Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-03-15, 09:34
  #25
Medlem
Ja det är nog ganska vanligt. Den "aktive vänstern" är välldigt intolerant och känslostyrd.
http://lundagard.se/2010/05/14/hon-b...tiska-asikter/
Citera
2014-03-15, 13:51
  #26
Medlem
Själv stöter jag aldrig på vänstermänniskor, om inte sossar räknas in. Men då jobbar jag på ett fabriksgolv och bor i en knegarkommun. Senast jag stötte på riktiga vänstermänniskor var när jag gick i gymnasiet i innerstaden i Stockholm. Så jag har fått för mig att den "riktiga vänstern" består av övre medelklass och antingen inte är arbetare eller isåfall arbetar med något helt annat än grovt kroppsjobb. Men vad vet jag? Skulle tycka det var roligt att känna någon riktig vänsterperson då jag gillar att snacka om nyheter och liknande med folk som ser saker på annat sätt än mig.
Är själv mycket tolerant men lite provokativ och hoppas att jag inte skulle bli utesluten...
Har vi lite vänsterfolk som har lust att berätta vad de har för kneg, för inte kan väl alla vara överklass och akademiker som typ Marx och Lenin?
Citera
2014-03-15, 22:06
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellahar
Själv stöter jag aldrig på vänstermänniskor, om inte sossar räknas in. Men då jobbar jag på ett fabriksgolv och bor i en knegarkommun. Senast jag stötte på riktiga vänstermänniskor var när jag gick i gymnasiet i innerstaden i Stockholm. Så jag har fått för mig att den "riktiga vänstern" består av övre medelklass och antingen inte är arbetare eller isåfall arbetar med något helt annat än grovt kroppsjobb. Men vad vet jag? Skulle tycka det var roligt att känna någon riktig vänsterperson då jag gillar att snacka om nyheter och liknande med folk som ser saker på annat sätt än mig.
Är själv mycket tolerant men lite provokativ och hoppas att jag inte skulle bli utesluten...
Har vi lite vänsterfolk som har lust att berätta vad de har för kneg, för inte kan väl alla vara överklass och akademiker som typ Marx och Lenin?

Tycker alltid detta är lika lustigt, jag är industriarbetare och här är alla sossar eller kommunister. Den huvudsakliga politiska konflikten på golvet är ju när kommunister/vänsterpartister anklagar sossarna idag för att vara moderater.
Citera
2014-03-15, 23:32
  #28
Medlem
Dagens fråga är väl, är moderaterna sossar eller är sossarna moderater?
Citera
2014-03-15, 23:43
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellahar
Dagens fråga är väl, är moderaterna sossar eller är sossarna moderater?
Knappast ute på industrin, kanske ute i villaförorten i Stockholm...
Citera
2014-03-15, 23:59
  #30
Medlem
Södertälje är ingen villaförort och Scania är en industri...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback