig att han inte har gett sig på någon Svensk ännu, utan bara de som talar hans eget språk. Men det är var bara en tidsfråga.

Hur vet du att det är samma man? Varifrån kommer han (vilket språk talar han)?
Citera
2014-02-20, 02:03
  #11
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Jag fann en högintressant person boende i området. En man på 28 år som är välkänd i amfetaminkretsar. Han bor visserligen inte på nr 3 utan nr 7.

Fast var inte nr 3 där GM bröt sig in, inte nödvändigtvis där han bor?

Jag ber om ursäkt att jag inte svarade alla i ett och samma inlägg...ska skärpa mig.
Citera
2014-02-20, 05:25
  #12
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craxer
Jag bor i närheten och detta var droppen, 2 år i Fritsla får vara nog. Jag trodde jag och min familj (sambo och dotter) skulle få det bra här i ett relativt lugnt place med mestadels pensionärer boendes i området, men oj vad fel jag hade. Finns ett flertal lägenheter som Migrationsverket står för där det har placerats ut rätt många som inte kan hålla sig till lagen.

Kan säga att det är samma man som inte allt för länge sedan knivskar en annan på gården. Man ser fortfarande blod på huset och balkongen trots att de har varit och sanerat. Då släpptes han fri och var hemma dagen efter.

Kan väl lugna mig att han inte har gett sig på någon Svensk ännu, utan bara de som talar hans eget språk. Men det är var bara en tidsfråga.

Sedärja. Det är en sån där go nysvensk som fått ett frispel. Förmodligen en full neger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback