Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-03-28, 17:13
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrat
Om jag säger så här, skulle du kunna tänka dig att bli politiker, stå i riksdagen, och säga de saker som du har skrivit här?

Och hur värderar du din förmåga att faktiskt genomföra de här reformerna?

Nej politik intresserar mig men inte som yrke. Finns ingen framtid för konservatism i Sverige. Eller för konservativa heller för den delen. Att vara emot abort etc praktiserar man ju genom att inte genomföra sådant som är mot ens värderingar. Att rösta på politiker med liknande åsikter är ju också ett sätt att utrycka vad man tycker. Men det finns inte i Sverige. Bor i Australien nu. Tony Abbott är ju ganska konservativ, i vissa frågor i alla fall. Annars funderar jag på att flytta till Italien eller södra USA. Platser med åsikter mer lika mina.
Citera
2014-03-28, 17:32
  #26
Medlem
Mantrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Nej politik intresserar mig men inte som yrke. Finns ingen framtid för konservatism i Sverige. Eller för konservativa heller för den delen. Att vara emot abort etc praktiserar man ju genom att inte genomföra sådant som är mot ens värderingar. Att rösta på politiker med liknande åsikter är ju också ett sätt att utrycka vad man tycker. Men det finns inte i Sverige. Bor i Australien nu. Tony Abbott är ju ganska konservativ, i vissa frågor i alla fall. Annars funderar jag på att flytta till Italien eller södra USA. Platser med åsikter mer lika mina.
Alldeles rätt tänkt. Jag tror inte heller på någon nämnvärd konservatism i Sverige. Sunda åsikter har du dock! Jag önskar dig lycka till.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback