Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-19, 10:38
  #1
Medlem
Flera versioner av IE laddar upp vissa sajter långsamt, kanske på 15-20 sekunder medan samma sajter laddar upp på en sekund med Firefox och Chrome.
Någon som vet vad det beror på och hur man blir av med olägenheten?
Citera
2014-02-19, 10:47
  #2
Medlem
Jokerswes avatar
Internet Explorer har alltid varit långsamt. Förr i tiden så hade IE alltid massa onödiga plugins och annat trams som segade ner. Men hade nödvändiga tillägg som andra webbläsare inte hade.
(Typ firefox)

Men i dagens läge så ser jag ingen anledning till att använda Internet Explorer, inte ens min morfar gör det.
Tanka ner Firefox eller Chrome, kan göra allt som IE kan göra om inte mer. Drar mindre CPU och är allmänt snabbare.

Nu är jag inget proffs så någon annan får gärna rätta eller fylla i.
Citera
2014-02-19, 10:48
  #3
Medlem
Om man nu bortser från att IE helt klart är långsammare än t.ex chrome så kan andra faktorer förse med ett långsamt IE.

Vilken version använder du? Uppdatera till senaste om du nu måste använda IE.
Kolla om du har några onödiga addons som du kan ta bort.
Rensa historiken eller återställ IE helt och hållet.
Citera
2014-02-19, 10:54
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratek
Flera versioner av IE laddar upp vissa sajter långsamt, kanske på 15-20 sekunder medan samma sajter laddar upp på en sekund med Firefox och Chrome.
Någon som vet vad det beror på och hur man blir av med olägenheten?


Om du använder IE 11 som är snabbast av alla versioner och märken så har du troligen ett kompatibilitets problem som orsakar det .

Prova även med att återställa IE och se om det hjälper .
__________________
Senast redigerad av 1FF 2014-02-19 kl. 10:57.
Citera
2014-02-19, 11:35
  #5
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Klicka på "kugghjulet" uppe till höger, välj: Hantera tillägg
Högerklicka på kolumnrubriken: Namn
Välj: Kolumner
Lägg till: Blockerad, Laddtid och Navigeringstid

Då kan du få koll på vilket tillägg det är som gör sidladdningen långsam!
Citera
2014-02-20, 15:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av get.chomp
Kolla om du har några onödiga addons som du kan ta bort.
Rensa historiken eller återställ IE helt och hållet.

Här är två av de störst anledningarna till seghet i alla webläsare. Alltför många användare (mamma och pappa, varför accepterar ni inte att jag rensar) låter bli att kryssa ur "free workbar" när något installeras och hela webläsaren kletas ner med genvägar du aldrig använder. Använder du inte en genväg i webläsaren dagligen så är det bäst att ta bort den.
Citera
2014-02-20, 17:08
  #7
Avstängd
Kanske har det att göra med vissa banor har problem med Java eller Flash i Internet Explorer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback