Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-18, 19:11
  #1
Medlem
Hejsan. För ca 1-2 månader tillbaka så har min CPU börjat höjas ovanligt mycket (typ 15-100%). Genom att söka runt nätet osv så har jag lyckats att få den t.o.m. under 5-10% även med vissa program öppna.

Men nu har problemet kommit upp igen, och denna gång är det Internet Explorers fel denna gång. I vissa sidor eller bara sådär så höjs CPUn över 50% och fläkten tjuter. Men vad som har funkat för mig är att halvera processortillbehörigheten via aktivitetshanteraren och på så sätt så höjs CPUn inte onödigt mycket.

Problemet är nu att när jag stänger ner rutan och kommer in i internet på nytt så har den full tillgång till alla processer igen. Eller om jag öppnar en ny flik så har jag en till iexplorer 32 med alla processorer.

Någon som vet hur jag gör detta permanent utan att göra om det igen? Nu kan jag tänka mig några av er kommer att säga jag ska köra en annan weblässare som t ex Firefox, vilket jag inte vill eller tänker göra.

Jag har OP systemet Windows 7 Home premium och Internet Explorer 9.
Citera
2014-02-18, 19:16
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Om du inte vill prova annan webbläsare. Testa att uppgradera den gamla 9:an till nyare version. 11 är det väl nu på IE.
Citera
2014-02-18, 21:24
  #3
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnaAngemon
om jag öppnar en ny flik så har jag en till iexplorer 32
Det finns ingen legitim Windowsprocess som heter så, verkar som att du har fått in oknytt i maskinen.

IE:s process heter iexplore, inget r på slutet.
Citera
2014-02-18, 21:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Det finns ingen legitim Windowsprocess som heter så, verkar som att du har fått in oknytt i maskinen.

IE:s process heter iexplore, inget r på slutet.
Förlåt, stavfel

Ska testa uppgradera den. Kanske dags att göra det:P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback