Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-18, 16:50
  #1
Medlem
Uran233s avatar
Hur står det eg. till med frågan om rekreationella droger på ålderdomshem och liknande? Själv är det ju en lång räcka av år kvar till den tiden, men såsom det ser ut idag lär tiden på hemmet vara ganska trist. Inom några decennier borde frågan vara diskuterad och svarad jakande, innan man själv hamnar i situationen. Man skulle ju vilja börja knarka när man inte längre har ork att hänge sig åt sina hobbies. De vanliga motargumenten om "du kan dö", "du förkortar ditt liv", "du kan inte vara en del av samhällsmaskineriet", "du har ansvar för dina medmänniskor" etc har ju inte i säg, 90årsåldern någon större tyngd bakom sig längre. Finns diskussionen? Kommer det bli tillåtet?
Citera
2014-02-18, 17:08
  #2
Medlem
Drinkycrows avatar
Ja det kommer väl inte hända på ett tag men om jag blir så gammal tror jag lätt att jag får röka weed och opium på ålderdomshemmet. Jag menar om svenska staten inte ens har kommit dit när du blivit gammal så är det väl bara att hitta ett ålderdomshem utomlands.

Edit: En del lättare droger borde ju vara lagliga för alla vuxna om 30 år, iaf cannabis. Så har svårt att se att pensionärer skulle få speciallagar just för att de är gamla. Om man kan motivera det medicinskt så får du säkert ta det mesta.
__________________
Senast redigerad av Drinkycrow 2014-02-18 kl. 17:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback