Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-16, 16:30
  #1
Medlem
Hallå alla flashbackare!
Har fått ett litet problem med min dator.
Varje gång jag startar den kommer den bara fram till bios i några sekunder sedan startas den om.
Fast kan inte tycka delete för att komma in på bios utan startas om direkt. Detta händer om och om hela tiden tills jag själv stänger av den helt.
Detta har hänt 2 gånger innan men har löst sig på Något sätt, har ingen aning hur.
Det jag har testat är att byta plats på ramen och tagit bort ena men inget har funkar. Har även resetat moderkortet genom att flytta på den lilla proppen som sitter på 2 små pinnar till den andra bredvid (ingen aning vad dom heter)
Innan detta hände (vid alla tillfällen) och datorn var igång så har den funkat utmärkt. Har inte heller laddat ner någon Windows uppdate.

Spec: win 7 x64
Asus p8p67pro moderkort
8 gb ram

Säg till om ni behöver mer information!

Tack i förhand!
//Minifest
Citera
2014-02-16, 18:34
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du kontrollerat nätagget?

Antingen med ett annat nätagg. Eller mät nätagget och se efter om den får tillräcklig med ström.
Citera
2014-02-16, 19:30
  #3
Medlem
Stance7331s avatar
Går den inte igång alls nu då? Har själv ett p8p67 deluxe moderkort och den gör likadant, men den går igång efter första omstarten, så kan vara en sjukdom p8p67 serien lider av, din mer än vanligt...
Citera
2014-02-17, 15:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stance7331
Går den inte igång alls nu då? Har själv ett p8p67 deluxe moderkort och den gör likadant, men den går igång efter första omstarten, så kan vara en sjukdom p8p67 serien lider av, din mer än vanligt...
Nää, som den har gjort alla gången så startas den bara om och om hela tiden.
Citera
2014-02-17, 15:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du kontrollerat nätagget?

Antingen med ett annat nätagg. Eller mät nätagget och se efter om den får tillräcklig med ström.

En polare till mig sa också att det kan vara nätaggregatet. Ska se om jag kan låna hans och se om det funkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback