Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-13, 08:04
  #13
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocko
Romer från Balkan är ett litet problem jämfört invandringen från Afghanistan, Mellanöstern och Afrika.
Sverige måste i första hand stoppa invandringen från de tre nyss nämnda områdena.
Att 90% av alla afghaner, araber och negrer är analfabeter som kommer till Sverige är knappast någon nyhet. Sen är det givetvis märkligt att så många svenskar är dumma nog att vara för en invandring av analfabeter.
Tror du på det själv? Att analfabetismen finns bland dagens invandrare är inget att hymla med, men 90 %? Knappast.
Citera
2014-05-13, 18:18
  #14
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
http://www.eu-upplysningen.se/eu-valet/

De 25 maj är det val till EU parlamentet. Har romernas närvaro i Sverige någon påverkan på hur ni kommer att rösta?

Eller röstar ni som "ni brukar göra"?


Nej de gör ingen skillnad. Finns motiv nog ändå att motsätta sig det federala EU som om det genomförs minskar vårt inflytande till noll. Byråkraterna kan spela ut länder mot varandra och helt köra över vissa folk.
Citera
2014-05-13, 20:13
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocko
Romer från Balkan är ett litet problem jämfört invandringen från Afghanistan, Mellanöstern och Afrika.
Sverige måste i första hand stoppa invandringen från de tre nyss nämnda områdena.
Att 90% av alla afghaner, araber och negrer är analfabeter som kommer till Sverige är knappast någon nyhet. Sen är det givetvis märkligt att så många svenskar är dumma nog att vara för en invandring av analfabeter.

90%? Det var faktiskt en nyhet för mig och säkert för många fler. Kan man inte hålla sig till sanningen och argumentera på ett vettigt sätt bör man hålla sig undan från siffror och annan falsk fakta som lätt kan kollas upp.
Citera
2014-05-13, 21:42
  #16
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
http://www.eu-upplysningen.se/eu-valet/

De 25 maj är det val till EU parlamentet. Har romernas närvaro i Sverige någon påverkan på hur ni kommer att rösta?

Eller röstar ni som "ni brukar göra"?
Ingen alls. Om det är det största problemet man har lever man i en fantastisk värld, finns jävligt mycket som kommer före på prio-listan (oavsett vad man skulle tycka om tiggarna).
Citera
2014-05-13, 22:35
  #17
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
Kanske få bort fördomarna. Du ska veta att både din och min sista utväg är tiggeri. Har jag rika släktingar så börjar jag där, har jag kunskapen blir det crowdfounding, sedan kyrkor och liknande, sen tigga på gatan. Sist av allt skulle jag begå ett brott.

Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
Din Djävla fashist. Du kan ju sitta och bli irriterad. Vi andra åker ned till Rumänien och bygger. Vi bygger dass , som ju även du behöver (men du kan ju inte bygga, förstås).

Jävla spån. Undrar varför zigenarna som flaxar som kråkor i köpcentret här i närheten inte kommit på att "crowdfounding" är ett smart sätt att samla pengar på? Du kanske kan hålla föredrag om det?

"Fashist", är det lite som "fashionista"? Jag förstår att du behöver bygga dass, så mycket skit du behöver göra dig av med.

Efter att ha bevittnat hur t ex Kista centrum förändrats från en allmänt trist plats till en zigenarsoptipp så är det självklart att det påverkar mig i EU-valet. Det är klart att EU-utvidgningen i kombination med den aningslösa gränslösheten inte kan fungera väl i praktiken. Ska man då rösta på extermistpartier som MP eller FP? Nej, förstås inte.
Citera
2014-05-14, 15:47
  #18
Medlem
Nochillss avatar
Folkpartisten Birgitta Ohlsson är ju den EU-ledamot som starkast har drivit frågan om Romernas tiggeri.

Rumänien har fått ta emot hela 32 miljarder av EU-medel de senaste åren för att kunna hjälpa landets fattiga. Den Svenska regeringen har haft hemliga diskussioner med landet för att säkerställa att pengarna hamnar till rätt behövande.
Grundproblemet är att Rumänien är politiskt genomkorrupt och att man ser Romerna som mindervärdiga i samhället.

Nej, frågan om Romer har inget med EU-valet att göra, det har att göra med om Rumänien förtjänar att alls vara med i EU längre.

Jag var ute och shoppade för nån helg sen i min lilla hemstad och såg inte mindre än 3 romer som satt och tiggde på öppen gata.
Jag har aldrig sett så många tiggare på samma gång och då har jag rest en del i världen, det kändes skamligt att de satt där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback