Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-09, 09:34
  #133
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hon låg ju på sjukhus innan nyår. Varför?
Tror det igentligen handlade om att hon tryckt i sig någon skit, fått hjärtrusning lr nått, kan hon inte bara ta livet av sig istället
Citera
2019-01-09, 10:16
  #134
Medlem
Ni som skriver att hon hoppat själv eller ramlat. Är ni 100% säkra på det? Det är en ärlig fråga alltså.
Oavsett så hoppas jag att hon får insikt, stöd och hjälp att vända sitt liv. Inte roligt att vara fast i ett beroende. Opiater förstör så många liv.
Jag tror verkligen att hon älskar sin son. Men kanske hon borde tänka på hur hon presenterar sig själv för hans skull.
Jag vill inte döma någon, känner inte personen. Men tyvärr har nog den personen som skrev tidigt i tråden om hennes beteende rätt.
Citera
2019-01-10, 01:04
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Hon bölade om att hon har räkningar och "medicin" = (heroin eller oxy) kostnader och ingen mat. Soc hade tydligen inte ens gett henne mat rek, och det är så synd om henne och hennes downeyunge
Pengarna som var till för utbildningen gick antagligen till nålar och droger, kommer bli kul för hennes unge när han blir lite äldre och inser vad hans hora till mamma sysslar med på socialamedier, tar massa luderbilder på sin fläskiga feta melanotan fylla kropp,

Ja en hund ligger det begraven där. Har man ingen inkomst så är socialen skyldiga att ge dig en sådan.
Vad jag hört av en vän som jobbar som handläggare så har dom 3 anledningar till att neka någon ersättning och det är typ:
1. Följer inte planeringen
2. Lämnat positivt pissprov
3. Har redan för mkt inkomst (dom går tillbaka 3 månader och kollar inkomster och alla dessa swishar räknas som inkomst.)

Känns som att hon skulle kunna ha dragit full pott på detta, men det vore extra roligt om hon fått lämna kontoutdrag och tiggerierna kom tillbaka och sköt henne i foten.

Hon kan skylla hur mycket hon vill på försäkringskassan och soc, men i själva verket är det hon som bär huvudansvaret över sitt eget liv. Hon kanske kunde göra som alla andra och skaffa sig ett jobb och bli självförsörjande istället för att förlita sig på att samhället och vi skattebetalare ska förse henne med pengar varje månad...
Hon kan skylla hur mkt hon vill på att hon inte kan jobba pga skadan men i själva verket så är det ju så jävla tacksamt att skylla på.
Jag kan garantera, jag känner igen typen. Hade hon inte hoppat och skadat sig själv så hade hon haft en annan anledning till att hon inte kunnat jobba, typ adhd, utbrändhet, dålig rygg, dåliga axlar eller deprission.

Du är alltid 100% ansvarig för ditt eget liv, så sluta förlita dig på att alla andra ska försörja dig.
Om en kompis eller någon random skulle behöva hjälp så här jag inga problem med att hjälpa denna, men hon har satt det i system att utnyttja folks godhet och hjärta, sen så trycker hon gärna på folks ömma punkter som tex "Jag måste ha mina mediciner"
"Min son måste få fira jul" osv.
-nej du måste lära dig ta ansvar, hushålla med pengarna och skaffa dig ett jobb.
Utan jobb så förtjänar man ingen lyx.
Citera
2019-01-10, 07:50
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonNighthawk
Ja en hund ligger det begraven där. Har man ingen inkomst så är socialen skyldiga att ge dig en sådan.
Vad jag hört av en vän som jobbar som handläggare så har dom 3 anledningar till att neka någon ersättning och det är typ:
1. Följer inte planeringen
2. Lämnat positivt pissprov
3. Har redan för mkt inkomst (dom går tillbaka 3 månader och kollar inkomster och alla dessa swishar räknas som inkomst.)

Känns som att hon skulle kunna ha dragit full pott på detta, men det vore extra roligt om hon fått lämna kontoutdrag och tiggerierna kom tillbaka och sköt henne i foten.

Hon kan skylla hur mycket hon vill på försäkringskassan och soc, men i själva verket är det hon som bär huvudansvaret över sitt eget liv. Hon kanske kunde göra som alla andra och skaffa sig ett jobb och bli självförsörjande istället för att förlita sig på att samhället och vi skattebetalare ska förse henne med pengar varje månad...
Hon kan skylla hur mkt hon vill på att hon inte kan jobba pga skadan men i själva verket så är det ju så jävla tacksamt att skylla på.
Jag kan garantera, jag känner igen typen. Hade hon inte hoppat och skadat sig själv så hade hon haft en annan anledning till att hon inte kunnat jobba, typ adhd, utbrändhet, dålig rygg, dåliga axlar eller deprission.

Du är alltid 100% ansvarig för ditt eget liv, så sluta förlita dig på att alla andra ska försörja dig.
Om en kompis eller någon random skulle behöva hjälp så här jag inga problem med att hjälpa denna, men hon har satt det i system att utnyttja folks godhet och hjärta, sen så trycker hon gärna på folks ömma punkter som tex "Jag måste ha mina mediciner"
"Min son måste få fira jul" osv.
-nej du måste lära dig ta ansvar, hushålla med pengarna och skaffa dig ett jobb.
Utan jobb så förtjänar man ingen lyx.

Exakt så! Väl talat. När det gäller den typen av människa.
Dock gäller det inte legitimt svårt sjuka personer som ska ha ersättning, vård och lugn och ro.
Men R kan gå, sitta på huk och svanka och åka buss så man kan tänka sig att hon kunde haft något lättare jobb.
Citera
2019-01-10, 08:06
  #137
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Exakt så! Väl talat. När det gäller den typen av människa.
Dock gäller det inte legitimt svårt sjuka personer som ska ha ersättning, vård och lugn och ro.
Men R kan gå, sitta på huk och svanka och åka buss så man kan tänka sig att hon kunde haft något lättare jobb.
Det är väl bekvämt att få pengar för att göra noll, sitta och fiska pengar på FB är bara tragiskt, men det sjuka är att folk ger henne pengar, kan ju bara hoppas på att hon tar lite för mycket droger och blir full retard på riktigt, hon kan hävda att hon inte knarkar hur mycket hon vill, umgås man enbart med pundare så brukar man själv sitta i samma båt, så fruktansvärt mycket gnäll på den människan, ta dig i kragen Alexandra och gör något med ditt liv,
Citera
2019-01-11, 17:05
  #138
Medlem
Jag förstår verkligen inte hur ni kan se er som ”bättre människor” när ni säger att en 7årig liten kille ser ut som ett ”downeybarn”,att en försvarslös tjej ska ta sitt liv? För JA,försvarslös är hon för ni vågar väl inte skriva detta till henne själv? Och klagar om droger,är ju nån liten fjant här i tråden som tar amfetamin? Tänker inte peka finger,men leta så hittar ni
Citera
2019-01-20, 22:59
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packet12
Jag förstår verkligen inte hur ni kan se er som ”bättre människor” när ni säger att en 7årig liten kille ser ut som ett ”downeybarn”,att en försvarslös tjej ska ta sitt liv? För JA,försvarslös är hon för ni vågar väl inte skriva detta till henne själv? Och klagar om droger,är ju nån liten fjant här i tråden som tar amfetamin? Tänker inte peka finger,men leta så hittar ni

Jag håller med om att det är onödigt att kommentera sonen, han är säkert en go kille, och man väljer inte sina föräldrar.

Särskilt försvarslös är hon väl ändå inte? Hon följer ju tråden, det är väl bara att registrera en egen användare och bemöta alla spekulationer.
Det är till exempel väldigt många som undrar vad som egentligen hände med utbildningspengarna?

Angående drogerna, så är det väl med största sannolikhet som så att de i tråden som "klagar", men knarkar själva:
1. Har råd att bekosta sitt knarkande med sina egna pengar, och inte behöver tigga pengar på facebook titt som tätt.
2. Inte har barn att ta hand om, föräldraskap och droger hör liksom inte ihop.
Jag tror de flesta hade skitit högaktningsfullt i vad hon stoppade i sig, (så länge hon bekostat skiten själv, med pengar som hon jobbat ihop) om det inte vore för att hon var mamma.
Citera
2019-01-26, 16:27
  #140
Medlem
Hur kommer det sig att det inte finns pengar till mat åt hennes barn, men det finns pengar till ny jacka?
Förstår inte dessa prioriteringar...
Citera
2019-01-27, 23:53
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaja
Hur kommer det sig att det inte finns pengar till mat åt hennes barn, men det finns pengar till ny jacka?
Förstår inte dessa prioriteringar...

Det är väl inte så konstigt?
barnbidrag runt 20:de och utbetalning från försäkringskassan/soc, eller vilka fan våra skattepengar går via för att försörja henne runt 25: de? Pengar som man kan bränna på knark, nöjen, energidryck och cigg för att sedan tigga ihop pengar till maten på fejan?
Citera
2019-01-28, 13:00
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonNighthawk
Det är väl inte så konstigt?
barnbidrag runt 20:de och utbetalning från försäkringskassan/soc, eller vilka fan våra skattepengar går via för att försörja henne runt 25: de? Pengar som man kan bränna på knark, nöjen, energidryck och cigg för att sedan tigga ihop pengar till maten på fejan?

Förstår hyr du menar, men ändå jävligt dumt att lägga pengar på om man nu har det så tight att man måste tigga pengar. Efter att ha läst allt här nu så blir jag ju dock inte förvånad.
Citera
2019-03-29, 21:54
  #143
Medlem
Nu har hon ännu en gång bett om pengar på Facebook, men också börjat tigga pengar på Snapchat.
Att människan inte skäms!
Citera
2019-03-30, 07:15
  #144
Medlem
Tänk att en tjej som i en tråd som från början handlade om hennes fruktansvärda skador efter ett fall från Xvåning, ska få sitt liv sönderspekulerat här av er äckelfolk som inte har annat att göra. Hon är för snygg för er. Det är där skon klämmer! Era misserabla liv gör att ni måste tracka ner på en annans. Jag hade gärna tagit hand om denna böna! 🤩Men hon är dock för snygg för mig och jag bor i helt fel del av landet, så jag kan inte ens försöka...

Synd att folk är så äckliga på flashback. Skaffa er en vettig tillvaro!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback