Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-19, 00:14
  #1
Medlem
sub-u-texs avatar
Hej..

Jag mår skit över det som hände idag.. ville ha en mysdag och istället för att ta subutex valde jag kodein för att bryta mönstret lite. Läste lite om vilken dos jag ska ta, stod att 150 mg är en lagom dos så tänkte inte mer på det. Hade 5 st 30mg tänkte ta alla men så var det något som hindra mig. Funderade lite så tänkte jag att det är nog bäst med en start dos på 90 mg. Så sväljer ner dem efter ca 30 min så börja det klia i hela min kropp EXTREMT MYCKET... fick panik och började till och med klia i mina öron och ögon. Det slutade inte eskalera, mitt ansikte var rött och mina ögon var svullna. Plötsligt fick jag svårt att andas, kändes som att jag höll på att kvävas av musklerna i halsen som svullnade upp, trodde det först var panikångest men när jag satte mig vid datorn och läste då stod det att man till och med kan dö av allergiska reaktionen. Sökte massor om hur man kunde behandla detta själv och då tog jag atarax fort som fan som då hjälpte mot alla symtom jag hade speciellt klådan. Efter ca en timma kliandes och problem med andningen börja det vända.. Mina ögon är dock ftf svullna och det var ca 7 timmar sedan detta hände..

Här är länken som jag läste lite om detta..
https://www.flashback.org/t1140467
Citera
2014-02-19, 00:21
  #2
Medlem
Visst är det obehagligt?

Trodde fan jag skulle avlida en gång när jag tog det. Du ska även akta dig för Etylmorfin som finns i sån där hostmedicin. Det var det värsta jag har varit med om tror jag.
Dosera försiktigt.
Citera
2014-02-19, 00:36
  #3
Medlem
sub-u-texs avatar
Jag tyckte jätte synd om mig själv, jag bah tänkte för mig själv "neeej vill inte kvävas till döds".. haha nu i efterhand kan jag små skratta lite åt det... helt sinnes sjukt
Man måste fan vara mer observant när man stoppar i sig en massa skit..
__________________
Senast redigerad av sub-u-tex 2014-02-19 kl. 00:45.
Citera
2014-02-19, 00:48
  #4
Medlem
bennes avatar
Låter som att du fått en anafylaktisk chock. Kan vara livshotande, du hade kunnat dö
Ha antihistamintabletter och kortisontabletter redo om du ska fortsätta med sådant
Citera
2014-02-19, 00:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sub-u-tex
Jag tyckte jätte synd om mig själv
Jag kände mig ungefär som ett litet barn som ville till sin mamma.
Fyfan vad det kliade. Det sjuka var att det först kliade som fan i fötterna, sen bytte det ställe till huvudet, sen ansiktet och så höll det på.

För er andra som tycker det är skönt när det kliar när man käkar opiater/opioider, så kan jag säga att det här var i en helt annan klass än det sköna kilandet man får på exempelvis Subutex.
Det här var sinnessjukt, man känner sig helt sjuk och man kliar hela kroppen så man blir helt röd och får massor med märken.
Citat:
Ursprungligen postat av sub-u-tex
Man måste fan vara mer observant när man stoppar i sig en massa skit..
Ja.
Har lagt ner den där skiten nu, det var flera år sedan jag sysslade med sånt. Du får ta det försiktigt, det är lätt att hamna i ett missbruk när man sysslar med sånt. Bättre att ta andra saker om det bara är för nöjes skull.
Du är ung, ta vara på ditt liv. Själv kastade man bort många år på att missbruka den där skiten.
Citera
2014-02-19, 09:11
  #6
Medlem
RullaDens avatar
Första gången jag tog etylmorfin kändes det som att hela mitt ansikte hade blivit stucket av bin=svullnad samt att jag hade kräksjukan en hel dag efter intaget.

Opiater är inget jag rekommenderar.
Citera
2014-02-19, 10:28
  #7
Medlem
Kom ihåg att jag brukade slänga i mig 5 citodon (30mg kodein) för ett mysigt rus.. Kunde t.o.m ta det i skolan utan problem.
Sen nångång drog jag 10, kände ett obehag,illamående,enormt svettig
Räckte dock o dra en spya som tur var:-P
kan ju ha varit att jag inte gjorde CWE på citodonet..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback