Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-27, 08:33
  #1561
Medlem
pl0p3s avatar
Mig veterligen är straffrätten inte harmoniserad inom EU? Hur skulle ett sådant här förslag kunna genomdrivas? Någon med mer kunskap som kan utveckla?
Citera
2015-03-03, 08:21
  #1562
Medlem
Rocco420s avatar
Nån som vet hur det ligger till?
tiden har som sagt gått ut.. hände det något?
eller var det förgäves.
Citera
2015-03-15, 13:15
  #1563
Medlem
Rocco420s avatar
Provar en bumpning och ser om nån har nå koll
Citera
2015-04-29, 19:39
  #1564
Medlem
Rocco420s avatar
Här är en till namninsamling.
In och skriv under, gör er röst hörd... Det kanske inte spelar sån stor roll i dagsläget men det händer något iaf.
De är ju tvungna att ta upp det om de kommer till ett visst antal namn. Självfallet röstas det bort direkt Men huvudsaken är att det tas upp... om och om och om igen.

https://www.change.org/p/sveriges-re...fb_ref=Default
Citera
2015-04-30, 10:55
  #1565
Avstängd
JackBerrys avatar
Vart kan jag finna några svenska klistermärken "stickers"?

Hade behövt ett hundratal så man kan sätta upp runtom i samhället. Alla borde göra detta, så tillverka ett par 100k så lär folk bli mer uppmärksamma.
Citera
2015-05-01, 11:53
  #1566
Medlem
Rocco420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Vart kan jag finna några svenska klistermärken "stickers"?

Hade behövt ett hundratal så man kan sätta upp runtom i samhället. Alla borde göra detta, så tillverka ett par 100k så lär folk bli mer uppmärksamma.


Vad ska det stå på dem menar du?
Bara "legalisera nu" typ?
eller syftar du på namninsammlingarna ??
Citera
2015-05-01, 23:25
  #1567
Medlem
UTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl0p3
Mig veterligen är straffrätten inte harmoniserad inom EU? Hur skulle ett sådant här förslag kunna genomdrivas? Någon med mer kunskap som kan utveckla?

Nej, straffrätt är givetvis inte harmoniserad och kommer heller aldrig att bli (ta i trä). Jag skulle tro att majoriteten av medlemsländerna i EU realistiskt sett hinner åtminstone förespråka något slags laglig reglering av cannabis á la Washington och Colorado innan Sverige ens slutat upp med att jaga brukare med blodtörstiga hundar och ordnings- och parkeringsvakter mer tryne och knorr. Jag har svårt att se EU medelst bindande rättsakter tvinga på medlemsstaterna en legalisering av cannabis i dagsläget eller i framtiden. En viktig princip som spelar in här är subsidiaritetsprincipen, dvs att EU inte kommer att besluta om detta om det inte är uppenbart att ett dylikt beslut bäst ankommer på EU att ta, vilket jag tvivlar på att man finner argument för, åtminstone så länge som förespråkare för svensk narkotikapolitik har rätt att yttra sig i EU:s olika organ.

Jag har inte följt tråden direkt men om det här tas upp som ett medborgarinitiativ kommer det högst sannolikt att anses som oförenligt med principen om subsidiaritet.

Det kommer i slutänden att ankomma på varje suverän stat själv att besluta om reglering av cannabis och det troligaste är väl att det sker när haschtomtegenerationen (de få som inte blir inspärrade på mentalsjukhus pga psykos) blir folkvalda. Ett generationsskifte innan det sker med andra ord.

I övrigt svårt att spå EU:s framtid, men i dagsläget är ovanstående vad jag tror.
Citera
2015-05-02, 05:50
  #1568
Avstängd
JackBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco420
Vad ska det stå på dem menar du?
Bara "legalisera nu" typ?
eller syftar du på namninsammlingarna ??

legalisera cannabis eller liknande. borde tryckas I tusentals av gruppen akc så alla kan slänga upp över hela sverige
Citera
2015-05-04, 08:56
  #1569
Medlem
Rocco420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
legalisera cannabis eller liknande. borde tryckas I tusentals av gruppen akc så alla kan slänga upp över hela sverige

Ok..Ja jag skulle då köpa ett gäng och sprida ut i min region iaf!
Citera
2015-05-04, 11:46
  #1570
Medlem
https://clicknsign.eu/en/petition/co...europeans-sign
Citera
2015-05-13, 17:00
  #1571
Medlem
AppleSnatchers avatar
har nu skrivit på
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback