Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-18, 22:03
  #1
Medlem
Gosifs avatar
Hur går jag tillväga? Köpte idag en chippad xbox med evo-x. Jag har kopplat in xboxen till mitt nätverk. Hur kommer jag åt ftp:n? Är crossftp bra att använda?
Citera
2014-02-19, 16:48
  #2
Medlem
Gosifs avatar
Har gått igenom massor med guider och får det bara inte att fungera.

Jag har fixat ner flashfxp. Kopplat in xboxen till min router. Auto-config är aktiverat där ip finns. Ändå så hittar inte min dator min xbox via flashfxp. Det står nåt i en guide att man måste ha användarnamn och lösenord, men det behövs väl inte antar jag? Är ändå bara jag som har tillgång till min router. pw-skyddad.
Citera
2014-02-19, 19:19
  #3
Medlem
Köpte också ett gammalt chippat xbox för ett tag sedan. Har för mig att jag gick in i boxens inställningar och var tvungen att aktivera ftp, typ "enable ftp" eller nåt liknande. Körde dock med filezilla istället för flashxp.
Citera
2014-02-20, 08:14
  #4
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnyjaeger
Köpte också ett gammalt chippat xbox för ett tag sedan. Har för mig att jag gick in i boxens inställningar och var tvungen att aktivera ftp, typ "enable ftp" eller nåt liknande. Körde dock med filezilla istället för flashxp.

Hittar ingen sådan inställning. Försökte också bränna en dvd i ISO/data med lite filer. Gick inte att föra över från skiva till hårddisken på Xboxen.
Citera
2014-02-20, 10:17
  #5
Medlem
Gosifs avatar
Jag använde dvd2xbox. Jag lyckades föra över några gba-spel innan xboxen hakade upp sig. Frågan är nu hur jag får igång dessa gba-spel? Jag skapade en isofil, så det gick att föra över lite spel iaf. Enligt en guide ska en game-menu finnas men där ligger inga gba-spel. Öppnar jag en gba-emulator så kan jag inte få igång romsen. Hur ska jag gå tillväga egentligen?

FTP var redan aktiverat.
__________________
Senast redigerad av Gosif 2014-02-20 kl. 10:23.
Citera
2014-02-20, 17:25
  #6
Medlem
Gosifs avatar
Efter många om och men fick jag till slut över gba och nes-Roms till rätta destinationer. Jag har dock ett annat problem. När jag för över snes-roms till rätt mapp så syns bara ett snes-spel på listan. Mega Man X.smc, inga andra. Förde över sju andra *.smcfiler. Hur kommer det sig att de inte visar sig men ett finns där?
Citera
2014-02-21, 19:10
  #7
Medlem
Gosifs avatar
Det löste sig hittade en korsad kabel. En annan fråga. Verkar vara svårt att föra över n64-spel via flashftp. Som att filen verkar för stor. Någon idé?
Citera
2014-02-23, 14:37
  #8
Medlem
Gosifs avatar
Någon annan som använder NestopiaX till xbox? Jag har svårt att få romsen att fungera. Står att romsen ska vara zippade. Har korrigerat path.ini så det ska vara rätt, ändå syns inga spel när jag sätter på emulatorn. Någon som vet nåt?
Citera
2014-02-26, 16:10
  #9
Medlem
Gosifs avatar
Är det verkligen ingen här inne som vet något om mitt problem med Nestopia?!
Citera
2014-02-28, 10:35
  #10
Medlem
Gosifs avatar
Löste sig med NES-emulatorn. Jag bytte till en annan. Hur kommer det sig dock att n64-spel inte går att föra över via Filezilla eller flashfxp? Skumt hur som helst.
Citera
2014-03-03, 15:29
  #11
Medlem
Gosifs avatar
Problem löst. Filnamnen var alldeles för långa. Zelda till gbc döpte jag om till Zelda4.gbc och Zelda till n64 till ZeldaOOT.n64.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback