2014-02-19, 00:17
Medlem
nu är det så här att jag ska laga till lite lövbiff så här på kvällskvisten. Jag har ett kilo kött men hade bara tänkt att göra till mig själv.

Om jag öppnar förpackningen och ställer in resten i kylskåpet igen, blir köttet dåligt om den inte är sluten i en förpackning?

Citera
2014-02-19, 00:28
Medlem
Allt blir ju dåligt nångång, hur länge tänkte du ha det i kylen?
datumet blir ju inte lika bra som det på förpackingen men oftast kan man skita i sånt o lukta på köttet för o se om dte är något knas med det sen är ju nötkött ganska ofarligt jämfört med fläsk oså
Citera
2014-02-19, 00:46
Medlem
Det blir inte dåligt, dock kan annat ta smak av köttet och köttet kan ju torka lite o bli missfärgat.
Det har naturligtvis ett bästföredatum, men det har den även MED plast på.
Citera
2014-02-19, 02:28
Medlem
Bbobis avatar
Rått kött blir väll rätt fort grått och tråkigt.

Använder jag inte allt kött när jag öppnar en förpackning brukar jag frysa resten.

Lagar inte heller mat från grunden så ofta men köttfärs som stått två dagar i kylen tex ser inte rolig ut.
Citera
2014-02-21, 10:05
Medlem
Frys inte in allt tillsammans, dela upp det i påsar.
Citera
2014-02-22, 09:19
Medlem
C-3POs avatar
Just lövbiff kan man slå in en och en i plastfolie och frysa in. Det kommer inte att lika lätt bli frysskadat och det går fort att tina.
Citera
2014-03-17, 10:12
Medlem
Jag skulle inte låta den ligga i kylen i mer än ett dygn, om du hade tänkt att låte den stå längre så lägg inte den i frysen. Du kan också skära den i några bitar innan du fryser in den så att den tinar snabbare när du tar ut den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in