Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2014-05-09, 17:57
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filiphjson
Djurfoder och Hertigen

Med all säkerhet finns svaret hos dom som har utvecklat företaget. Sluta nu vara lata och kontakta företaget om du undrar hur deras avtal ser ut och hur det fungerar med de nätverken som är anslutna till Shopping Sherlock.

Det är ju som att en Försäkringsrådgivare på Trygg Hansa nödvändigtvis och av förklarliga skäl (han jobbar inte med det) inte har full insikt i hur det rent administrativt går till på skaderegleringen eller marknadsavdelningen (och hur deras avtal ser ut med olika samarbetspartners) på det företaget han arbetar på.

Que?

Svara på frågan istället...

En anställd på Trygg Hansa kan svara på den enkla frågan.... (Eller en lekman för den delen...)
"Företaget/Privatpersonerna betalar en månatlig kostnad för sin försäkring - dessa avgifter - samt den självförsäkring som ingår i din försäkring ser till att täcka kostnaden för det belopp vi betalar ut i de fall som försäkringen faller ut."

Tillika skulle dom även svara på hur processen vid föräkringsärende går till.

Så vi är fortfarande kvar i frågan vad gäller pengar som kommer in i företaget och skall ut från företaget - den är inte administrativ eller krånglig på något sätt.
Den har väsentlig betydelse eftersom det handlar om ersättningen/kommissionen som ni trots allt vurmar för är anledningen till att man skall gå med i detta bluffbygge.

Jag söker efter en specifik cd-skiva via Shopping sherlock-appen. Just denna skiva finns det enbart två företag som säljer över hela internet. Det ena företaget är med i sherlock-nätverket, det andra inte.

Kommer båda företag upp som resultat i appen?

Nu bestämmer jag mig för att köpa skivan från företaget som inte är anslutet till nätverket. Får den som värvade mig till nätverket kommission för köpet?
Om ja, hur mycket och var kommer pengarna från?
Citera
2014-05-22, 20:38
  #110
Medlem
Min kompis gick med i detta, de vill bara att man registrerar sig, alltså betalar engångsavgift 250USD nått och sen 34USD i månaden sen skrattar de hela vägen till banken.

Jag försökt förgäves att hjälpa hen att få dom att sluta dra 43USD varje mån. Dom svarar inte på mail eller e-ticket. Nordea Banken kommer nog att hjälpa oss spärra kontot kanske.

Tragist detta med pyramid scam men de är så skickliga att
vem som helst med lite öppenhet kan falla dit.
Citera
2014-05-22, 21:46
  #111
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik104
Min kompis gick med i detta, de vill bara att man registrerar sig, alltså betalar engångsavgift 250USD nått och sen 34USD i månaden sen skrattar de hela vägen till banken.

Jag försökt förgäves att hjälpa hen att få dom att sluta dra 43USD varje mån. Dom svarar inte på mail eller e-ticket. Nordea Banken kommer nog att hjälpa oss spärra kontot kanske.

Tragist detta med pyramid scam men de är så skickliga att
vem som helst med lite öppenhet kan falla dit.

Skicka skriftlig avanmälan och hota samtidigt med polisanmälan.
Samtidigt kontaktar hon Skånepolisen. Det är där Shopping Sherlock ligger just nu.
Citera
2014-11-05, 17:16
  #112
Medlem
Blev kontaktad häromdagen av en vänn som precis hade gått med.
Då jag blev erbjuden att gå med i sitetalk för några år sedan (nobbade det) och hörde upplägget på det här så förstog jag direkt vad det handlade om. "världens möjlighet bla bla bla"
Om man går in i företaget idag vad har man då för möjligheter att tjäna några pengar överhuvudtaget?
Iom att det har funnits sen början på 2014 i sverige? Jag har alltså absolut inga planer på att gå med.
Citera
2014-11-08, 11:17
  #113
Medlem
Och vem är denna Simon brookes som ska ha tjänat multum på detta?

http://www.youtube.com/watch?v=rx1qJEqLOBs
Citera
2014-11-10, 20:28
  #114
Medlem
Nisseihangens avatar
Uppenbar pyramid.
__________________
Senast redigerad av Nisseihangen 2014-11-10 kl. 21:07.
Citera
2015-02-11, 19:30
  #115
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseihangen
Uppenbar pyramid.

+1 på den!

Man blir ju lite nyfiken hur det går för SS. Har de gått om Google ännu?

Upplägget är så dåligt att det endast kan locka till sig de mest envisa loosers, som verkligen vill bli av med sina pengar. Det kanske finns människor där ute som verkligen tror att man måste betala månadsavgifter för prisjämförelser på nätet år 2015.

Hugaligen!
Citera
2015-11-26, 18:52
  #116
Medlem
jamesdeans avatar
Någon som har en uppdatering om SS? Har det "kraschat", eller håller de fortfarande på?
Citera
2016-01-09, 01:55
  #117
Medlem
killawifes avatar
Senast vad jag hörde så är han Mattias41 miljardär och köpte en robot som ställde upp i presidentvalet i USA. Det går tydligen rätt bra för roboten trots att den säger de dummaste saker och har en löjlig comb-over.
Citera
2016-01-09, 09:07
  #118
Medlem
Ser inte ut som det händer mycket. Antal besökare har helt droppat sen förra året. http://www.alexa.com/siteinfo/shoppingsherlock.com
Störst i *Kazakhstan, annars bleka döden.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback