Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-20, 10:52
  #13
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Gjorde misstaget att aka till Lanzarote for ett par dagar sedan.
Vilket javla skitstalle! Smuts och skrap overallt. Lika dyrt som i Sverige.
Blaser hela tiden. INGEN KAN ENGELSKA. Dalig teknik vad det an galler.

Betalade ett par tusen extra for att kunna aka harifran nagra dagar tidigare an vad jag hade tankt.

Nagon mer som har erfarenhet av det har extremt vardelosa turistmalet?

PRIMITIVT JAVLA SKITLAND!


Kan inte hålla med om detta.

Det är väldigt rent jämfört med i Sverige och många andra resmål (inta alltid på alla hotell, som överallt). Det är i stort sett något billigare än i Sverige och kvalitén på mat som kött, frukt och grönsaker är hög.

Blåser gör det ofta men inte alltid och inte extremt. På två veckor över Jul och Nyår så blåste det ordentligt en dag.

Spanska är ett större språk än engelska så gemene man lägger inte så stor vikt vid det men man klarar sig bra med engelska och lite teckenspråk, några ord på spanska skadar det aldrig att kunna.

Teknik? Vet inte vad Du menar men de har ungefär samma teknik som här hemma.

Det negativa vi upplevde var att de på turistorterna var lite mindre trevliga än på de ställen vi brukar besöka i Spanien, är man trött på turister bör man inte jobba med turister. Dock upplevde vi även några gånger den gamla Spanska gästvänligheten och serviceandan som fortfarande är vanligare på vissa andra ställen. Vi bodde i Puerto del Carmen och det är mer turistigt än ställen vi helst väljer. Många restauranger mm. drivs av utlänningar, mycket engelsmän på Lanzarote, dessa sätter stor prägel på restaurangutbudet och själv tycker jag de oftare är sämre än bättre även om vi åt på en brittisk restaurang som var otroligt bra, både mat och service.

I övrigt är ön väldigt vacker på sitt speciella karga vis och det finns en hel del intressant att se.
Citera
2014-02-20, 12:29
  #14
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
... I övrigt är ön väldigt vacker på sitt speciella karga vis och det finns en hel del intressant att se.

Nej, dan ar inte vacker. Bara en massa stora grushogar overallt och lite stenhogar har och dar.
Det har ar latt den fulaste platsen jag nagonsin sett, ska bli UNDERBART att aka hem imorgon
Citera
2014-02-20, 12:54
  #15
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Nej, dan ar inte vacker. Bara en massa stora grushogar overallt och lite stenhogar har och dar.
Det har ar latt den fulaste platsen jag nagonsin sett, ska bli UNDERBART att aka hem imorgon

Jo den är väldigt vacker även om kanske inte Du ser det Grushögarna är vulkaner Landskapet är som sagt kargt p.g.a. vulkanutbrotten men otroligt dramatiskt och vackert.

På tal om infrastruktur så är t.ex. vägnätet fantastiskt fin för denna lilla ö med så lite trafik.

Vad har Du egentligen sett där? Cueva de los Verdes, Jameos del Agua, Parque de Timanfaya, Mirador del Rio, Jardin Cactus, Fundación César Manrique, Markanden i Teguise? Var bodde Du och har Du åkt runt och tittat på ön?
Citera
2014-02-21, 23:46
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Gjorde misstaget att aka till Lanzarote for ett par dagar sedan.
Vilket javla skitstalle! Smuts och skrap overallt. Lika dyrt som i Sverige.
Blaser hela tiden. INGEN KAN ENGELSKA. Dalig teknik vad det an galler.

Betalade ett par tusen extra for att kunna aka harifran nagra dagar tidigare an vad jag hade tankt.

Nagon mer som har erfarenhet av det har extremt vardelosa turistmalet?

PRIMITIVT JAVLA SKITLAND!

Enligt min begränsade erfarenhet, jag har bara varit där 3 gånger, är Lanzarote mest populär bland
- britter och irländare som vill supa skallen av sig
- skandinavier m.fl. som gillar att motionera. Jogging, mountainbike eller vandring.

Man kan förflytta sig på en kombination av stenlagda strandpromenader, asfalterade gång- cykelväger och smala grusgångar minst ett par mil utefter kusten om man bor någonstans mellan Arrecife, Puerto del Carmen och Puerto Calero.

Många pubar och barer samt även en del lägenhetshotell ägs och drivs av britter eller irländare.
Mycket hög sannolik att sådana pubar och barer är exceptionellt sunkiga ( besök inte toaletten om du inte är absolut tvungen ), men det brukar vara något band som spelar. Finns naturligtvis undantag från detta.

Var bodde du?
Citera
2014-02-24, 21:32
  #17
Medlem
gniff754s avatar
Februari är kanske inte högsäsong på Lanzarote. Vad hade du tänkt göra på semestern? Varför valde du Lanzarote? Vad vill du ha i stället? Sol? Party? Gröna skogar?

Jag har bara varit i Lanzarote på dagstur från Fuerteventura, men upplevde det varken som skräpigt eller U-land, men föredrar nog öarna längre västerut
Citera
2014-05-19, 20:08
  #18
Medlem
Så går det när man åker på charter till ställen där de har har svenskt kaffe och potatis, köttbullar och brunsås på hotellrestaurangen.. Skit i Ving och vad allt det där heter, gå in på flygresor.se och leta efter en biljett till ett normalt ställe. Spanien ligger på en halvö så det finns gott om stränder om det är det du är ute efter.

Sedan surfar du in på bookings.com och letar reda på ett bra och billigt och hotell och får lite valuta för pengarna.
Citera
2014-05-19, 20:33
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Så går det när man åker på charter till ställen där de har har svenskt kaffe och potatis, köttbullar och brunsås på hotellrestaurangen.. Skit i Ving och vad allt det där heter, gå in på flygresor.se och leta efter en biljett till ett normalt ställe. Spanien ligger på en halvö så det finns gott om stränder om det är det du är ute efter.

Sedan surfar du in på bookings.com och letar reda på ett bra och billigt och hotell och får lite valuta för pengarna.
Fast inte ens Sevilla eller Malaga erbjuder bad i normaltempererat hav eller ens sommar temp i februari?
Citera
2014-05-20, 01:37
  #20
Medlem
Jag har badat i havet i december och tyckte det var ok för i Sverige är det svinkallt i vattnet även i juli om man inte hittar något ställe där solen har legat på hela dagen. Kommer ihåg en episod i Spanien för några år sedan. Träffade på en svensk på hotellet som var med familjen och varje dag såg jag dem vid hotellpolen. En dag frågade jag honom om han kände till någon bra mataffär och fick till svar "nää, vi går aldrig utanför hotellet". Så kan man ju också göra.
Citera
2014-11-16, 19:49
  #21
Medlem
Ska till Lanzarote i januari, får verkligen hoppas på att det inte är så dåligt där som vissa i tråden tyckte

Stod emellan Gran Canaria och Lanzarote men valde sistnämnda då vi varit på Gran canaria flera ggr innan och kan ju vara roligt att se lite nytt.

Skulle vilja ha lite tips om diverse utflykter. Udda utflykter och vanliga turistfällor
Vi funderar på att cykla och hyra bil, så får se ön på 2 sätt.
Citera
2014-11-16, 22:44
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbert
Ska till Lanzarote i januari, får verkligen hoppas på att det inte är så dåligt där som vissa i tråden tyckte

Stod emellan Gran Canaria och Lanzarote men valde sistnämnda då vi varit på Gran canaria flera ggr innan och kan ju vara roligt att se lite nytt.

Skulle vilja ha lite tips om diverse utflykter. Udda utflykter och vanliga turistfällor
Vi funderar på att cykla och hyra bil, så får se ön på 2 sätt.
Tror jag inte alls, många väljer ett resmål utan att ha en aning om naturen eller var de ska.
Tror ni kommer ha trevligt
Citera
2015-01-01, 22:48
  #23
Medlem
Argo5s avatar
Lanzarote är bästa kanarieön om man villa vara ifred,inga inkastare,försäljare och jävla skraplottskojare
Citera
2015-01-01, 22:49
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Lanzarote är bästa kanarieön om man villa vara ifred,inga inkastare,försäljare och jävla skraplottskojare
Exakt beror på vad man önskar..
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2321571

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback