Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2014-10-19, 13:12
  #109
Medlem
Alltså vad håller Iran på med? Pakistan kommer äta upp Iran.
Citera
2014-10-19, 19:33
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Alltså vad håller Iran på med? Pakistan kommer äta upp Iran.
Större civilisationer har inte lyckats.. äta upp Iran?


Låt oss rent hypotetiskt granska vad det är som ska äta upp Iran.
Pak-i-stan...
Pak från persiska holy/ pure/ clean
Stan ..setan ..forniranskt -plats

Låt oss lyssna på nationalsången..
Heter "Pak Sar Zamin Shad Baad".. oj ren persiska ? Så av naturliga skäl så är vi goda vänner som ska leva med varandra lite till..

Mitt förslag är att Pakistan lägger hyckleriet åt sidan och slutar med att anställa bovarna vid gränserna. Det här fallet har detta ingenting med kärnvapen att göra. Pakistan kan inte äventyra områdets säkerhet.
Citera
2014-10-20, 19:31
  #111
Medlem
Ghan11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Större civilisationer har inte lyckats.. äta upp Iran?


Låt oss rent hypotetiskt granska vad det är som ska äta upp Iran.
Pak-i-stan...
Pak från persiska holy/ pure/ clean
Stan ..setan ..forniranskt -plats

Låt oss lyssna på nationalsången..
Heter "Pak Sar Zamin Shad Baad".. oj ren persiska ? Så av naturliga skäl så är vi goda vänner som ska leva med varandra lite till..

Mitt förslag är att Pakistan lägger hyckleriet åt sidan och slutar med att anställa bovarna vid gränserna. Det här fallet har detta ingenting med kärnvapen att göra. Pakistan kan inte äventyra områdets säkerhet.



Ju när Tebriz kommer utesluta sig från er och ansluta till den nya Ottomanska riket då kommer vi se eran stora persiska rika Under Seljuk dynastin vi hade hela iran i våran kontroll


Seldjuker turkisk dynasti
http://sv.wikipedia.org/wiki/Seldjuker


för övrigt Pakistan har Atom bomb vad har ni? Pakistanska underrättelse-tjänsten säger att det är just Iran som hycklar Pakistan från ryggen och försöker starta ett inbördes krig i landet genom att försöka skapa Shia Sunni krig

Måste ni Hyckla alla era grannländer i ryggen, även i Turkiet ni ger stöd till Aleviter och försöker få dem att vända ryggen till Turkiet och göra uppror i landet.
Citera
2014-10-21, 00:25
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghan11
Ju när Tebriz kommer utesluta sig från er och ansluta till den nya Ottomanska riket då kommer vi se eran stora persiska rika Under Seljuk dynastin vi hade hela iran i våran kontroll


Seldjuker turkisk dynasti
http://sv.wikipedia.org/wiki/Seldjuker


för övrigt Pakistan har Atom bomb vad har ni? Pakistanska underrättelse-tjänsten säger att det är just Iran som hycklar Pakistan från ryggen och försöker starta ett inbördes krig i landet genom att försöka skapa Shia Sunni krig

Måste ni Hyckla alla era grannländer i ryggen, även i Turkiet ni ger stöd till Aleviter och försöker få dem att vända ryggen till Turkiet och göra uppror i landet.

Ta inte i så du exploderar din lilla turk
Varken Iran eller Pakistan skulle riskera en storskalig krig på grund av några gränsvakters död.
Det vore väldigt konstigt om Iran inte skulle reagera på ett sånt sätt, det skulle andra länder också gjort.
Citera
2014-10-21, 01:58
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghan11
Ju när Tebriz kommer utesluta sig från er och ansluta till den nya Ottomanska riket då kommer vi se eran stora persiska rika Under Seljuk dynastin vi hade hela iran i våran kontroll


Seldjuker turkisk dynasti
http://sv.wikipedia.org/wiki/Seldjuker


för övrigt Pakistan har Atom bomb vad har ni? Pakistanska underrättelse-tjänsten säger att det är just Iran som hycklar Pakistan från ryggen och försöker starta ett inbördes krig i landet genom att försöka skapa Shia Sunni krig

Måste ni Hyckla alla era grannländer i ryggen, även i Turkiet ni ger stöd till Aleviter och försöker få dem att vända ryggen till Turkiet och göra uppror i landet.

Ja förstår inte vad du pratar om..
Vända ryggen?
Låt mig förklara en sak för dig.. Herr Ghan 11
Inte för så länge sedan.. kanske 20-30 år sedan, mitt under ett krig, fick jag se liksäckar av iranska ungdomar i Turkiet. Iranska barn som kidnappades vid gränserna till Pakistan och som fick sina organ bortopererade. Jag har arbetat med sånt i rättsliga fall. Maffior som skapade otryggheter med eller utan sina sektliknande organisationer. En av anledningarna till att iranier vid gränsområdena till Afghanistan och Pakistan har ekonomiska bekymmer är tack vare kvarlevor av skitstövlar som idag tagit på sig Bin Laden-manteln med dollar sedeln i väskan. Hur många iranier har inte bara försvunnit i dessa länder?

Att skära av huvudet på ett barn, såsom dagens herr absolut-islam och gårdagens smugglare gör, straffar jag många gånger hårdare än en amerikan med sina UAVs. Amerikanen har åtminstone moralen att vända sig för att vårda människor. Men Abdol Jahl beter sig som samma arab som Iran sa nej till. Tro inte för en sekund att jag tänker ras när det gäller sådant beteende. Leker du Bin Laden så har du Iran emot dig.
Nej, jag älskar Turkiet,Pakistan,Irak,Afghanistan,Italien,Judar,ra tionalister och.....
Tror du att jag blir skrämd för att Turkiet har det bra kulturellt? Eller ger mig bra influenser?
Vi har levt med varandra så länge så att sådant snack är inget annat än trams och komedi.. Deras historia är lika mycket min historia och deras problem är mitt problem..

Pakistan måste förändra sin politik. Man kan inte slicka röv hur länge som helst, det är inte bra för Pakistan. Dessutom bör Pakistan bli av med sina kärnvapen. Om du kan rättfärdiga kärnvapen genom Islam så varsågod.

Här har du anledningen till varför Iran ingriper vid Pakistans gränser Herr Ghan 11
http://www.youtube.com/watch?v=76TrtGgIMIg

http://www.youtube.com/watch?v=8Ep-wtx6dp4
http://www.youtube.com/watch?v=_18Yl9PxsiY

Förstår du herr Ghan 11? Tyvärr har vi bevis för att allt inte står rätt till på gränsområdena och den som hycklar är Pakistan och figurerna inom deras militär och underrättelsetjänst. Ta inte illa upp, men det är sant!
__________________
Senast redigerad av IR5 2014-10-21 kl. 02:01.
Citera
2015-11-21, 19:24
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Större civilisationer har inte lyckats.. äta upp Iran?


Låt oss rent hypotetiskt granska vad det är som ska äta upp Iran.
Pak-i-stan...
Pak från persiska holy/ pure/ clean
Stan ..setan ..forniranskt -plats

Låt oss lyssna på nationalsången..
Heter "Pak Sar Zamin Shad Baad".. oj ren persiska ? Så av naturliga skäl så är vi goda vänner som ska leva med varandra lite till..

Mitt förslag är att Pakistan lägger hyckleriet åt sidan och slutar med att anställa bovarna vid gränserna. Det här fallet har detta ingenting med kärnvapen att göra. Pakistan kan inte äventyra områdets säkerhet.


Inte så konstigt eftersom Urdu består av 70% persiska ! Baluchiska och Pashto tillhör bland Iranska språk.
__________________
Senast redigerad av Tjejtjusare 2015-11-21 kl. 19:41.
Citera
2015-11-23, 03:08
  #115
Medlem
Ghan11s avatar
Citat:
Större civilisationer har inte lyckats.. äta upp Iran?

Jasså du, då kan jag nämna Turkiska Seljuk Empire som hade hela Iran under sitt kontroll:

https://en.wikipedia.org/wiki/Seljuk_Empire
Citera
2015-11-24, 09:23
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghan11
Jasså du, då kan jag nämna Turkiska Seljuk Empire som hade hela Iran under sitt kontroll:

https://en.wikipedia.org/wiki/Seljuk_Empire

Att Pakistan skulle ha några planer på att gå in i Iran är bortom all strategisk verklighet. Dessutom är Pakistan militärt och ekonomiskt sett säkrare med Iran som det är. Finns ingenting annat än trams som motiverat TS till att starta en sådan tråd. Vidare har Iran betydligt bättre försvar än vad Pakistan har. De kan inte ens säkra sina gränser.

Vad det gäller dig Ghan11 förstår inte jag varför du tror att det här handlar om en tävling? Det är just en liknande inställning som gör att det i Mellanöstern aldrig skapas någon fungerande pakt. Området består av väldigt många olika etniciteter till skillnad mot Skandinavien. Det finns allt från Turkar, till Balucher nästan överallt Iran, Pakistan och Afghanistan.
Om du tror att historien som skrivits om krigen i Mellanöstern är en neutral historiebeskrivning så har du fel.

Nationer och stater fanns inte på det sättet många tror.. Det fanns kulturer och utbyten och krigen handlade inte bara om invasioner som många tolkar det idag.
Föreställningen om krigen såsom det beskrivs av västvärlden, är endast västerlänningarnas tolkning av en rad händelser som skedde för flera hundra år sedan. Dessutom är historien som skrivits av västvärlden också konfliktskapande. Många Iranier kopplar tex Pakistan till Arabernas s.k. Invasion då dessa är sunnimuslimer. Men hur mycket av det tror du verkligen stämmer och är talande för tidsperioden?

Problemet här med Pakistan-grejen är att man använder sig av Sunni o Shia motsättningar för att trigga igång ett krig. Under senaste 10 dagarna har den iranska underrättelsetjänsten arresterat flera nätverk som var kopplade till Daesh i bla gränsområden till Pakistan. De hade planerat att genomföra bombattentater och sabotage. Det roliga är att alla var kopplade till Israel och USA.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback