Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-22, 21:49
  #13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Han/dom har extrem paranoja och vågar inte prata med några myndigheter eller samhället öht + så de tror inte på sjukvården heller och det är helt dj@vla omöjligt att övertyga om att kunna söka hjälp (speciellt mentalvård)..

Har själv en så i bekantskapskretsen, sagt åt henne att tagga ner, att ingen jagar henne. Hon har lite skit i bagaget men inget som någon skulle orka bry sig om. Hon är dock mer nojig över att hennes psyk-journaler skall valsa runt till alla möjliga och omöjliga instanser.

Jag har sagt åt henne att hon inte är så intressant för alla som hon själv tror. Det är ju knappast så att var enda myndighet orkar läsa massa irrelevant skit om alla människor. Men det har hjälpt föga, och hon är fortfarande lika nojig.

Hon har problem med psyket och dina polare har väl fått problem med psyket eftersom de pundar. Vill de inte ha hjälp så är det omöjligt. Men om du inte orkar med dem, så säg upp bekantskapen. Du har ju rått dem till att söka hjälp och tagga ner. Du ska inte behöva vara deras psykiatriker = slasktratt!!
Citera
2014-03-03, 23:55
  #14
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
eller skit som att civilare lyssnar genom bevinkastet mellan varven samt kan avlyssna/bevaka ALLA telefoner köpta i Svearike även när inte samtal sker eller sms/data trafik registrera öht utan att det finns mikrofoner i alla telefoner redan hos tillverkaren som sen aktiveras av polismyndigheten vid misstanke = inte troligt!?

http://www.mobil.se/nyheter/avst-ngd...-kan-avlyssnas

1999, går bara att spekulera i hur läget ser ut idag.. Så jo, just den delen stämmer lite.

Sen tycker jag paranoia är bra i rätt mängder, däremot att vara dum i huvudet är inte bra, vilket jag tycker din polare verkar vara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback