Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-21, 22:31
  #13
Medlem
Det stämmer helt. Jag kommenterar och jag är helt spritt språngande galen. Mot bakgrund av min egen galenskap kan jag inte säga annat än att alla andra som alls kommenterar på Internet, är helt sjukt galna. I och förs ig inte lika galna som journalister, som helt självmant och frivilligt valt att inte bara kommentera helt frivilligt på Internet, utan också valt att bedra vanligt hederligt folk genom att ta betalt av de vanliga, för de galenskaper man sprider i pappersform, så kan jag bara säga att jag helt håller med om, att alla nätkommentatorer är galna. Vi näthatare är galningar. I gott sällskap med jounarlisterna i Sverige, vill jag framhålla särskilt.
Citera
2014-02-21, 23:42
  #14
Medlem
Rois avatar
Stötte just på den här förklaringen till att det är så mycket snack om "troll", samt varför folk faktiskt ser dessa som djävulen själv.

http://www.anonymousconservative.com...dala-hijacker/
Citera
2014-02-22, 03:44
  #15
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Vad är det jag blandar ihop? Förväntar du dig att vi är tankeläsare, eller har du inget att komma med?

Du blandar ihop troll ( 'trolling behavior' i den föregivet vetenskapliga undersökningen) med 'näthatare' vilket är ett helt annat fenomen.
Citera
2014-02-22, 03:49
  #16
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du blandar ihop troll ( 'trolling behavior' i den föregivet vetenskapliga undersökningen) med 'näthatare' vilket är ett helt annat fenomen.

Precis, att skriva otrevliga saker är inte samma som att skriva sanningen, även om sanningen är obehagligt för svenska etablissemanget och de som hett önskar att tro på dem.
Citera
2014-02-22, 04:08
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.medievarlden.se/stopp-for...arig-klickjakt


"Kanske är det inte lika svårbegripligt längre, varför näthatarna njuter av att sparka på den som redan ligger. De är nämligen sadister. Det menar kanadensiska forskare vars studie citeras av bland andra Slate. Forskarna fann ett samband mellan de så kallade trollens beteende och de mindre attraktiva dragen narcissism, machiavellism, psykopati och sadism. Det tycks alltså som om de är störda på riktigt – och forskarna fann även ett samband mellan hur störd en kommentator är och hur mycket tid han eller hon lägger på att skriva elaka meningslösheter på nätet. Till denna studie kan läggas andra som pekar åt samma håll och som lyfter fram kopplingen mellan sociala medier och det science fiction-liknande begreppet "Den mörka triaden": drag som tillsammans bildar en kall, antisocial och empatistörd personlighetstyp.

Aldrig har väl uppmaningen "mata inte trollen" känts så viktig – om inte annat för stackarnas egen mentala hälsa."

Vad anser ni om detta? Har medierna ett ansvar för att de släpper igenom komentarer som gör störda stördare?

Hur skall man kunna "anse" något när du inte länkar till forskningsrapporten?

http://dx.doi.org/10.1016/j.paid.2014.01.016
Citera
2014-02-22, 04:09
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Precis, att skriva otrevliga saker är inte samma som att skriva sanningen, även om sanningen är obehagligt för svenska etablissemanget och de som hett önskar att tro på dem.


Jo det är det, om du skriver precis samma otrevliga saker oavsett vad ämnet i artikeln är.
Citera
2014-02-26, 16:06
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du blandar ihop troll ( 'trolling behavior' i den föregivet vetenskapliga undersökningen) med 'näthatare' vilket är ett helt annat fenomen.

Ska du komma med sådana påståenden får du allt skaffa fram lite bevis. Var har jag gjort det. Citera exakt text.
Citera
2014-02-26, 16:07
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jo det är det, om du skriver precis samma otrevliga saker oavsett vad ämnet i artikeln är.

Ser jag inte. Tvärtom, troll anpassar sig till vad dom tror ska vara effektivt I sammanhanget.


Det du ser är troligen 'frälsta' internetkrigare som inte bryr sig vad kommentarsfält är menade som, utan ser dom som gratis reklamplats där man kan föra fram det stora budskapet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback