Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-19, 22:42
  #13
Medlem
Petads avatar
sumpa koffeinet om du intar sånt
Citera
2014-02-20, 05:50
  #14
Medlem
whokilledbambis avatar
Drick INTE kaffe! Det är ångestframkallande.
Citera
2014-04-15, 00:40
  #15
Medlem
Potatis skall vara bra. Och bananer. Lycka till!
Citera
2014-04-15, 02:03
  #16
Medlem
Om du har möjlighet så gå ut och promenera när det är dagtid. Solstrålar omvandlas nämligen till D-vitamin i huden och D-vitamin har konstaterats vara en brist ibland vid depressioner.
Citera
2014-04-15, 14:59
  #17
Medlem
Poro_poikas avatar
Jag började må psykiskt bättre när jag slutade äta mat från djurriket. Tror inte det funkar för alla om man inte bryr sig om miljön och framtiden dock.
Citera
2014-04-16, 10:45
  #18
Medlem
Elsharins avatar
Misstänker du brister så gå till vc och ta blodprov för att kunna veta om det är vitamintillskott du faktiskt behöver. Annars kanske du lägger pengar på saker som inte kommer göra någon nytta övht. Har du brist på något så får du även recept från läkare så du kan köpa vitaminerna du behöver billigare.
Hade själv B12 brist ett tag och det sög musten ur mig, hade ingen ork till något och sov nästan dygnet runt. Bristen på ork och aldrig känna sig utvilad gör ju att man mår sämre än man behöver och rätt onödigt att lägga på det på sitt vanliga dåliga mående.
Och börja träna. För egen del är löpning som en slags terapi för hjärnan, den timmen jag är ute och springer gör att jag mår bra resten av dagen. Styrketräning har också hjälpt att köra slut på kroppen och förhindra att det dåliga ska ta över, hjälper mer än antidepressiva för mig. Innan jag började träna regelbundet så skakade jag som ett asplöv dagligen och fick ångest- och panikattacker som ett brev på posten. Numer känner jag mig hyfsat "normal"
Citera
2014-04-16, 16:20
  #19
Avstängd
Krystalls avatar
Omega-3 rik mat.
GABA-tillskott.
5-HTP.
Citera
2014-04-28, 00:59
  #20
Medlem
http://mabra.com/vardeppi-har-ar-mat...r-dig-gladare/

Lycka till, ts och alla andra som behöver detta!
Citera
2014-04-28, 19:15
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waltheisenberg
Har lidit av ångest sedan ett år tillbaka och undrar om nån vet bra vitaminer och mat för att återställa kroppen?

Massa tips eftersträvas

Blott en fråga, ts. Har du märkt någon skillnad ännu?
Citera
2014-05-01, 18:16
  #22
Medlem
miGss avatar
Den enda kosten som på något sätt skulle kunna förändra sinnesstämning, om än minimalt, är kost som är rik på tryptofan och fenylalanin vilket i sin tur syntetiserar dopamin och serotonin och kost som gynnar bildningen av GABA i hjärnan. Exempel på råvaror som gör det är exempelvis:

Kyckling, kalkon, keso, anka, ägg, yoghurt, broccoli, sojabönor, vetegroddar, banan
Citera
2014-05-02, 22:39
  #23
Medlem
speedcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whokilledbambi
Drick INTE kaffe! Det är ångestframkallande.

Vad innebär ångestframkallande? Att det påverkar hormoner och signalämnen i hjärnan typ? Eller manar du typ att det är en deppig rutin eller att man efter nån timma eller två börjar bli trött av kaffe?

Lite nyfiken på vad tobak har för effekt på ångest, om nån vet
Citera
2014-05-02, 23:42
  #24
Medlem
det finns dokumenterat att folk som slutat med gluten-mat har blivit fria från depressioner och liknande. googla på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback