Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 07:51
  #385
Medlem
Herr_Greens avatar
$742 as we speak! Tankegångar kring futures? Tror inte att $1000 är långt borta nu!
Citera
2017-12-14, 10:37
  #386
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Riktigt fett uppsving idag, +33%. +600 USD för tillfället!

Någon som har koll på vad uppgången motiveras av?
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Green
$742 as we speak! Tankegångar kring futures? Tror inte att $1000 är långt borta nu!
Jag tror att det var nyheten om schweiziska bankjättar som ger sig in i projektet som fick kursen att dra iväg: https://www.coindesk.com/ubs-launch-...credit-suisse/
Det verkar onekligen lovande...
Citera
2017-12-14, 17:43
  #387
Medlem
Haha ska jag salja lite till av min stack nu kanske?
Kopte det mesta runt 10$ men har salt mycket.

Fuck vilka javla GAAAAAAAAAAAINS
Citera
2017-12-14, 17:44
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Green
Så, vad tror ni.. är 2018 året för Ethereum? Jag känner lite att det är bära eller brista då. Mina kollegor och vänner har börjat kasta pengar på Bitcoin nu, men jag tror att några av dessa kommer att tänka att nästa tåg är Ethereum sen. Nog för att tekniken är oerhört komplicerad även för den teknikintresserade.

2017 var ju aret for ethereum... sana har gains lar vi ju inte se igen pa ett bra tag.
Citera
2022-04-29, 22:48
  #389
Medlem
Herr_Greens avatar
Frågan är om vi kommer säga samma sak om 2021 ett tag nu
Citera
2022-04-29, 23:17
  #390
Avstängd
Kul bump. Framförallt tycker jag denna är trevlig:
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Turingkompletta script är roligt tills någon gör en transaktion som är ett virus...
Nu har vi haft en rörig IQ80-marknad ett tag med en SOL-army som hittar på saker som "DeCEnTraLiZaTiOn iS A SpEcTruM!!1 *dräggel*" eller AVAX-army som tror att AVAX bredvid Ethereum är lite som Ethereum bredvid Bitcoin. Vidare har vi några år haft en Bitcoin-maximalism där de enda som driver den är just IQ80.

Citatet här är precis den historia jag försökt beskriva för folk.
1) Ethereums ambition var en turing complete decentraliserad platform. Precis som syns från citatet var Bitcoin aldrig ens intresserat av att vara det. Ethereum blev alltså en unik decentraliserad plattform, och var alltid något annorlunda än Bitcoin. Det var aldrig någon random fork som bara fipplade med några parametrar som blocksize osv.

Ethereum handlade aldrig om att kompromissa med decentralisering, det handlade om att kompromissa med turing completedness.

Tack var detta fick vi tex The DAO-hacket, men tack vare detta fick vi också ICOs, hela NFT-marknaden och den explosiva utvecklingen vad gäller rollups baserade på ZK. Ethereum är en failfast-resa mot säkerhet, inte ett toppstyrt protokoll som är beräkneligt på förhand. Och det är medvetet.

2) Väldigt många Bitcoiners var väldigt skeptiska. Vissa kombinerade detta med olyckligt låg intelligens. Det är den massa ni idag ser som "bitcon maximalister". Redan 2017 drev Ethereum marknaden, 2020 drev Ethereum marknaden igen. De Bitcoiners som hade fel och saknade förmågan att omvärdera gjorde bara en double down hela tiden, och skapade en informationsbubbla. Idag förstår de inte ens vad rollups är, de tror uppriktigt att allt är en scam.
Citera
2022-04-30, 00:22
  #391
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Passar bättre i pyramidspel kanske men det bygger på eth:

https://ethereumpyramid.com/

Man kan tydligen kontrollera alla transaktioner och även källkoden. Lite roligt att skaparen går ut med att det inte är mer än just ett pyramidspel för att bevisa funktionaliteten
Också kul återblick. Klicka inte länken, för jag tror det är nedlagt (certificatet är iaf dött). Men Ethereum har i 7 års tid utforskat frågor som vad är egentligen ett pyramidspel och skapat referenser till den ekonomi vi har utanför. Och den första (som jag minns det) appen med traction var just.. ett transparent pyramidspel, för att testa iden i sin basalaste form.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback